mObywatel w mojePZU

Zarejestruj konto mojePZU, potwierdzając swoje dane za pomocą aplikacji mObywatel

Pobierz

aplikację mObywatel ze sklepu 

Google Play  

App Store 

Zaloguj się

do aplikacji mObywatel za pomocą profilu zaufanego, a otrzymasz dostęp do mTożsamości, czyli Twoich aktualnych danych z dowodu osobistego. Profil zaufany możesz założyć także w  bankowości elektronicznej.

mojePZU

Przejdź do moje.pzu.pl i zarejestruj się przy użyciu mObywatela i w kilku prostych krokach potwierdź swoje dane.

Zobacz, w jaki sposób zarejestrować konto mojePZU, potwierdzając swoją tożsamość w aplikacji mObywatel:

 

źródło: Materiał przygotowany przez Ministerstwo Cyfryzacji 

Czym jest mObywatel

mObywatel to bezpłatna i oficjalna publiczna aplikacja mobilna. Wydawana jest przez polski rząd, a za jej rozwój odpowiada zespół Ministerstwa Cyfryzacji.

Aplikacja to obecnie sześć usług:

  • mTożsamość,
  • mLegitymacja szkolna,
  • mLegitymacja studencka,
  • mPojazd,
  • eRecepta,
  • Polak za granicą

Dlaczego warto mieć konto w mojePZU

mieć wgląd do swoich polis online

umówić wizytę i badania lekarskie

obliczyć składkę i kupić ubezpieczenie

poznać ofertę klubu lojalnościowego PZU Pomocni

zgłosić szkodę online i sprawdzić status swojego zgłoszenia

aktualizować swoje dane osobowe

zamówić rozmowę z infolinią

sprawdzić zakres ubezpieczenia

Korzystasz już z mojePZU? Uwierzytelnij swoje dane z aplikacją mObywatel

Skorzystaj z aplikacji mObywatel i zyskaj szybki i bezpieczny dostęp do swoich usług w mojePZU, m.in. do dokumentacji medycznej.

  1. Zaloguj się w serwisie mojePZU
  2. Kliknij w zakładkę Zdrowie, a następnie wybierz Lista wizyt
  3. Wejdź w Szczegóły wizyty lekarskiej
  4. Wybierz Przejdź do uwierzytelnienia
  5. Wybierz jedną z dostępnych metod potwierdzania swoich danych – mObywatel

Jak bezpiecznie korzystać z mojePZU

Dbamy o Twoje zdrowie i bezpieczeństwo w każdej chwili. Dotyczy to również Twoich danych medycznych. Abyś mógł bezpiecznie przeglądać swoje dokumenty, potwierdź swoją tożsamość na mojePZU.

  1. Wejdź na stronę moje.pzu.pl i zaloguj się do serwisu.
  2. Wejdź z menu głównego w Zdrowie, a następnie „Umów wizytę”. Wybierz specjalistę oraz miejscowość i kliknij „Dalej”.
  3. Na ekranie pojawi się nazwa placówki i jej adres.
  4. Wybierz placówkę PREMIUM, a następnie imię i nazwisko lekarza oraz datę i godzinę wizyty. Kliknij „Umów wizytę”.
  5. Sprawdź poprawność wybranych danych i potwierdź wizytę klikając „Umów wizytę”.
  6. Po umówieniu wizyty na ekranie głównym wybierz Zdrowie, a następnie wejdź w „Listę wizyt”.
  7. Wybierz umówioną wizytę do placówki PREMIUM i kliknij „Szczegóły”.
  8. W szczegółach wizyty rozwiń „DOKUMENTY” i kliknij  „Przejdź do uwierzytelnienia”.
  9. Jeżeli masz mobilną aplikację mojePZU i podpięty do niej profil zaufany, wybierz metodę uwierzytelnienia mObywatel.
  10. Kliknij „Generuj kod QR”. 
  11. Jeżeli korzystasz z komputera stacjonarnego,  na ekranie zobaczysz wygenerowany kod QR. Otwórz mTożsamość, a następnie w lewym dolnym rogu kliknij „Przekaż”.
  12. Na ekranie „Przekaż dane” wybierz „ Instytucji lub firmie”. Otworzy się ekran z widokiem z aparatu, którym zeskanujesz kod z ekranu komputera. 
  13. Po zeskanowaniu kodu kliknij „Gotowe”. Twoja tożsamość została potwierdzona, a Ty automatycznie wrócisz do szczegółów wybranej wizyty. 
  14. Jeżeli korzystasz z urządzenia mobilnego z systemem IOS lub Android, na ekranie urządzenia zobaczysz wygenerowany kod. Kliknij „Skopiuj kod”, a potem otwórz aplikację mObywatel i kliknij „mTożsamość”. Następnie w lewym dolnym rogu kliknij „Przekaż”.
  15. Na ekranie „Przekaż dane” wybierz „ Instytucji lub firmie”.  Otworzy się ekran z widokiem pozwalającym na wklejenie skopiowanego kodu. 
  16. Po wpisaniu kodu kliknij „Gotowe”. Twoja tożsamość została potwierdzona a Ty automatycznie wrócisz do szczegółów wybranej wizyty.

mojePZU jest również dostępne jako aplikacja mobilna

Pobierz i korzystaj z wygodnego logowania za pomocą odcisku palca.

 

 

Pytania i odpowiedzi

mojePZU

  • Dla kogo przeznaczone jest mojePZU?

    Serwis mojePZU przeznaczony jest dla klientów PZU (osób fizycznych i osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).

  • Jakie możliwości daje mojePZU?

    Użytkownicy, którzy mają konto w mojePZU, mogą m.in. w wygodny sposób: zarządzać swoimi polisami, umawiać wizyty lekarskie i badania, obliczyć składkę ubezpieczenia, kupić polisę lub opłacić ofertę od agenta. W serwisie mojePZU można również zaktualizować dane osobowe oraz zarządzać udzielonymi zgodami marketingowymi.

  • Czy trzeba mieć konto w mojePZU, aby korzystać z serwisu?

    Nie, użytkownicy niezalogowani mają możliwość kalkulacji składki i zakupu online ubezpieczenia lub zakupu pojedynczej wizyty lekarskiej. Użytkownicy zalogowani mają dostępne dodatkowo inne funkcjonalności – mogą m.in. umówić wizytę lekarską, sprawdzić zakres wybranych polis życiowych i majątkowych czy status szkody.

  • Jak założyć konto w mojePZU w inny sposób?

    Jeżeli jesteś już klientem PZU, wejdź na stronę moje.pzu.pl/self-registration i wpisz swoje dane: imię nazwisko i PESEL. Następnie potwierdzimy Twoje dane przez e-mail lub SMS. Wpisz wymagane dane oraz zapoznaj się ze zgodami i oświadczeniami. Jeśli masz pytania, zadzwoń do nas – 801 102 007.

Pokaż więcejZwiń

Aplikacja mobilna mojePZU

  • Jak uzyskać dostęp do aplikacji?

    Aktywować aplikację mogą tylko osoby, które mają konto w  mojePZU. Pobranie i korzystanie z aplikacji może wiązać się ze standardowymi opłatami za przesyłanie danych, zgodnie z taryfą operatora. Koszt połączeń na Infolinię PZU, realizowanych przez aplikację, jest zgodny z cennikiem operatora.

  • Jak aktywować aplikację?

    Aktywacja aplikacji przebiega w 3 prostych krokach:
    1. Zaloguj się swoim loginem i hasłem przypisanymi do portalu mojePZU.
    2. Wpisz kod SMS przesłany na numer telefonu przypisany do Twojego konta.
    3. Nadaj PIN, którym chcesz logować się do aplikacji.

  • Jak ustawić bezpieczny PIN w aplikacji?

    Dla Twojego bezpieczeństwa nadaj PIN, który nie będzie taki sam jak kod do telefonu, innych aplikacji lub banku. 

    Ułóż swój PIN tak, aby zawierał od 4 do 8 różnych cyfr. Już 4 cyfry pozwalają stworzyć 10 tysięcy kombinacji, 8 cyfr pozwala stworzyć takich kombinacji 100 milionów! Pamiętaj, im dłuższy PIN, tym Twoje dane są bezpieczniejsze.

    Nie wpisuj najpopularniejszych i najprostszych do odgadnięcia kombinacji oraz ciągu takich samych liczb (np. 1234, 1111 itd.). Tak samo jest z datą Twoich urodzin. Osoby, które Cię znają, mogą łatwo odgadnąć Twój PIN.

    Nie używaj tego samego PINu do aplikacji mojePZU i do odblokowania telefonu.

  • Kiedy zmienić PIN w aplikacji?
    Dobrą praktyką bezpieczeństwa jest cykliczna zmiana haseł i PINów. Gdy zauważasz sytuacje, mogące świadczyć o próbie wykradzenia Twoich danych, zmień swoje hasła i PIN. Sytuacje świadczące o takich próbach występują wtedy, gdy:
    • coś podejrzanego dzieje się na Twoim koncie mojePZU,
    • ktoś, do kogo nie masz zaufania, może znać Twoje hasło lub PIN,
    • w swojej skrzynce e-mail lub na innych kontach internetowych dostrzegasz podejrzaną aktywność,
    • w Twoim systemie było ostatnio złośliwe oprogramowanie.
    Jeśli otrzymasz e-mail z prośbą o zmianę hasła, może to być przypadek wyłudzania danych. Zamiast klikać w podejrzany link z e-maila, wystarczy zalogować się do konta mojePZU, wpisując ręcznie adres www.moje.pzu.pl.
  • Na czym polega biometryka w aplikacji?

    Dla wygody naszych klientów postanowiliśmy ułatwić sposób logowania się do aplikacji. Klient sam wybiera, jak chce się logować do aplikacji mojePZU – PIN-em, odciskiem palca lub przy pomocy rozpoznawania twarzy (Face ID).

    Włączenie możliwości biometrycznych na urządzeniach mobilnych jest obecnie jednym z najlepszych działań, które możesz podjąć, aby zapewnić bezpieczeństwo swojego konta.

    Pamiętaj, udostępniając urządzenie mobilne innym użytkownikom logującym się do niego z użyciem biometryki, ponosisz ryzyko związane z możliwością zalogowania się przez osoby niepowołane do aplikacji mojePZU.

  • Jak rozłączyć konto z aplikacją?
    Ze względów bezpieczeństwa aplikacja mojePZU mobile na telefonie może być połączona z kontem jednego użytkownika.
    Jeżeli chcesz zmienić użytkownika aplikacji, telefon zmienia właściciela lub potrzebujesz rozłączyć swoje konto z aplikacją, możesz to zrobić przez:
    • wpisanie trzykrotnie błędnego PINu w aplikacji,
    • kontakt z infolinią PZU: 801 102 007,
    • usunięcie aplikacji lub jej danych z pamięci telefonu.

Pokaż więcejZwiń

Zasady korzystania ze zniżek w aplikacji mojePZU mobile

  • Jak skorzystać ze zniżki?

    Wystarczy że okażesz kod uprawniający Cię do zniżki (kod zniżki), która wyświetla Ci się w aplikacji mojePZU mobile. Podaj numer przed zawarciem umowy ubezpieczenia. Po pozytywnej weryfikacji zostanie udzielona zniżka.

    Zniżkę możesz zastosować do umów ubezpieczenia zawieranych z 12-miesięcznym okresem ubezpieczenia, z wyjątkiem umów PZU Wojażer, które możesz zawrzeć na krótsze okresy.

  • Kiedy zniżka nie obowiązuje?

    W umowach generalnych zawartych między PZU SA a leasingodawcą.

    W generalnych umowach flotowych.

    W przypadku pojazdów:

    • wykorzystywanych jako taksówki osobowe lub do zarobkowego przewozu osób,
    • wynajmowanych zarobkowo w ramach działalności gospodarczej w zakresie wynajmu pojazdów,
    • udostępnianych jako pojazdy zastępcze na zasadach innych niż wynajem pojazdu,
    • wykorzystywanych do przewozu przesyłek kurierskich,
    • wykorzystywanych do jazd interwencyjnych lub patrolowych w ramach działalności gospodarczej, która polega na ochronie osób lub mienia,
    • wykorzystywanych do nauki jazdy,
    • wykorzystywanych do jazd wyścigowych lub konkursowych albo treningów do tych jazd.
  • O czym należy pamiętać?
    • Zniżki nie można wprowadzić do już obowiązującej umowy.
    • W ramach jednej umowy ubezpieczenia przysługuje Ci tylko jedna przedmiotowa zniżka, niezależnie od liczby ubezpieczonych uprawnionych do zniżki, którzy występują w tej umowie ubezpieczenia.
    • Zniżki nie łączymy z innymi zniżkami promocyjnymi, z wyjątkiem: centralnej zniżki promocyjnej „Karta Dużej Rodziny” (w zakresie PZU Wojażer i PZU Dom), centralnej zniżki promocyjnej „PROMOKODY” (w zakresie PZU Auto i PZU Dom) oraz zniżki „Pakiet z PZU GO” (w zakresie PZU Auto PZU Pomoc w Drodze).
    • Naliczona zniżka nie może być niższa niż składka minimalna w danym produkcie.

Pokaż więcejZwiń

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności
Zamknij