.
Przystąpienie tradycyjne
Aby skutecznie przystąpić do ubezpieczenia należy wypełnić deklarację przystąpienia do ubezpieczenia. Wypełnioną i podpisaną przez osobę przystępującą deklarację należy dostarczyć do 01.12.2025 r. do wskazanych osób (dane na końcu strony).
Jeśli do ubezpieczenia przystępują osoby bliskie: małżonkowie, partnerzy życiowi i pełnoletnie dzieci pracowników - wypełniają oni oddzielną deklarację przystąpienia.
Program ubezpieczenia składa się z:
-
Podstawowego ubezpieczenia na życie,
- ubezpieczeń uzupełniających:
- Pakietu dodatkowego Ochrona dla dziecka.
Poznaj korzyści nowego programu ubezpieczeniowego
- Szeroki zakres ubezpieczenia z możliwością dowolnego wyboru jednego z trzech wariantów podstawowych oraz pakietów dodatkowych.
- Dla wszystkich osób przystępujących do ubezpieczenia od 01.01.2026 r., 01.02.2026 r. oraz 01.03.2026 r. brak karencji na cały zakres ubezpieczenia podstawowego.
- Na takich samych warunkach możesz dodać do ochrony ubezpieczeniowej swoich bliskich: małżonka, partnera życiowego oraz pełnoletnie dzieci.
- Do ubezpieczenia mogą przystąpić osoby przebywające na zwolnieniu lekarskim, w szpitalu, na świadczeniu rehabilitacyjnym lub są uznane za niezdolne do pracy - pod warunkiem zachowania ciągłości ochrony.
- Dla ubezpieczonych bliskich uruchomiona została możliwość przystępowania bez oświadczenia dotyczącego zdrowia (dot. pierwszych trzech miesięcy od uruchomienia polisy).
- Wydłużyliśmy odpowiedzialność za pobyt w szpitalu do 180 dni w roku polisowym.
- Zmieniliśmy określenie „krwotok śródmózgowy” na „udar mózgu”, które ma szerszą i korzystniejszą definicję ponieważ obejmuje nie tylko krwotoki śródmózgowe (wylewy), ale także udary niedokrwienne (zatory).
- Wypłacimy świadczenie za pobyt w szpitalu na całym świecie.
- Świadczenie za pobyt w szpitalu należne jest za pobyt, który trwał co najmniej 1 dzień w wyniku choroby i 1 dzień w wyniku nieszczęśliwego wypadku i ma na celu leczenie szpitalne. Za pierwszy dzień pobytu w szpitalu przyjmuje się dzień rejestracji, a za ostatni - dzień wypisu ze szpitala.
- Ochrona na wypadek nowotworu złośliwego we wczesnym stadium działa w razie:
• pierwszego przypadku zdiagnozowania jednego z nowotworów złośliwych (m.in. sutka, układu oddechowego, przewodu pokarmowego i narządów płciowych), rozpoznanych w stadium przedinwazyjnym (tzw. in situ), czyli w bardzo wczesnej fazie jego rozwoju,
• oraz pierwszego przypadku zdiagnozowania jednego z nowotworów złośliwych (np. brodawkowatego tarczycy, szyjki macicy, prostaty, czerniaka skóry), rozpoznanych we wczesnej fazie inwazji, czyli we wczesnym okresie rozwoju. - Po zakończeniu ochrony w grupowym ubezpieczeniu, każdy może indywidualnie, dożywotnio kontynuować ubezpieczenie. Szczegóły w oddziale PZU.
Do ubezpieczenia podstawowego na życie oraz do ubezpieczeń uzupełniających mogą przystąpić:
• pracownicy firmy w wieku 16–69 lat,
• małżonkowie pracowników w wieku 16–69 lat,
• partnerzy życiowi pracowników w wieku 18–69 lat,
• pełnoletnie dzieci pracowników w wieku 18–69 lat.
Zapewnij jeszcze lepszą ochronę, rozszerzając ubezpieczenie podstawowe o opcje dodatkowe:
Ochrona dla dziecka
Korzyści z ubezpieczenia:
- Szersze zabezpieczenie finansowe pracowników na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń losowych.
- W razie uszczerbku na zdrowiu albo ciężkiej choroby dziecka (np. nowotworu złośliwego, neuroboreliozy, sepsy) rodzic otrzyma środki, które może przeznaczyć na dowolny cel, np. na dodatkowe konsultacje lekarskie.
- Jeśli dziecko trafi do szpitala z powodu wypadku lub choroby, rodzic otrzyma świadczenie za każdy dzień jego hospitalizacji. Środki te mogą np. pomóc pokryć koszty dojazdów do szpitala.
Karencje w Pakiecie dodatkowym Ochrona dla dziecka: 90 dni na wystąpienie ciężkiej choroby u dziecka oraz 30 dni na leczenie szpitalne dziecka.
UWAGA! Karencja jest zniesiona dla wszystkich osób, które przystąpią w ciągu trzech pierwszych miesięcy od uruchomienia programu, tj. od 01.01.2026 r., 01.02.2026 r. i 01.03.2026 r.
Do pakietów mogą przystąpić wszystkie osoby, które wybiorą jeden z wariantów ubezpieczenia podstawowego. Ubezpieczeni bliscy mogą przystąpić do pakietów dodatkowych pod warunkiem przystąpienia do pakietu pracownika.
Pomoc w sytuacji gdy...
wypełnisz formularz po raz pierwszy
Wkrótce e-mail podany w formularzu wyślemy Ci wiadomość. Dowiesz się z niej, jak przystąpić do ubezpieczenia.
po wypełnieniu formularza nie dostaniesz wiadomości e-mail
Jeśli e-mail do Ciebie nie dotarł, sprawdź folder SPAM.
ponownie wypełnisz formularz i masz konto w mojePZU
Zaloguj się do mojePZU, wejdź w zakładkę Oferta PZU i wybierz Oferta grupowa. Znajdziesz tam ofertę ubezpieczenia grupowego i wypełnisz deklarację przystąpienia. Jeśli nie pamiętasz hasła do mojePZU, skorzystaj z opcji przypomnij hasło lub zadzwoń na naszą infolinię.
masz konto w mojePZU i kolejny raz wypełniasz formularz – przed upływem 3 dni
Po przesłaniu przez Ciebie pierwszego formularza na podany e-mail wysłaliśmy wiadomość. Znajdziesz w niej informację, jak założyć konto i sprawdzić szczegóły ubezpieczenia.
ponownie wypełnisz formularz i nie masz konta w mojePZU
Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową i odszukaj wiadomość, którą Ci wysłaliśmy wcześniej. Znajdziesz w niej informację jak założyć konto i sprawdzić szczegóły ubezpieczenia.
nie masz konta w mojePZU i kolejny raz wypełniasz formularz – przed upływem 3 dni
Po przesłaniu przez Ciebie pierwszego formularza na podany e-mail wysłaliśmy wiadomość. Znajdziesz w niej informację, jak założyć konto i sprawdzić szczegóły ubezpieczenia.
kolejny raz wypełniasz formularz – po upływie 3 dni
Na e-mail podany w formularzu wyślemy Ci wiadomość. Dowiesz się z niej, jak przystąpić do ubezpieczenia.
do formularza wpiszesz błędne dane i masz konto w mojePZU
Jeśli w formularzu są błędne dane, zaloguj się do mojePZU i sprawdź, czy na Twoim koncie jest widoczna oferta.
w formularzu są błędne dane i nie masz konta w mojePZU
Jeśli w formularzu są błędne dane, a nie masz konta w mojePZU, nie otrzymasz żadnej informacji. W takiej sytuacji - po upływie 3 dni - ponownie wypełnij formularz.
podano inny adres e-mail niż wskazany na koncie mojePZU
Wiadomości e-mail przyjdzie na adres powiązany z kontem mojePZU.
oferta, którą Ci wysłaliśmy, jest już nieaktywna
Jeśli wiadomość z ofertą przystąpienia do ubezpieczenia grupowego jest już nieaktywna, wypełnij jeszcze raz formularz i prześlij nam swoje dane. Na Twój e-mail wyślemy Ci informację z dalszymi krokami.
Karencje
Karencje w ubezpieczeniu podstawowym
Karencje zgodne z OWU,w zależności od momentu przystąpienia do ubezpieczenia:
| Przystąpienie: Zdarzenie |
do 3 m-cy Karencja |
po 3 m-cach Karencja |
| • operacje chirurgiczne | 180 dni | 180 dni |
| • ciężka choroba małżonka | 180 dni | 180 dni |
| • ciężka choroba ubezpieczonego | 90 dni | 90 dni |
| • leczenie szpitalne | 30 dni | 30 dni |
| • leczenie specjalistyczne | 90 dni | 90 dni |
| • urodzenie dziecka | brak | 9 miesięcy |
| • urodzenie martwego dziecka | brak | 6 miesięcy |
| • śmierć | brak | 6 miesięcy |
| • osierocenie dziecka | brak |
6 miesięcy |
Karencji nie stosuje się, jeśli zdarzenie było spowodowane nieszczęśliwym wypadkiem.
Jak zgłosić świadczenie?
Roszczenie można zgłosić na jeden z 4 sposobów:
za pośrednictwem aplikacji mojePZU:
1. należy złożyć wniosek na stronie moje.pzu.pl,
2. wybrać „Zgłoś szkodę”,
3. wypełnić prosty formularz i załączyć dokumenty.
przez telefon:
wniosek można złożyć telefonicznie pod numerem telefonu 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora). Konsultant poprosi Cię o przesłanie dokumentów na wskazany adres e-mail.
osobiście:
w każdym oddziale PZU na terenie całego kraju. Placówki znajdują się na stronie: pzu.pl/kontakt-ipomoc/znajdz-oddzial-lub- agenta.
przez Internet:
na stronie pzu.pl znajduje się internetowy formularz zgłoszenia roszczenia. Należy wybrać „Zgłoś szkodę lub roszczenie”, wypełnić prosty wniosek i dołączyć zeskanowane lub sfotografowane dokumenty.
Klub PZU Pomoc w Życiu
Klub PZU Pomoc w Życiu to program lojalnościowy dla klientów PZU Życie objętych grupowym ubezpieczeniem na życie.
Każdy członek klubu otrzymuje bezpłatną kartę klubowicza (w postaci elektronicznego numeru).
Klub to wiele przywilejów – usługi Twój Asystent PZU Pomoc przydatne w różnych sytuacjach życiowych, dostęp do ciekawych ofert specjalnych oraz program rabatowy oferowany przez partnerów PZU.
Z kartą klubowicza mogą Państwo kupić w dobrej cenie w wielu punktach handlowo-usługowych i sklepach internetowych:
• części motoryzacyjne, usługi związane z użytkowaniem i eksploatacją samochodu lub motocykla,
• usługi przydatne w codziennych pracach domowych, przy awarii, drobnych naprawach lub remoncie,
• usługi związane z wypoczynkiem i podróżowaniem,
• usługi związane ze zdrowiem i urodą.
Dzięki Asystentowi oszczędzasz czas – nie musisz samodzielnie poszukiwać sprawdzonego fachowca czy firmy usługowej.
Dodatkowa zniżka 10% na ubezpieczenia PZU:
• OC, AC, NNW,
• mieszkania lub domu.
Zniżki nie łączą się z innymi ofertami promocyjnymi PZU.
Jak przystąpić do klubu PZU Pomoc w Życiu
Możliwość przystąpienia bezpłatnie do Klubu PZU Pomoc w Życiu i korzystania ze zniżki 10% na ubezpieczenia majątkowe.
Do klubu można przystąpić na 3 sposoby:
• podpisując deklarację przystąpienia do ubezpieczenia,
• wypełniając formularz elektroniczny na klubpzupomoc.pzu.pl,
• dzwoniąc pod numer infolinii 801 102 102, a następnie wybierając 5 i 2 (opłata zgodna z taryfą operatora).
Klubowiczem może zostać osoba fizyczna, która:
• jest objęta ubezpieczeniem grupowym PZU,
• ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
• jest pracownikiem albo jest jego małżonkiem, partnerem życiowym lub pełnoletnim dzieckiem.
Aktualne oferty i rabaty znajdują się na: klubpzupomoc.pzu.pl
Informację o numerze karty można uzyskać dzwoniąc pod numer infolinii 801 102 102, a następnie wybierając 5 i 2 (opłata zgodna z taryfą operatora).
Kontakt
Informacji o programie ubezpieczeniowym udzielą:
Przedstawiciel PZU Życie SA:
Monika Klimczyk
k. +48 607 617 719,
e-mail: moklimczyk@pzu.pl
Sonepar Polska Sp. z o.o.
Jolanta Dominiak
k. +48 734 199 214,
e-mail: jolanta.dominiak@sonepar.pl
Dokumenty
Dokumenty
Informacja prawna
Zakładem ubezpieczeń jest PZU Życie SA. Ten materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny.
Szczegółowe informacje dotyczące ubezpieczeń, w tym definicje zdarzeń objętych ochroną, zakresu odpowiedzialności, wyłączeń i ograniczeń odpowiedzialności zawarte są w aktualnych ogólnych warunkach ubezpieczeń, dostępnych u naszych agentów, w naszych oddziałach i na stronie pzu.pl. Jeśli chcą Państwo zawrzeć umowę, prosimy o kontakt z przedstawicielem PZU Życie SA.