.
Przystąpienie tradycyjne
Wypełnij deklarację przystąpienia do ubezpieczenia oraz zgodę na potrącenie składek w formie papierowej i dostarcz do Działu Personalnego. Druki deklaracji są dostępne w wydziałach oraz w Dziale Personalnym.
Program ubezpieczenia składa się z:
-
Ubezpieczenia podstawowego - do wyboru 1 z 6 wariantów
- ubezpieczeń uzupełniających:
- Pakiet dodatkowy DZIECKO,
- Pakiet dodatkowy ZDROWIE,
- Pakiet dodatkowy ŻYCIE,
- Pakiet dodatkowy W RAZIE WYPADKU.
Największe zalety nowych pakietów podstawowych
- Gwarantujemy ochronę ubezpieczeniową przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Zawarliśmy umowę na okres 3 lat z gwarancją zachowania wysokości składek.
- Umożliwiliśmy przystąpienie do ubezpieczenia na tych samych warunkach członkom rodziny pracownika – małżonkowi, partnerowi życiowemu, pełnoletnim dzieciom.
- Dla wszystkich osób przystępujących od 1.11.2025, 1.12.2025 lub 1.01.2026 nie ma karencji na cały zakres ubezpieczenia w pakietach podstawowych.
- Zniesiemy karencje w każdą rocznicę polisy oraz w dwóch kolejnych miesiącach – dotyczy zarówno przystąpienia nowych osób, jak i zmiany wariantu (zniesienie karencji do różnicy sum i zakresów świadczeń).
- Odstąpiliśmy od konieczności składania oświadczenia dotyczącego stanu zdrowia przez małżonków, partnerów życiowych, pełnoletnich dzieci bez względu na czas przystąpienia.
- Wypłacamy świadczenie za osierocenie dziecka bez względu na jego wiek.
- Ujęliśmy w ofercie nową definicję Trwałej niezdolności do pracy zarobkowej na skutek NW lub choroby, która oznacza całkowitą i zgodną z aktualną wiedzą medyczną trwałą, to jest nierokującą poprawy, niezdolność do podejmowania samodzielnej działalności gospodarczej i wykonywania pracy przynoszącej dochód lub wynagrodzenie, zgodnej z wykształceniem, przyuczeniem i doświadczeniem Ubezpieczonego.
- Skróciliśmy minimalną długość pobytu w szpitalu do 10 dni, po którym wypłacane jest świadczenie z tytułu rekonwalescencji.
- Wydłużyliśmy ochronę za pobyt w szpitalu do 180 dni w roku polisowym.
- Zmieniliśmy definicję pobytu na Oddziale Intensywnej Terapii – trwający nieprzerwanie co najmniej 24 godziny pobyt na OIT w trakcie pobytu w szpitalu.
- Zmieniliśmy zasady wypłaty świadczeń za pobyt w szpitalu spowodowany: nieszczęśliwym wypadkiem, wypadkiem komunikacyjnym, wypadkiem przy pracy, zawałem serca lub udarem mózgu. Wypłacamy świadczenie niezależnie od tego czy pobyt w szpitalu jest pierwszym pobytem i czy nieszczęśliwy wypadek miał miejsce w okresie odpowiedzialności.
- W przypadku operacji chirurgicznych świadczenia wypłacimy w wartościach:
• Klasa 1 – 100 % sumy ubezpieczenia,
• Klasa 2 – 60% sumy ubezpieczenia,
• Klasa 3 – 60% sumy ubezpieczenia,
• Klasa 4 – 20% sumy ubezpieczenia,
• Klasa 5 – 20% sumy ubezpieczenia. - Rozszerzyliśmy zakres operacji chirurgicznych o Katalog otwarty – odpowiadamy za taką operację chirurgiczną, którą wykonano z przyczyn medycznych w celu wyleczenia lub zmniejszenia objawów choroby lub zmniejszenia skutków nieszczęśliwego wypadku albo w celu profilaktycznego całkowitego usunięcia narządu u nosiciela mutacji genowej zwiększającej ryzyko wystąpienia nowotworu złośliwego. Zakres obejmuje również wykonanie operacji chirurgicznej spoza Wykazu operacji chirurgicznych. Nasza odpowiedzialność nie obejmuje operacji chirurgicznej:
• wykonywanej w warunkach ambulatoryjnych,
• dotyczącej skóry i tkanki podskórnej.
Za wykonanie operacji chirurgicznej spoza Wykazu operacji chirurgicznych wypłacimy Ci świadczenie w wysokości określonego procentu sumy ubezpieczenia, która jest aktualna w dniu wykonania operacji. - Wydłużyliśmy wiek wstępu do ubezpieczenia (pakiety podstawowe) do 75 roku życia dla wszystkich do tej pory ubezpieczonych pracowników.
- Ciężkie choroby ubezpieczonego i małżonka/ partnera ubezpieczonego – zmieniliśmy definicje chorób na bardziej korzystne dla ubezpieczonego (szczegółowy opis na kolejnych stronach).
- Dodatkowo do zakresu ciężkich chorób ubezpieczonego oraz ciężkich chorób małżonka albo partnera życiowego dodaliśmy następujące choroby:
• Choroba Leśniowskiego-Crohna
• Oponiak
• Rozpoznanie AIDS
• Śpiączka
Do ubezpieczenia podstawowego na życie oraz do ubezpieczeń uzupełniających mogą przystąpić:
• pracownicy firmy w wieku 16–75 lat*
• małżonkowie pracowników w wieku 16–69 lat
• partnerzy życiowi pracowników w wieku 18–69 lat
• pełnoletnie dzieci pracowników w wieku 18–69 lat
* Wiek wstępu do ubezpieczenia do 75 roku życia, dotyczy wszystkich do tej pory ubezpieczonych pracowników. Jeśli pracownik nie był wcześniej ubezpieczony to obowiązuje go wiek do 69 lat.
Zapewnij jeszcze lepszą ochronę, rozszerzając ubezpieczenie podstawowe o opcje dodatkowe:
Pakiet dodatkowy DZIECKO
- Wykaz chorób – ciężka choroba dziecka: bakteryjne zapalenie wsierdzia, całkowita utrata słuchu w co najmniej jednym uchu, całkowita utrata wzroku w co najmniej jednym oku, choroba Leśniowskiego-Crohna, ciężkie oparzenie, cukrzyca typu 1, dystrofia mięśniowa, nagminne porażenie dziecięce (choroba Heinego-Medina), neuroborelioza, niedokrwistość aplastyczna, niedokrwistość hemolityczna, niezłośliwy guz mózgu, nowotwór złośliwy, paraliż kończyn wskutek uszkodzenia rdzenia kręgowego, przewlekła niewydolność nerek, schyłkowa niewydolność wątroby, sepsa (posocznica), śpiączka, tężec, toczeń rumieniowaty układowy, transplantacja, utrata kończyny, wścieklizna, zakażenie wirusem HIV w wyniku transfuzji, zapalenie mózgu, zapalenie opon mózgowo-rdzeniowych.
- Jako ubezpieczony bliski możesz przystąpić do ubezpieczenia, nie składając w dniu podpisania deklaracji przystąpienia zawartego oświadczenia dotyczącego zdrowia (dot. przystąpienia w pierwszych trzech miesiącach od daty wdrożenia programu).
- Możesz przystąpić do ubezpieczenia, jeśli w dniu, w którym podpisujesz deklarację przystąpienia przebywasz na zwolnieniu lekarskim, w szpitalu, na świadczeniu rehabilitacyjnym albo jesteś osobą uznaną za niezdolną do pracy lub niezdolną do służby (pod warunkiem zachowania ciągłości ochrony w PZU).
- Znieśliśmy karencje dla wszystkich przystępujących w ciągu pierwszych trzech miesięcy od daty wdrożenia programu.
- Rozszerzyliśmy definicje: śmierci dziecka i śmierci dziecka spowodowanej nieszczęśliwym wypadkiem obowiązują zapisy: dziecko – dziecko, bez względu na jego wiek w dniu zajścia zdarzenia. Może nim być: dziecko ubezpieczonego, dziecko małżonka albo partnera życiowego ubezpieczonego (jeśli nie żyje drugi rodzic dziecka małżonka albo partnera życiowego).
Pakiet dodatkowy ZDROWIE
- Wykaz procedur medycznych – leczenie specjalistyczne: ablacja, chemioterapia, dializoterapia, radioterapia choroby nowotworowej, radioterapia Gamma Knife lub Cyber Knife choroby nowotworowej, terapia interferonowa, terapia radiojodem nienowotworowych chorób tarczycy, wszczepienie kardiowertera-defibrylatora, wszczepienie stymulatora resynchronizującego, wszczepienie stymulatora serca (rozrusznika).
- Zmieniliśmy definicję w przypadku samobójstwa: nie ponosimy odpowiedzialności za śmierć ubezpieczonego, jeśli nastąpiła w wyniku samobójstwa ubezpieczonego – popełnionego w ciągu sześciu miesięcy od początku okresu ochrony
- Definicja pobytu w szpitalu: pobyt w szpitalu w Polsce, który trwa co najmniej 1 dzień i ma na celu leczenie szpitalne. Za pierwszy dzień pobytu w szpitalu przyjmuje się dzień rejestracji, a za ostatni – dzień wypisu ze szpitala.
- Zmieniliśmy na korzystniejsze % świadczenia w przypadku świadczeń za operacje chirurgiczne w podziale na poszczególne klasy operacji:
klasa 1 – 100 % s.u.;
klasa 2 – 60% s.u.;
klasa 3 – 60% s.u.;
klasa 4 – 20% s.u.;
klasa 5 – 20% s.u.
Dzięki temu kwoty świadczeń do wypłaty są wyższe.
Pakiet dodatkowy ŻYCIE
- Jako ubezpieczony bliski możesz przystąpić do ubezpieczenia, nie składając w dniu podpisania deklaracji przystąpienia zawartego oświadczenia dotyczącego zdrowia (dot. przystąpienia w pierwszych trzech miesiącach od daty wdrożenia programu).
- Możesz przystąpić do ubezpieczenia, jeśli w dniu, w którym podpisujesz deklarację przystąpienia przebywasz na zwolnieniu lekarskim, w szpitalu, na świadczeniu rehabilitacyjnym albo jesteś osobą uznaną za niezdolną do pracy lub niezdolną do służby (pod warunkiem zachowania ciągłości ochrony w PZU).
- Obejmujemy odpowiedzialnością samobójstwo popełnione po 6 miesiącach od daty początku odpowiedzialności.
Pakiet dodatkowy W RAZIE WYPADKU
- Szersze zabezpieczenie finansowe pracownika w razie wypadku w życiu codziennym, m.in. pożaru, porażenia prądem, wybuchu gazu, a także podczas uprawiania sportu np. joggingu, jazdy na rowerze.
- Pracownik może otrzymać wsparcie finansowe w razie oparzenia, złamania kości i trwałego inwalidztwa.
- Wsparcie finansowe dla bliskich pracownika, gdyby jego zabrakło wskutek nieszczęśliwego wypadku.
Do pakietów dodatkowych mogą przystąpić:
• pracownicy firmy w wieku 16–69 lat
• małżonkowie pracowników w wieku 16–69 lat
• partnerzy życiowi pracowników w wieku 18–69 lat
• pełnoletnie dzieci pracowników w wieku 18–69 lat
UWAGA! Gwarantujemy uruchomienie każdego z pakietów dodatkowych bez wymogu partycypacji (już od 1 osoby przystępującej do ubezpieczenia).
Pomoc w sytuacji gdy...
wypełniasz formularz po raz pierwszy
Wkrótce na e-mail podany w formularzu wyślemy Ci wiadomość. Dowiesz się z niej, jak przystąpić do ubezpieczenia.
po wypełnieniu formularza nie dostaniesz wiadomości e-mail
Jeśli e-mail do Ciebie nie dotarł, sprawdź folder SPAM.
ponownie wypełniasz formularz a masz konto w mojePZU
Zaloguj się do mojePZU, wejdź w zakładkę Oferta PZU i wybierz Oferta grupowa. Znajdziesz tam ofertę ubezpieczenia grupowego i wypełnisz deklarację przystąpienia. Jeśli nie pamiętasz hasła do mojePZU, skorzystaj z opcji przypomnij hasło lub zadzwoń na naszą infolinię (801 102 007).
masz konto w mojePZU i kolejny raz wypełniasz formularz – przed upływem 3 dni
Po przesłaniu przez Ciebie pierwszego formularza na podany e-mail wysłaliśmy wiadomość. Znajdziesz w niej informację, jak założyć konto i sprawdzić szczegóły ubezpieczenia.
ponownie wypełniasz formularz i nie masz konta w mojePZU
Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową i odszukaj wiadomość, którą Ci wysłaliśmy wcześniej. Znajdziesz w niej informację jak założyć konto i sprawdzić szczegóły ubezpieczenia.
nie masz konta w mojePZU i kolejny raz wypełniasz formularz – przed upływem 3 dni
Po przesłaniu przez Ciebie pierwszego formularza na podany e-mail wysłaliśmy wiadomość. Znajdziesz w niej informację, jak założyć konto i sprawdzić szczegóły ubezpieczenia.
kolejny raz wypełniasz formularz – po upływie 3 dni
Na e-mail podany w formularzu wyślemy Ci wiadomość. Dowiesz się z niej, jak przystąpić do ubezpieczenia.
do formularza wpiszesz błędne dane i masz konto w mojePZU
Jeśli w formularzu są błędne dane, zaloguj się do mojePZU i sprawdź, czy na Twoim koncie jest widoczna oferta.
w formularzu są błędne dane i nie masz konta w mojePZU
Jeśli w formularzu są błędne dane, a nie masz konta w mojePZU, nie otrzymasz żadnej informacji. W takiej sytuacji - po upływie 3 dni - ponownie wypełnij formularz.
podano inny adres e-mail niż wskazany na koncie mojePZU
Wiadomości e-mail przyjdzie na adres powiązany z kontem mojePZU.
oferta, którą Ci wysłaliśmy, jest już nieaktywna
Jeśli wiadomość z ofertą przystąpienia do ubezpieczenia grupowego jest już nieaktywna, wypełnij jeszcze raz formularz i prześlij nam swoje dane. Na Twój e-mail wyślemy Ci informację z dalszymi krokami.
Jak przystąpić do ubezpieczenia?
W celu przystąpienia do ubezpieczenia, po zapoznaniu się z OWU i zakresem ubezpieczenia należy wypełnić deklarację
i wniosek o potrącenie składki.
Deklarację wypełnić można na dwa sposoby:
- Elektronicznie przez moje.pzu.pl
- Papierowo - tradycyjnie (deklaracja dedykowana).
W przypadku deklaracji elektronicznej nie jest wymagany papierowy dokument deklaracji, ponieważ wszystkie dane wprowadzane są do systemu. Pamiętaj o dostarczeniu wniosku o dokonywanie potrąceń swojemu pracodawcy.
Natomiast wypełniając deklarację papierową, należy bezwzględnie pamiętać o podpisie i złożeniu jej w wyznaczonym przez pracodawcę miejscu i czasie.
Deklarację oraz wniosek o potrącenie składki należy złożyć w określonym przez pracodawcę terminie, który poprzedza miesiąc rozpoczęcia ochrony ubezpieczeniowej.
UWAGA! Dla wszystkich osób przystępujących od 1.11.2025, 1.12.2025 lub 1.01.2026 nie ma karencji na cały zakres ubezpieczenia w pakietach podstawowych. Tylko deklaracje wypełnione w odpowiednim terminie pozwolą na skuteczne przystąpienie. Termin sprawdzisz u swojego pracodawcy.
Klub PZU Pomoc w Życiu
Klub PZU Pomoc w Życiu to program lojalnościowy dla klientów PZU Życie objętych grupowym ubezpieczeniem na życie.
Każdy członek klubu otrzymuje bezpłatną kartę klubowicza (w postaci elektronicznego numeru).
Klub to wiele przywilejów – usługi Twój Asystent PZU Pomoc przydatne w różnych sytuacjach życiowych, dostęp do ciekawych ofert specjalnych oraz program rabatowy oferowany przez partnerów PZU.
Z kartą klubowicza mogą Państwo kupić w dobrej cenie w wielu punktach handlowo-usługowych i sklepach internetowych:
• części motoryzacyjne, usługi związane z użytkowaniem i eksploatacją samochodu lub motocykla,
• usługi przydatne w codziennych pracach domowych, przy awarii, drobnych naprawach lub remoncie,
• usługi związane z wypoczynkiem i podróżowaniem,
• usługi związane ze zdrowiem i urodą.
Do klubu można przystąpić na 3 sposoby:
• podpisując deklarację wydrukowaną,
• wypełniając formularz elektroniczny na klubpzupomoc.pzu.pl,
• dzwoniąc pod numer infolinii 801 102 102, a następnie wybierając 5 i 2 (opłata zgodna z taryfą operatora).
Pracownicy Grupy AZOTY, którzy przystąpią do ubezpieczenia grupowego na życie mogą korzystać z 10% zniżki na ubezpieczenia komunikacyjne i majątkowe PZU SA.
Aktualne oferty i rabaty znajdą Państwo na klubpzupomoc.pzu.pl
mojePZU
Jak założyć konto w mojePZU
- Wejdź w link podany w otrzymanym e-mailu.
- Wprowadź podstawowe dane: imię, nazwisko i PESEL.
- Wpisz kod podany w otrzymanym e-mailu.
- Uzupełnij dane kontaktowe oraz oświadczenia.
- Wpisz otrzymany kod i dokończ rejestrację.
Jak wypełnić deklarację w mojePZU
- Wybierz interesujący Cię zakres ubezpieczenia.
- Uzupełnij brakujące dane.
- Wskaż uposażonych oraz partnera życiowego, jeśli go posiadasz.
- Oznacz oświadczenia woli.
- Udostępnij ofertę swoim bliskim i wyślij deklarację do pracodawcy.
Jak zmienić wariant w mojePZU
- Wejdź na mojePZU, znajdź zakładkę Produkty i Oferty → Moje Oferty. Wejdź w Szczegóły przy ofercie ubezpieczenia.
- Wybierz interesujące Cię nowe warianty ubezpieczenia.
- Uzupełnij swoje dane.
- Sprawdź dane wprowadzone na formularzu przystąpienia.
- Zaznacz oświadczenia i wyślij swoje przystąpienie do PZU. Pamiętaj o dostarczeniu wniosku o potrącenia do swojego pracodawcy.
Jak zmienić dane w mojePZU
- Zaloguj się do mojePZU. Wejdź w zakładkę Moje Produkty.
- Kliknij Szczegóły przy deklaracji PZU na Życie Plus, na której chcesz dokonać zmian.
- Kliknij Edytuj. Wybierz jaki rodzaj danych chcesz zmienić: swoje czy uposażonych. Kliknij Edytuj przy wybranej do zmiany sekcji danych.
- Po wprowadzeniu zmian kliknij Dalej. Aby zaakceptować zmiany wybierz jedną z metod potwierdzenia Twoich danych: e-mail , SMS.
- Potwierdzenie e-mailem: na wskazany adres e-mail otrzymasz kod. Wprowadź go w polu: kod weryfikacyjny Kliknij Potwierdź.
Potwierdzenie SMS-em: na wskazany nr telefonu komórkowego otrzymasz kod. Wprowadź go w polu: kod weryfikacyjny. Kliknij Potwierdź.
Co jeszcze zrobisz w mojePZU
Dzięki mojePZU będziesz mógł sprawdzać swoje polisy, sprawdzać dokumentacje ubezpieczeniowa, wykupić/umówić wizytę lekarska, zgłosić i sprawdzić status roszczenia, kupić polisę online PZU Auto, PZU Dom, PZU Wojażer, przystąpić do klubu PZU Pomocni i korzystać z rabatów w wielu sklepach i punktach usługowych.
W ramach Programu AZOTY CARE, będziemy informować o pojawiających się nowych benefitach w aplikacji mojePZU.
Jak zgłosić szkodę lub świadczenie?
Udostępniamy naszym klientom różne sposoby składania wniosków o wypłatę świadczenia:
- internet,
- serwis mojePZU,
- infolinia,
- oddział PZU.
Kontakt
Dedykowana infolinia:
tel. 22 735 39 39
czynna w godz. 8.00–18.00 od poniedziałku do piątku (opłata zgodna z taryfą operatora).
Przedstawiciele PZU Życie SA, dedykowani do kontaktów z podmiotami Grupy AZOTY:
Magdalena Barwacz
tel.: 887 874 837
e-mail: mbarwacz@pzu.pl
GRUPA AZOTY SPÓŁKA AKCYJNA
GRUPA AZOTY AUTOMATYKA Sp. z o.o.
GRUPA AZOTY „COMPOUNDING” Sp. z o.o.
GRUPA AZOTY JEDNOSTKA RATOWNICTWA CHEMICZNEGO Sp. z o.o.
GRUPA AZOTY KOLTAR Sp. z o.o.
GRUPA AZOTY POLSKIE KONSORCJUM CHEMICZNE Sp. z o.o.
GRUPA AZOTY PROREM Sp. z o.o.
ZAKSA S.A.
Grupa Azoty „Nitrotar” Sp. z o.o
Łukowska Joanna
tel.: 666 881 037
e-mail: jolukowska@pzu.pl
GRUPA AZOTY Zakłady Chemiczne „POLICE” S.A.
GRUPA AZOTY Police Serwis Sp. z o.o.
GRUPA AZOTY POLYOLEFINS S.A.
GRUPA AZOTY TRANSTECH Sp. z o.o.
ZARZĄD MORSKIEGO PORTU POLICE Sp. z o.o.
Grzegorz Dziadko
tel.: 609 123 560
e-mail: gdziadko@pzu.pl
GRUPA AZOTY ZAKŁADY AZOTOWE „PUŁAWY” S.A.
Agrochem Sp. z o.o.
PROZAP Sp. z o.o.
REMZAP Sp. z o.o.
STO-ZAP Sp. z o.o.
Przybyło Dominika
tel.: 513 563 701
e-mail: dprzybylo@pzu.pl
GRUPA AZOTY KOPALNI I ZAKŁADY CHEMICZNE SIARKI „SIARKOPOL”
Emilia Dudkiewicz
tel.: 662 167 976
e-mail: edudkiewicz@pzu.pl
GRUPA AZOTY Zakłady Fosforowe Gdańsk Sp. z o.o.
Katarzyna Teleśnicka-Kapica
tel.: 666 880 904
e-mail: ktelesni@pzu.pl
GRUPA AZOTY ZAKŁADY AZOTOWE CHORZÓW SPÓŁKA AKCYJNA
Grażyna Waloszek
tel.: 666 880 908
e-mail: gwaloszek@pzu.pl
GRUPA AZOTY ZAKŁADY AZOTOWE KĘDZIERZYN SPÓŁKA AKCYJNA
Dokumenty
Dokumenty
Informacja prawna
Zakładem ubezpieczeń jest PZU Życie SA. Ten materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny.
Szczegółowe informacje dotyczące ubezpieczeń, w tym definicje zdarzeń objętych ochroną, zakresu odpowiedzialności, wyłączeń i ograniczeń odpowiedzialności zawarte są w aktualnych ogólnych warunkach ubezpieczeń, dostępnych u naszych agentów, w naszych oddziałach i na stronie pzu.pl. Jeśli chcą Państwo zawrzeć umowę, prosimy o kontakt z przedstawicielem PZU Życie SA.