Bezpieczeństwo

Odpowiedzialny partner wspierający bezpieczeństwo w lokalnych społecznościach.

Wróć

Nasze cele

Rozwój oferty produktowej uwzględniającej elementy zaangażowania społecznego.

10% pracowników kluczowych klientów korporacyjnych objętych działaniami prewencyjnymi wpływającymi na ich zdrowie i bezpieczeństwo.

100 000 odbiorców działań partnerstwa branżowego na rzecz edukacji ubezpieczeniowej​.

Przeznaczenie 50 000 godzin wolontariatu pracowniczego na działania dla 200 000 beneficjentów (w latach 2021-2024).

Bezpieczeństwo od lat jest głównym tematem naszego wkładu w rozwój lokalnych społeczności. Prowadzimy działania prewencyjne mające na celu zapobieganie wypadkom lub minimalizowanie ich skutków – wskazujemy prawidłowe zachowania, wpieramy kampanie profilaktyczne i służby ratownicze. Analizujemy przyczyny wypadków i wybieramy najbardziej palące problemy, tak by podejmowane przez nas działania były jak najbardziej efektywne.

Świadomość ubezpieczeniowa jest ważnym elementem dobrze funkcjonującego rynku ubezpieczeń. Pozwala ona klientom na racjonalne korzystanie z dostępnej oferty oraz zapewnia skuteczną ochronę przed ryzykiem niekorzystnych zdarzeń losowych. Dostrzegając lukę w  wiedzy ubezpieczeniowej polskiego społeczeństwa wychodzimy z inicjatywą na rzecz edukacji w tym obszarze.

Nasi pracownicy są ważną częścią lokalnych społeczności, a ich zaangażowanie w działania społeczne przyczynia się do poprawy warunków życia najbardziej potrzebujących. Wzmacniamy umiejętności naszych pracowników oferując im szeroki wachlarz oferty wolantariatu, w tym wolontariat kompetencyjny.

Nasze działania

Ogólnopolska kampania społeczna „Prowadzisz? Odłóż telefon”

PZU  zrealizował ogólnopolską kampanię społeczną „Prowadzisz? Odłóż telefon”.

Była to kontynuacja akcji prowadzonej przez ubezpieczyciela jesienią 2019 roku. Wtedy PZU po raz pierwszy wystartował z kampanią. Wówczas badania zlecone przez PZU pokazywały, że co piąty kierowca regularnie czyta SMS-y lub maile w czasie jazdy. Dzięki akcji PZU odsetek kierowców czytających SMS-y spadł aż o 6 punktów procentowych, co wynika z badania zrealizowanego metodą CAWI na panelu internautów Norstat. 

W wakacje 2020 roku, przez około miesiąc emitowano w Internecie cztery spoty zwracające uwagę na ten powszechny problem. Autorami trzech z nich byli młodzi twórcy, którzy zainspirowani pierwsza edycją kampanii PZU zaangażowali się w akcję. Spoty powstały w trakcie plenerów Film Spring Open w październiku 2019 pod okiem najlepszych filmowców w Polsce i za granicą.

Akcja „Pomoc To Moc” z tytułem Najlepszy Projekt CSR

PZU został triumfatorem prestiżowego rankingu „Instytucja Roku” w 2020 roku, zdobywając aż sześć statuetek w konkursie organizowanym przez branżowy portal MojeBankowanie.pl, m.in. w kategorii Najlepszy Projekt CSR.

Wyróżniono akcję PZU z 2019 roku - „Pomoc To Moc”. Dzięki niej mieszkańcy lokalnych społeczności nawiązywali współpracę z organizacjami pozarządowymi. Fundacje, stowarzyszenia, uczniowskie kluby sportowe składały wnioski, aby realizować lokalne działania na rzecz poprawy zdrowia swoich społeczności i mieć realny wpływ na poprawę bezpieczeństwa. Wspólnie udało się zrealizować wiele ważnych i potrzebnych inicjatyw, np. przeprowadzić szkolenia z udzielania pierwszej pomocy, zainstalować radarowe wyświetlacze prędkości w newralgicznych miejscach czy nauczyć dzieci zasad bezpieczeństwa. 

W 2019 roku PZU przeznaczyło 8,7 mln zł łącznego dofinansowania dla społeczności lokalnych. Jedną z bardziej spektakularnych akcji było sfinansowanie specjalistycznego sprzętu ratowniczego dla jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej do ratowania życia i mienia oraz minimalizowania skutków anomalii pogodowych.

Do grona partnerów akcji zgłosiło się 125 organizacji pozarządowych chętnych do działania w lokalnym środowisku wspólnie z mieszkańcami. W 2020 roku z uwagi na pandemię COVID-19 akcja nie była realizowana. 

https://pomoctomoc.pzu.pl/

Opaska życia COVID-19

To innowacyjne na skalę światową urządzenie, które analizuje kluczowe parametry życiowe pacjentów i alarmuje personel medyczny w przypadku zagrożenia życia.

Mierzy puls i temperaturę ciała oraz saturację, czyli nasycenie krwi tlenem. Gdy parametry spadają do krytycznych wartości, opaska uruchamia sygnał dźwiękowy i alarmuje personel medyczny na specjalnym monitorze podglądowym. Takie rozwiązanie umożliwia lekarzom zdalne nadzorowanie zdrowia pacjentów bez bliskiego kontaktu fizycznego, zmniejsza ryzyko przeniesienia infekcji na personel medyczny, a tym samym znacząco poprawia komfort pracy personelu medycznego.

Certyfikowane medycznie opaski zdały już egzamin także w związku z pandemią. W błyskawicznym czasie PZU zorganizował ich produkcję, dzięki czemu dostarczył do szpitali prawie tysiąc opasek. Urządzenia o wartości miliona złotych trafiły do 27 szpitali na terenie całej Polski, w tym tzw. Jednoimiennych szpitali zakaźnych.

Opaska Życia zdobyła nagrodę specjalną Orłów Innowacji dziennika „Rzeczpospolita”. Uwagę Jury przykuło szybkie dostosowanie do nowych warunków działającego już projektu. Dzięki pracy interdyscyplinarnego zespołu PZU i współpracującego z nim startupu udało się skalibrować opaskę do potrzeb oddziałów szpitalnych wyspecjalizowanych w walce z koronawirusem.

Wnioski o dofinansowanie działań prewencyjnych i projektów CSR przyjmujemy za pośrednictwem formularza.

Wyślij email na adres: csr@pzu.pl


 

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności
Zamknij