Zarejestruj konto mojePZU, potwierdzając swoje dane za pomocą aplikacji mObywatel
Zaloguj się
do aplikacji mObywatel za pomocą profilu zaufanego, a otrzymasz dostęp do Twoich aktualnych danych z dowodu osobistego. Profil zaufany możesz założyć także w bankowości elektronicznej.
mojePZU
Przejdź do moje.pzu.pl i zarejestruj się przy użyciu mObywatela i w kilku prostych krokach potwierdź swoje dane.
Zobacz, w jaki sposób zarejestrować konto mojePZU, potwierdzając swoją tożsamość w aplikacji mObywatel:
źródło: Materiał przygotowany przez Ministerstwo Cyfryzacji
Czym jest mObywatel
mObywatel to bezpłatna i oficjalna publiczna aplikacja mobilna. Wydawana jest przez polski rząd, a za jej rozwój odpowiada zespół KPRM.
Aplikacja to obecnie sześć usług:
- mObywatel (mTożsamość),
- mLegitymacja szkolna,
- mLegitymacja studencka,
- mPojazd,
- eRecepta,
- Polak za granicą
Dlaczego warto mieć konto w mojePZU
mieć wgląd do swoich polis online
umówić wizytę i badania lekarskie
obliczyć składkę i kupić ubezpieczenie
poznać ofertę klubu lojalnościowego PZU Pomocni
zgłosić szkodę online i sprawdzić status swojego zgłoszenia
aktualizować swoje dane osobowe
zamówić rozmowę z infolinią
sprawdzić zakres ubezpieczenia
Korzystasz już z mojePZU? Uwierzytelnij swoje dane z aplikacją mObywatel
Skorzystaj z aplikacji mObywatel i zyskaj szybki i bezpieczny dostęp do swoich usług w mojePZU, m.in. do dokumentacji medycznej.
- Zaloguj się w serwisie mojePZU
- Kliknij w zakładkę Zdrowie, a następnie wybierz Lista wizyt
- Wejdź w Szczegóły wizyty lekarskiej
- Wybierz Przejdź do uwierzytelnienia
- Wybierz jedną z dostępnych metod potwierdzania swoich danych – mObywatel
Jak bezpiecznie korzystać z mojePZU
Dbamy o Twoje zdrowie i bezpieczeństwo w każdej chwili. Dotyczy to również Twoich danych medycznych. Abyś mógł bezpiecznie przeglądać swoje dokumenty, potwierdź swoją tożsamość na mojePZU.
- Wejdź na stronę moje.pzu.pl i zaloguj się do serwisu.
- Wejdź z menu głównego w Zdrowie, a następnie „Umów wizytę”. Wybierz specjalistę oraz miejscowość i kliknij „Dalej”.
- Na ekranie pojawi się nazwa placówki i jej adres.
- Wybierz placówkę PREMIUM, a następnie imię i nazwisko lekarza oraz datę i godzinę wizyty. Kliknij „Umów wizytę”.
- Sprawdź poprawność wybranych danych i potwierdź wizytę klikając „Umów wizytę”.
- Po umówieniu wizyty na ekranie głównym wybierz Zdrowie, a następnie wejdź w „Listę wizyt”.
- Wybierz umówioną wizytę do placówki PREMIUM i kliknij „Szczegóły”.
- W szczegółach wizyty rozwiń „DOKUMENTY” i kliknij „Przejdź do uwierzytelnienia”.
- Jeżeli masz mobilną aplikację mojePZU i podpięty do niej profil zaufany, wybierz metodę uwierzytelnienia mObywatel.
- Kliknij „Generuj kod QR”.
- Jeżeli korzystasz z komputera stacjonarnego, na ekranie zobaczysz wygenerowany kod QR. Otwórz mTożsamość, a następnie w lewym dolnym rogu kliknij „Przekaż”.
- Na ekranie „Przekaż dane” wybierz „ Instytucji lub firmie”. Otworzy się ekran z widokiem z aparatu, którym zeskanujesz kod z ekranu komputera.
- Po zeskanowaniu kodu kliknij „Gotowe”. Twoja tożsamość została potwierdzona, a Ty automatycznie wrócisz do szczegółów wybranej wizyty.
- Jeżeli korzystasz z urządzenia mobilnego z systemem IOS lub Android, na ekranie urządzenia zobaczysz wygenerowany kod. Kliknij „Skopiuj kod”, a potem otwórz aplikację mObywatel i kliknij „mObywatel (mTożsamość)”. Następnie w lewym dolnym rogu kliknij „Przekaż”.
- Na ekranie „Przekaż dane” wybierz „ Instytucji lub firmie”. Otworzy się ekran z widokiem pozwalającym na wklejenie skopiowanego kodu.
- Po wpisaniu kodu kliknij „Gotowe”. Twoja tożsamość została potwierdzona a Ty automatycznie wrócisz do szczegółów wybranej wizyty.
mojePZU jest również dostępne jako aplikacja mobilna
Pobierz i korzystaj z wygodnego logowania za pomocą odcisku palca.
Pytania i odpowiedzi
mojePZU
- Dla kogo przeznaczone jest mojePZU?
Serwis mojePZU przeznaczony jest dla klientów PZU (osób fizycznych i osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).
- Jakie możliwości daje mojePZU?
Użytkownicy, którzy mają konto w mojePZU, mogą m.in. w wygodny sposób: zarządzać swoimi polisami, umawiać wizyty lekarskie i badania, obliczyć składkę ubezpieczenia, kupić polisę lub opłacić ofertę od agenta. W serwisie mojePZU można również zaktualizować dane osobowe oraz zarządzać udzielonymi zgodami marketingowymi.
- Czy trzeba mieć konto w mojePZU, aby korzystać z serwisu?
Nie, użytkownicy niezalogowani mają możliwość kalkulacji składki i zakupu online ubezpieczenia lub zakupu pojedynczej wizyty lekarskiej. Użytkownicy zalogowani mają dostępne dodatkowo inne funkcjonalności – mogą m.in. umówić wizytę lekarską, sprawdzić zakres wybranych polis życiowych i majątkowych czy status szkody.
- Jak założyć konto w mojePZU w inny sposób?
Jeżeli jesteś już klientem PZU, wejdź na stronę moje.pzu.pl/self-registration i wpisz swoje dane: imię nazwisko i PESEL. Następnie potwierdzimy Twoje dane przez e-mail lub SMS. Wpisz wymagane dane oraz zapoznaj się ze zgodami i oświadczeniami. Jeśli masz pytania, zadzwoń do nas – 801 102 007.
Zwiń
Aplikacja mobilna mojePZU
- Jak uzyskać dostęp do aplikacji?
Aktywować aplikację mogą tylko osoby, które mają konto w mojePZU. Pobranie i korzystanie z aplikacji może wiązać się ze standardowymi opłatami za przesyłanie danych, zgodnie z taryfą operatora. Koszt połączeń na Infolinię PZU, realizowanych przez aplikację, jest zgodny z cennikiem operatora.
- Jak aktywować aplikację?
Aktywacja aplikacji przebiega w 3 prostych krokach:
1. Zaloguj się swoim loginem i hasłem przypisanymi do portalu mojePZU.
2. Wpisz kod SMS przesłany na numer telefonu przypisany do Twojego konta.
3. Nadaj PIN, którym chcesz logować się do aplikacji. - Jak ustawić bezpieczny PIN w aplikacji?
Dla Twojego bezpieczeństwa nadaj PIN, który nie będzie taki sam jak kod do telefonu, innych aplikacji lub banku.
Ułóż swój PIN tak, aby zawierał od 4 do 8 różnych cyfr. Już 4 cyfry pozwalają stworzyć 10 tysięcy kombinacji, 8 cyfr pozwala stworzyć takich kombinacji 100 milionów! Pamiętaj, im dłuższy PIN, tym Twoje dane są bezpieczniejsze.
Nie wpisuj najpopularniejszych i najprostszych do odgadnięcia kombinacji oraz ciągu takich samych liczb (np. 1234, 1111 itd.). Tak samo jest z datą Twoich urodzin. Osoby, które Cię znają, mogą łatwo odgadnąć Twój PIN.
Nie używaj tego samego PINu do aplikacji mojePZU i do odblokowania telefonu.
- Kiedy zmienić PIN w aplikacji?Dobrą praktyką bezpieczeństwa jest cykliczna zmiana haseł i PINów. Gdy zauważasz sytuacje, mogące świadczyć o próbie wykradzenia Twoich danych, zmień swoje hasła i PIN. Sytuacje świadczące o takich próbach występują wtedy, gdy:
- coś podejrzanego dzieje się na Twoim koncie mojePZU,
- ktoś, do kogo nie masz zaufania, może znać Twoje hasło lub PIN,
- w swojej skrzynce e-mail lub na innych kontach internetowych dostrzegasz podejrzaną aktywność,
- w Twoim systemie było ostatnio złośliwe oprogramowanie.
Jeśli otrzymasz e-mail z prośbą o zmianę hasła, może to być przypadek wyłudzania danych. Zamiast klikać w podejrzany link z e-maila, wystarczy zalogować się do konta mojePZU, wpisując ręcznie adres www.moje.pzu.pl. - Na czym polega biometryka w aplikacji?
Dla wygody naszych klientów postanowiliśmy ułatwić sposób logowania się do aplikacji. Klient sam wybiera, jak chce się logować do aplikacji mojePZU – PIN-em, odciskiem palca lub przy pomocy rozpoznawania twarzy (Face ID).
Włączenie możliwości biometrycznych na urządzeniach mobilnych jest obecnie jednym z najlepszych działań, które możesz podjąć, aby zapewnić bezpieczeństwo swojego konta.
Pamiętaj, udostępniając urządzenie mobilne innym użytkownikom logującym się do niego z użyciem biometryki, ponosisz ryzyko związane z możliwością zalogowania się przez osoby niepowołane do aplikacji mojePZU.
- Jak rozłączyć konto z aplikacją?Ze względów bezpieczeństwa aplikacja mojePZU mobile na telefonie może być połączona z kontem jednego użytkownika.Jeżeli chcesz zmienić użytkownika aplikacji, telefon zmienia właściciela lub potrzebujesz rozłączyć swoje konto z aplikacją, możesz to zrobić przez:
- wpisanie trzykrotnie błędnego PINu w aplikacji,
- kontakt z infolinią PZU: 801 102 007,
- usunięcie aplikacji lub jej danych z pamięci telefonu.
Zwiń
Zasady korzystania ze zniżek w aplikacji mojePZU mobile
- Jak skorzystać ze zniżki?
Wystarczy że okażesz kod uprawniający Cię do zniżki (kod zniżki), która wyświetla Ci się w aplikacji mojePZU mobile. Podaj numer przed zawarciem umowy ubezpieczenia. Po pozytywnej weryfikacji zostanie udzielona zniżka.
Zniżkę możesz zastosować do umów ubezpieczenia zawieranych z 12-miesięcznym okresem ubezpieczenia, z wyjątkiem umów PZU Wojażer, które możesz zawrzeć na krótsze okresy.
- Kiedy zniżka nie obowiązuje?
W umowach generalnych zawartych między PZU SA a leasingodawcą.
W generalnych umowach flotowych.
W przypadku pojazdów:
- wykorzystywanych jako taksówki osobowe lub do zarobkowego przewozu osób,
- wynajmowanych zarobkowo w ramach działalności gospodarczej w zakresie wynajmu pojazdów,
- udostępnianych jako pojazdy zastępcze na zasadach innych niż wynajem pojazdu,
- wykorzystywanych do przewozu przesyłek kurierskich,
- wykorzystywanych do jazd interwencyjnych lub patrolowych w ramach działalności gospodarczej, która polega na ochronie osób lub mienia,
- wykorzystywanych do nauki jazdy,
- wykorzystywanych do jazd wyścigowych lub konkursowych albo treningów do tych jazd.
- O czym należy pamiętać?
- Zniżki nie można wprowadzić do już obowiązującej umowy.
- W ramach jednej umowy ubezpieczenia przysługuje Ci tylko jedna przedmiotowa zniżka, niezależnie od liczby ubezpieczonych uprawnionych do zniżki, którzy występują w tej umowie ubezpieczenia.
- Zniżki nie łączymy z innymi zniżkami promocyjnymi, z wyjątkiem: centralnej zniżki promocyjnej „Karta Dużej Rodziny” (w zakresie PZU Wojażer i PZU Dom), centralnej zniżki promocyjnej „PROMOKODY” (w zakresie PZU Auto i PZU Dom) oraz zniżki „Pakiet z PZU GO” (w zakresie PZU Auto PZU Pomoc w Drodze).
- Naliczona zniżka nie może być niższa niż składka minimalna w danym produkcie.
Zwiń