Jak zgłosić szkodę lub roszczenie

Możesz zgłosić szkodę lub roszczenie w wybrany przez Ciebie sposób:

  • wypełnij formularz internetowy E-Szkoda, jeśli Twoje zgłoszenie dotyczy:
    - pojazdu lub mienia - kliknij tutaj,
    -
     szkody na osobie - kliknij tutaj,
    - ubezpieczenia na życie - kliknij tutaj,
  • skorzystaj z Czat Video,
  • zadzwoń:
    - 801 102 102,
    - 22 566 55 55,
  • wyślij sms o treści SZKODA pod numer 4102– oddzwonimy i przyjmiemy zgłoszenie,
  • odwiedź nasz oddział,
  • umów sie na spotkanie z naszym agentem,
  • wyślij e-mail na kontakt@pzu.pl
  • skontaktuj się z osobą, która zajmuje się ubezpieczeniami grupowymi w Twojej firmie, jeśli masz grupowe ubezpieczenie na życie.

 

Masz ubezpieczenie auta, domu lub na życie? Chcesz nam zgłosić szkodę lub roszczenie, ale nie wiesz jak się zachować i co nam przesłać?

Poniżej przedstawiamy przykładowe sytuacje jakie możesz nam zgłosić, jeśli masz ubezpieczenie w PZU. Dowiesz się z nich, co zrobić po zdarzeniu i jakie dokumenty nam dostarczyć.

Samochód

kolizja pojazdów

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Wezwij pogotowie oraz policję na miejsce zdarzenia, jeśli uczestnicy kolizji potrzebują pomocy medycznej.
  2. Samochód usuń na pobocze tak, żeby nie utrudniał ruchu.
  3. Zrób zdjęcia uszkodzonych elementów samochodu.
  4. Możesz spisać oświadczenie - druk oświadczenia pobierz tu.
  5. Zgłoś zdarzenie w PZU.
  6. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  7. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach.
  8. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. dowód rejestracyjny samochodu,
  3. oświadczenie (lub notatka policyjna, o którą likwidator poprosi policję),
  4. prawo jazdy kierującego samochodem,
  5. tarczę tachografu, jeśli pojazd ma powyżej 3,5 t.
wypadek z osobami rannymi

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Wezwij pogotowie oraz policję na miejsce zdarzenia.
  2. Postaraj się zapewnić bezpieczeństwo na miejscu wypadku, ale nie przemieszczaj samochodu.
  3. Zgłoś zdarzenie w PZU - obrażenia ciała (najlepiej po zakończonym leczeniu).
  4. Zgłoś zdarzenie w PZU - uszkodzenie auta.
  5. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  6. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach.
  7. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. dowód rejestracyjny samochodu,
  3. oświadczenie (lub notatka policyjna, o którą likwidator poprosi policję),
  4. prawo jazdy kierującego samochodem,
  5. tarczę tachografu, jeśli pojazd ma powyżej 3,5 t.
włamanie i kradzież wyposażenia auta

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Zgłoś sprawę na policję. 
  2. Zgłoś zdarzenie w PZU.
  3. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  4. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach.
  5. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. dowód rejestracyjny samochodu,
  3. potwierdzenie z policji o zgłoszeniu zdarzenia,
  4. dokument, który potwierdza zakup radia (faktura, karta gwarancyjna),
  5. panel radia.
kradzież auta

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Zgłoś kradzież na policję. 
  2. Zgłoś zdarzenie w PZU.
  3. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  4. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
  5. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. dokument potwierdzający zakup samochodu,
  3. dowód wyrejestrowania samochodu,
  4. potwierdzenie z policji o zgłoszeniu zdarzenia,
  5. kartę pojazdu,
  6. komplet sterowników do urządzeń przeciw kradzieżowych,
  7. komplet kluczyków.

Dom i majątek

zalanie mieszkania

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Zabezpiecz łazienkę przed większymi uszkodzeniami: zbierz wodę, osusz pomieszczenie, usuń awarię instalacji/ rury, jeśli potrzebujesz- skorzystaj z pomocy hydraulika. Zorganizujemy dla Ciebie pomoc fachowca - zadzwoń na infolinię 801 102 102.
  2. Jeśli to możliwe pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian, chyba że zmiany są niezbędne do zabezpieczenia przed dalszymi uszkodzeniami. Uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu
  3. Zrób zdjęcia uszkodzeń.
  4. Zgłoś zdarzenie w PZU.
  5. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  6. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
  7. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. odpis z księgi wieczystej lub akt notarialny jako dokument potwierdzający własność,
  2. informacja od administratora budynku,
  3. wykaz rzeczy zniszczonych przez wodę,
  4. oświadczenie osoby odpowiedzialnej za powstanie szkody,
przepięcie

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Pozostaw uszkodzone sprzęty do oględzin.
  2. Zgłoś zdarzenie w PZU.
  3. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  4. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
  5. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. spis uszkodzonych sprzętów z informacją o ich wartości i dacie zakupu,
  3. rachunek za zakup lub karta gwarancyjna,
  4. dokument z serwisu w którym będzie zapisany rodzaj i powód uszkodzeń,
  5. rachunek za naprawę, jeśli się na nią zdecydujesz.
włamanie i kradzież wyposażenia

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Wezwij policję.
  2. Wymień zamki, aby zabezpieczyć mieszkanie, jeśli potrzebujesz- skorzystaj z pomocy ślusarza. Zorganizujemy dla Ciebie pomoc fachowca - zadzwoń na infolinię 801 102 102.
  3. Zgłoś zdarzenie w PZU.
  4. Przygotuj spis  skradzionych rzeczy: nazwy, ilość, wartość poszczególnych przedmiotów.
  5. Skompletuj dokumenty na wizytę rzeczoznawcy, wyślij je e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl, dołącz do zgłoszenia internetowego lub przynieś do najbliższej jednostki PZU.
  6. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
  7. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. odpis z księgi wieczystej lub akt notarialny jako dokument potwierdzający własność,
  3. rachunki lub faktury potwierdzające nabycie skradzionych rzeczy,
  4. notatkę policyjną,
pożar domu

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Wezwij straż pożarną i policję.
  2. Jeśli to możliwe pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian, chyba że zmiany są niezbędne do zabezpieczenia przed dalszymi uszkodzeniami. Uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu
  3. Zrób zdjęcia uszkodzeń.
  4. Zgłoś zdarzenie w PZU.
  5. Przygotuj spis rzeczy zniszczonych w pożarze: nazwy, ilość, wartość poszczególnych przedmiotów.
  6. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  7. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
  8. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. odpis z księgi wieczystej lub akt notarialny jako dokument potwierdzający własność,
  3. rachunki lub faktury potwierdzające nabycie zniszczonych rzeczy,
  4. spis zniszczonych rzeczy,
  5. notatkę straży pożarnej,
zerwanie dachu na budynku gospodarczym przez huragan

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Zrób zdjęcia uszkodzonego dachu, budynku.
  2. Zabezpiecz dach i budynek przed większymi uszkodzeniami: nakryj folią lub plandeką, zbierz dachówki, resztki pokrycia w jednym miejscu do pokazania rzeczoznawcy, poczekaj na przybycie pracownika PZU, który oszacuje uszkodzenia.
  3. Zgłoś zdarzenie w PZU.
  4. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  5. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
  6. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. odpis z księgi wieczystej lub akt notarialny jako dokument potwierdzający własność,
padnięcie zwierzęcia

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Wezwij weterynarza i poproś go o wypełnienie druku.
  2. Zgłoś zdarzenie w PZU.
  3. Zorganizuj firmę zajmującą się utylizacją padłych zwierząt.
  4. Poczekaj na kontakt rzeczoznawcy, który przyjedzie obejrzeć zwierzę. Jeśli musisz oddać zwierzę do utylizacji przed przybyciem pracownika PZU, zrób zdjęcia zwierzęcia.
  5. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  6. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
  7. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. odpis z księgi hodowlanej lub inny dokument potwierdzający posiadanie zwierzęcia,
  3. numer konta,
  4. dokument określający przyczynę śmierci zwierzęcia wystawiany przez lekarza weterynarii,
  5. jeśli zwierzę zostało zutylizowane to rachunek za utylizację zwierzęcia.
uszkodzenie uprawy

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Zgłoś zdarzenie w PZU.
  2. Jeśli to możliwe zabezpiecz miejsce szkody i nie dokonuj zmian.
  3. Poczekaj na kontakt rzeczoznawcy, który przyjedzie obejrzeć uprawę. Jeśli musisz skosić, zebrać plon przed przyjazdem pracownika PZU, pozostaw pas szerokości 2m przebiegający przez środek pola, na każdej działce oddzielnie do przyjazdu pracownika PZU, pozostałą część plonów możesz zebrać. 
  4. Skompletuj dokumenty na wizytę rzeczoznawcy, wyślij je e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl, dołącz do zgłoszenia internetowego lub przynieś do najbliższej jednostki PZU
  5. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
  6. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. odpis z księgi wieczystej lub umowę dzierżawy potwierdzającą własność ziemi,
wybicie szyby

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Wezwij policję.
  2. Zrób zdjęcia uszkodzonej szyby, witryny.
  3. Zabezpiecz lub wymień szybę, jeśli to konieczne. Jeśli potrzebujesz - skorzystaj z pomocy szklarza. Zorganizujemy dla Ciebie pomoc fachowca - zadzwoń na infolinię 801 102 102. Czekaj na przybycie pracownika PZU, który oszacuje uszkodzenia.
  4. Zgłoś zdarzenie w PZU.
  5. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  6. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
  7. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. numer konta,
  3. zdjęcie uszkodzonej szyby,
  4. rachunki lub faktury za wymianę szyby, jeśli to możliwe należy pozostawić fragment szkła,
  5. notatkę policyjną,
włamanie i kradzież

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Wezwij policję.
  2. Wymień zamki/drzwi, aby zabezpieczyć magazyn, jeśli potrzebujesz- skorzystaj z pomocy ślusarza. Zorganizujemy dla Ciebie pomoc fachowca - zadzwoń na infolinię 801 102 102.
  3. Zgłoś zdarzenie w PZU.
  4. Przygotuj spis skradzionych rzeczy: nazwy, ilość, wartość poszczególnych przedmiotów.
  5. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  6. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
  7. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. rachunki lub faktury potwierdzające własność,
  3. notatkę policyjną,
  4. spis skradzionych rzeczy.

Życie i zdrowie

obrażenia ciała w wypadku samochodowym (OC)

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Wezwij pogotowie oraz policję na miejsce zdarzenia.
  2. Zgłoś zdarzenie w PZU - obrażenia ciała (najlepiej po zakończonym leczeniu).
  3. Zgłoś zdarzenie w PZU - uszkodzenie auta.
  4. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  5. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
  6. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport).
  2. oświadczenie sprawcy/notatkę policyjną/informację jaki organ prowadzi dochodzenie w sprawie wypadku.
  3. opis okoliczności zdarzenia.
  4. dokumentację medyczną.
  5. dokumentację związaną ze zgłoszonymi roszczeniami.
obrażenia ciała w wypadku samochodowym (NNW kierowcy i pasażerów)

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Wezwij pogotowie oraz policję na miejsce zdarzenia.
  2. Zgłoś zdarzenie w PZU - obrażenia ciała (najlepiej po zakończonym leczeniu).
  3. Zgłoś zdarzenie w PZU - uszkodzenie auta.
  4. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  5. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach.
  6. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. oświadczenie sprawcy/notatkę policyjną/informację jaki organ prowadzi dochodzenie w sprawie wypadku,
  3. opis okoliczności zdarzenia,
  4. dokumentację medyczną,
  5. dokumentację związaną ze zgłoszonymi roszczeniami,
złamanie ręki z ubezpieczenia "NNW szkolnego" dziecka

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Udziel pierwszej pomocy jeśli jest to konieczne lub wezwij pogotowie.
  2. Zgłoś zdarzenie w PZU - obrażenia ciała (najlepiej po zakończonym leczeniu).
  3. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  4. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
  5. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość prawnego opiekuna (np. paszport),
  2. dokumentację medyczną,
  3. opis okoliczności zdarzenia,
  4. legitymację szkolną ucznia,
pobyt w szpitalu

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Zgłoś zdarzenie w PZU - leczenie szpitalne (najlepiej po zakończonym leczeniu).
  2. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  3. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
  4. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. dokumentację medyczną z leczenia szpitalnego,
złamanie nogi w wyniku nieszczęśliwego wypadku

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Wezwij pogotowie.
  2. Zgłoś zdarzenie w PZU - obrażenia ciała (najlepiej po zakończonym leczeniu).
  3. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  4. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
  5. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. opis okoliczności zdarzenia,
  3. dokumentację medyczną z udzielenia pierwszej pomocy po wypadku oraz z dalszego przebiegu leczenia,
urodzenie dziecka

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Zgłoś zdarzenie w PZU.
  2. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  3. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
  4. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. odpis skrócony aktu urodzenia,
  3. pełnomocnictwo - jeśli zgłaszasz zdarzenie w czyimś imieniu
operacja chirurgiczna

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Zgłoś zdarzenie w PZU.
  2. Skompletuj dokumenty, wyślij je e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl, dołącz do zgłoszenia internetowego lub przynieś do najbliższej jednostki PZU
  3. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
  4. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. dokumentację medyczną potwierdzającą przeprowadzenie operacji,
zgon

  • Co zrobić po zdarzeniu
  1. Zgłoś zdarzenie w PZU.
  2. Skompletuj dokumenty; dołącz je do zgłoszenia internetowego lub wyślij e-mailem w formie skanu na adres kontakt@pzu.pl.
  3. Skontaktujemy się z Tobą i przekażemy informacje o dalszych działaniach. 
  4. W każdej chwili możesz sprawdzać status swojego zgłoszenia tutaj.

  • Jakie dokumenty dostarczyć
  1. dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość (np. paszport),
  2. skrócony odpis aktu zgonu.
 

 Jeśli będą potrzebne dodatkowe dokumenty, poinformujemy Cię o tym po zgłoszeniu zdarzenia.

Drukuj Kliknij aby wydrukować.
 
 

Aplikacja PZU 

Wzywanie pomocy na drodze;
Umawianie wizyty lekarskiej;