.
Program ubezpieczenia składa się z:
Poznaj korzyści podstawowego ubezpieczena
- Ochrona ubezpieczeniowa działa przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu,
- Umożliwiliśmy przystąpienie do ubezpieczenia na tych samych warunkach członkom rodziny pracownika - małżonkowi, partnerowi życiowemu, pełnoletnim dzieciom.
- Odstąpiliśmy od konieczności składania oświadczenia dotyczącego stanu zdrowia przez małżonków, partnerów życiowych, pełnoletnich dzieci w stosunku, do których początek odpowiedzialności PZU Życie przypada w dniu zawarcia umowy ubezpieczenia oraz w dwóch kolejnych miesiącach.
- Rozszerzyliśmy definicję małżonka o partnera życiowego, którego wskażą Państwo w swojej deklaracji przystąpienia (partnera życiowego można wskazać/zmienić jeden raz w roku polisowym).
Więcej korzyści
- Znosimy karencje dla pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz ich małżonków lub partnerów życiowych i pełnoletnich dzieci, którzy przystąpią do ubezpieczenia w ciągu 3 miesięcy od wejścia w życie nowego programu. Zniesienie karencji nie dotyczy jedynie Pakietu dodatkowego Wsparcie w razie nowotworu.
- W ramach ubezpieczenia na wypadek: śmierci ubezpieczonego, trwałego uszczerbku na zdrowiu i leczenia szpitalnego Plus zmieniliśmy definicję krwotoku śródmózgowego na udar mózgu.
- Skróciliśmy minimalny czas pobytu w szpitalu – świadczenie otrzymają Państwo już za 2 dni w przypadku pobytu spowodowanego chorobą, zawałem serca lub udarem mózgu oraz za 1 dzień pobytu spowodowanego nieszczęśliwym wypadkiem, wypadkiem przy pracy lub wypadkiem komunikacyjnym.
- Rozszerzyliśmy świadczenie o pobyt w szpitalu na terytorium całego świata. W ramach ubezpieczenia na wypadek wystąpienia ciężkiej choroby wypłacimy świadczenie w przypadku zdiagnozowania nowotworu we czesnym stadium (tzw. in situ) w wysokości 20% sumy ubezpieczenia. Rozszerzenie dotyczy wystąpienia ciężkiej choroby ubezpieczonego oraz małżonka / partnera życiowego.
- Odpowiadamy za zdarzenia spowodowane rekreacyjnym uprawianiem sportów walki, motorowych, motorowodnych i lotniczych, wspinaczki wysokogórskiej i skałkowej, speleologii, nurkowania ze specjalistycznym sprzętem umożliwiającym oddychanie pod wodą, skoków do wody i na linie.
- Wypłacimy świadczenie z tytułu śmierci dziecka bez względu na wiek dziecka.
- W przypadku osierocenia dziecka wypłacimy świadczenia również dzieciom do 25. roku życia, które uczą się poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Obejmujemy odpowiedzialnością śmierć w wyniku samobójstwa ubezpieczonego popełnionego po 6 miesiącach od daty początku odpowiedzialności.
- Rozszerzyliśmy odpowiedzialność za zdarzenia, których przyczyna (NW, choroba lub postępowanie diagnostyczno-lecznicze) miała miejsce przed początkiem odpowiedzialności, ale w okresie odpowiedzialności z tytułu poprzedniej umowy zawartej w PZU Życie SA, pod warunkiem zachowania ciągłości
ochrony ubezpieczeniowej (dotyczy śmierci ubezpieczonego w wyniku: NW, wypadku przy pracy, wypadku komunikacyjnego, zawału serca lub udaru mózgu; śmierci małżonka spowodowanej NW, trwałej niezdolności do pracy, wystąpienia ciężkiej choroby ubezpieczonego, leczenia szpitalnego, leczenia
szpitalnego plus, operacji chirurgicznych, operacji chirurgicznych plus ,śmierci dziecka spowodowanej NW, śmierci rodzica oraz rodzica małżonka spowodowanej NW). - Oferta przewiduje zawarcie umowy na okres 2 lat z gwarancją zachowania wysokości składek.
Dostępne są dwa warianty ubezpieczenia podstawowego wraz z Kartą Lekową Recepta na Twoje Zdrowie oraz dziesięć wariantów ubezpieczenia podstawowego wraz z Opieką Medyczną (zakres Standard) i Kartą Lekową Recepta na Twoje Zdrowie. Wybierz jeden z nich.
Ubezpieczenie Opieka Medyczna
Łatwy dostęp do usług:
- dysponujemy siecią prywatnych placówek medycznych w ponad 600 miastach (również powiatowych).
- zapewniamy dostęp do wielu konsultacji specjalistycznych i badań diagnostycznych.
Gwarancja dostępności
- umawiamy na wizyty z zakresu chorób wewnętrznych (interny), pediatrii i medycyny rodzinnej w ciągu maksymalnie 2 dni roboczych od zgłoszenia, a na konsultacje specjalistyczne – w ciągu 5 dni roboczych. Czas oczekiwania może się wydłużyć, jeśli masz preferencje co do dnia, godziny, lekarza czy placówki.
Prosta obsługa
- nie wymagamy skierowań na konsultacje specjalistyczne,
- honorujemy skierowania na badania wydane w placówkach spoza sieci PZU,
- oferujemy dogodne sposoby umawiania się na wizyty i badania.
e - recepta
- receptę na leki, które przyjmujesz stale, możesz uzyskać bez wizyty u lekarza.
Refundacja
- w ramach refundacji zapewniamy zwrot kosztów za badania lub wizyty lekarskie wykonane w dowolnej placówce medycznej (w ramach dostępnego zakresu ubezpieczenia),
- zwrócimy Ci poniesione koszty w wysokości przedstawionej na fakturze, ale nie wyższej niż określona w „Cenniku świadczeń zdrowotnych".
Telekonsultacje
- konsultacje z zakresu interny i pediatrii dostępne są przez 24/7,
- pozostałe konsultacje w dni robocze w godzinach: 7:00–22:00,
- konsultacje telemedyczne obejmują wywiad, zlecenie podstawowych badań, które ułatwią wstępną diagnostykę lub umożliwią kontrolę nad chorobami przewlekłymi.
Zasady korzystania z ubezpieczenia Opieka Medyczna we wszystkich dostępnych pakietach
- Wybrany zakres ubezpieczenia – Standard, Komfort, Komfort Plus i Optimum – można zmienić tylko w rocznicę polisy.
- Wybrany pakiet ubezpieczenia można zmienić w każdym momencie, ale tylko na wyższy, czyli: pakiet indywidualny – na partnerski i rodzinny, a partnerski – na rodzinny.
- Wybrany pakiet ubezpieczenia można zmienić na niższy, ale tylko w rocznicę polisy. W ciągu roku polisowego taka zmiana jest możliwa tylko w razie: śmierci współubezpieczonego, rozwiązania związku małżeńskiego, rozwiązania przysposobienia, przystąpienia współubezpieczonego do ubezpieczenia w charakterze ubezpieczonego lub zakończenia odpowiedzialności w stosunku do dziecka, ponieważ osiągnęło ono określony wiek (18 lub 25 lat).
- Reklamacje związane ze świadczeniami medycznymi w ramach ubezpieczenia Opieka Medyczna prosimy zgłaszać na adres reklamacje@pzu.pl.
Zapewnij jeszcze lepszą ochronę, rozszerzając ubezpieczenie podstawowe o opcje dodatkowe:
Dodatkowa Ochrona Życia
Korzyści z proponowanej oferty:
- Szersze zabezpieczenie finansowe pracowników na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń losowych.
- Dodatkowe środki finansowe dla bliskich w razie śmierci ubezpieczonego spowodowanej nieszczęśliwym wypadkiem, wypadkiem komunikacyjnym albo wypadkiem w pracy.
- Wysokie świadczenia za relatywnie niewielką składkę.
- Śmierć jednego z domowników często wiąże się z utratą części, a nawet całości dochodów rodziny. Wypłata z ubezpieczenia może pomóc spłacić zobowiązania finansowe czy opłacić bieżące rachunki.
Wsparcie na wypadek nowotworu
- Szersze zabezpieczenie finansowe pracowników na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń losowych.
- W razie zdiagnozowania nowotworu złośliwego ubezpieczony otrzyma środki, które może przeznaczyć na dowolny cel, np. na dodatkowe konsultacje lekarskie czy nierefundowaną terapię farmakologiczną.
- Wypłacamy świadczenie nie tylko za zdiagnozowanie nowotworu, lecz także m.in. za chemioterapię albo radioterapię.
- Zapewniamy również wsparcie finansowe w razie diagnozy nowotworu złośliwego we wczesnym stadium, tzw. in situ.
- Gdy chcesz mieć zakres za 29 złotych musisz wybrać dwie składki 12 i 17 zł.
Ochrona dla dziecka
Korzyści z ubezpieczenia:
- Szersze zabezpieczenie finansowe pracowników na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń losowych.
- W razie uszczerbku na zdrowiu albo ciężkiej choroby dziecka (np. nowotworu złośliwego, neuroboreliozy, sepsy) rodzic otrzyma środki, które może przeznaczyć na dowolny cel, np. na dodatkowe konsultacje lekarskie.
- Jeśli dziecko trafi do szpitala z powodu wypadku lub choroby, rodzic otrzyma świadczenie za każdy dzień jego hospitalizacji. Środki te mogą np. pomóc pokryć koszty dojazdów do szpitala.
W Razie Wypadku
Ubezpieczenie obejmuje zdarzenia związane z:
- wypadkami komunikacyjnymi – dotyczącymi ruchu drogowego, kolejowego, wodnego i powietrznego. Nasze ubezpieczenie chroni bez względu na to, czy brałeś/brałaś udział w wypadku jako pieszy, pasażer, czy kierujący,
- życiem codziennym (np. pożarem, utonięciem, porażeniem prądem, wybuchem gazu),
- uprawianiem sportu (szeroko rozumianymi formami aktywności fizycznej, np. joggingiem, jazdą na rowerze, grą w piłkę, żeglarstwem, narciarstwem itp.).
Wsparcie po wypadku
- W razie trwałego uszczerbku na zdrowiu albo złamania kości pracownik i jego bliscy mogą otrzymać środki, które przeznaczą na dowolny cel, np. na dodatkową rehabilitację.
- Wypłacimy pracownikowi i jego bliskim świadczenie w razie złamania kości – nawet wtedy, gdy złamanie nie doprowadzi do trwałego uszczerbku na zdrowiu.
Wsparcie dla rodziny
Korzyści z ubezpieczenia:
- Dodatkowe środki finansowe dla bliskich w razie śmierci ubezpieczonego spowodowanej nieszczęśliwym wypadkiem, wypadkiem komunikacyjnym albo wypadkiem w pracy.
- Wysokie świadczenia za relatywnie niewielką składkę. Bliscy pracownika mogą otrzymać nawet 450 100 zł w razie jego śmierci spowodowanej wypadkiem komunikacyjnym w pracy.
- Śmierć pracownika często wiąże się z utratą części, a nawet całości dochodów rodziny. Wypłata z ubezpieczenia może pomóc rodzinie pracownika spłacić zobowiązania finansowe czy opłacić bieżące rachunki.
Kto może przystąpić
Do ubezpieczenia mogą przystąpić pracownicy Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz ich małżonkowie albo partnerzy życiowi i pełnoletnie dzieci.
W ofercie podstawowej obejmujemy ochroną pracowników ZUS, małżonków, partnerów życiowych, którzy ukończyli 18. rok życia i nie ukończyli 75. roku życia oraz pełnoletnie dzieci, które ukończyły 18. rok życia i nie ukończyły 69. roku życia.
W pakietach dodatkowych obejmujemy ochroną pracowników ZUS, którzy ukończyli 18. rok życia i nie ukończyli 69. roku życia oraz małżonków, partnerów życiowych i pełnoletnie dzieci, którzy ukończyli 18. rok życia i nie ukończyli 69. roku życia.
W ramach oferty podstawowej z ochrony mogą skorzystać także osoby, które przebywają na zwolnieniach lekarskich, w szpitalu lub zostały uznane za niedolne do pracy - pod warunkiem zachowania ciągłości ochrony ubezpieczeniowej w PZU Życie oraz u innych ubezpieczycieli.
Przystępujący do ubezpieczenia może wybrać jeden z wariantów oferty podstawowej oraz jeśli chce rozszerzyć ochronę ubezpieczeniową może dokupić atrakcyjne pakiety dodatkowe.
Wypełnij deklracje
Aby przystąpić do ubezpieczenia wystarczy wypełnić deklarację przystąpienia, zaznaczając wybrane warianty. Wypełnioną deklaracjenależy przekazać do osoby obsługującej ubezpieczenie.
Deklaracja Zgoda na potrącenie składki
Dodatkowe informacje
Jak zgłosić roszczenie
- Internet- Jeśli korzystasz z internetu, możesz zgłosić roszczenie z tytułu każdego rodzaju ubezpieczenia na życie – bezpośrednio z domu lub pracy. W ten sposób możesz również przesłać wszystkie niezbędne dokumenty. Czytelny układ zakładek ułatwi Ci rejestrację i logowanie do aplikacji. Dzięki temu zaoszczędzisz czas – możesz zgłosić roszczenie w dogodnym dla siebie momencie.
- Portal mojePZU- Wejdź i zarejestruj się na stronie moje.pzu.pl. W zakładce „Szkody” możesz zgłosić roszczenie. Dodatkowo portal zapewnia możliwość uzyskania informację o wcześniejszych zgłoszeniach, umożliwia śledzenie statusu sprawy oraz szczegółów zgłoszenia.
- Infolinia- Zadzwoń pod numer 801 102 102 lub 22 566 55 55 (opłata zgodna z taryfą operatora).
- Oddział PZU- Zgłoś się do nas osobiście.
- Poczta- Wyślij zgłoszenie na adres: ul. Postępu 18a, 02-676 Warszawa.
Jak skorzystać z Karty lekowej
Z ubezpieczenia możesz korzystać na dwa sposoby
- Wariant 1
- W aptece współpracującej z PZU pokaż farmaceucie Kartę lekową oraz kod SMS lub wydruk informacyjny pobrany z Internetowego Konta Pacjenta. Zapłacisz mniej już w chwili zakupu. W całym kraju jest prawie 8500 aptek partnerskich PZU.
- Wariant 2
- Możesz również zrealizować receptę w dowolnej aptece w Polsce. Zapłacisz wówczas pełną cenę leku, a my następnie zwrócimy Ci 80% poniesionych kosztów. Po zakupie zgłoś się do nas. Pamiętaj, że będziemy potrzebować wydruku informacyjnego (pobranego z Internetowego Konta Pacjenta lub wydanego przez lekarza) oraz paragonu lub faktury z apteki.
Możesz to zrobić:
- przez aplikację mobilną PZU Apteka,
- za pośrednictwem formularza na pzu.pl,
- wysyłając list, na adres: epruf rozliczenia Sp. z o.o., ul. Zbąszyńska 3, 91-342 Łódź, z dopiskiem: „PZU Ubezpieczenie z Kartą lekową”,
- osobiście w oddziale PZU.
Pamiętaj: jeśli otrzymasz receptę w formie papierowej, zanim wykupisz leki w aptece, która z nami nie współpracuje, zrób kopię recepty lub jej czytelne zdjęcie.
Jak umówić wizytę lekarską lub badanie
Możesz to zrobić przez mojePZU i infolinię PZU Zdrowie.
- mojePZU
Zaloguj się i wybierz wizytę lub badanie, które Cię interesuje. Masz dostęp do grafików placówek własnych i wybranych placówek współpracujących. Możesz także określić swoje preferencje dotyczące lokalizacji i terminu wizyty czy wybrać lekarza. Wszystkie funkcjonalności portalu są też dostępne w aplikacji mobilnej mojePZU – pobierzesz ją z AppStore i Google Play.
- Całodobowa infolinia PZU Zdrowie
Zadzwoń pod numer 801 405 905 lub 799 698 698 lub 22 505 15 48. Konsultant pomoże Ci umówić się na wizytę lub badanie i udzieli potrzebnych informacji. Po zakończeniu rozmowy otrzymasz SMS z potwierdzeniem. A dzień przed wizytą dostaniesz SMS z przypomnieniem o terminie. Czas oczekiwania na wizytę: 2 dni robocze POZ, 5 dni roboczych specjaliści.
- Odwoływanie wizyt
Jeśli wiesz, że będziesz mógł pojawić się na umówionej wizycie, odwołaj ją. Odwołanie wizyty lub jej przesunięcie powinno odbyć się na minimum 6 godzin przed wyznaczonym terminem. Wizytę można odwołać poprzez infolinię, SMS, portal online lub aplikację.
Jeśli jej nie odwołasz - blokujesz możliwość skorzystania z usług medycznych innym pacjentom (Twoim koleżankom, kolegom i bliskim).
Jak znaleźć najbliższą placówkę?
Wejdź na zdrowie.pzu.pl i kliknij zakładkę „Lekarze i placówki”. Wybierz miasto, i kliknij „Szukaj”. Skorzystaj z aplikacji mojePZU lub zadzwoń na infolinię: 801 405 905 lub 799 698 698 lub 22 505 15 48 (opłata zgodna z taryfą operatora).
Klub PZU Pomoc w Życiu
Klub PZU Pomoc w Życiu to program lojalnościowy dla klientów PZU Życie objętych grupowym ubezpieczeniem na życie.
Każdy członek klubu otrzymuje bezpłatną kartę klubowicza (w postaci elektronicznego numeru).
Klub to wiele przywilejów – usługi Twój Asystent PZU Pomoc przydatne w różnych sytuacjach życiowych, dostęp do ciekawych ofert specjalnych oraz program rabatowy oferowany przez partnerów PZU.
Z kartą klubowicza mogą Państwo kupić w dobrej cenie w wielu punktach handlowo-usługowych i sklepach internetowych:
- części motoryzacyjne, usługi związane z użytkowaniem i eksploatacją samochodu lub motocykla,
- usługi przydatne w codziennych pracach domowych, przy awarii, drobnych naprawach lub remoncie,
- usługi związane z wypoczynkiem i podróżowaniem,
- usługi związane ze zdrowiem i urodą.
Do klubu można przystąpić na 3 sposoby:
- podpisując deklarację wydrukowaną,
- wypełniając formularz elektroniczny na klubpzupomoc.pzu.pl,
- dzwoniąc pod numer infolinii 801 102 102, a następnie wybierając 5 i 2 (opłata zgodna z taryfą operatora).
Aktualne oferty i rabaty znajdą Państwo na klubpzupomoc.pzu.pl
Oferta Klubu PZU Pomoc w Życiu specjalnie dla pracowników ZUS.
Dodatkowa zniżka 10% na ubezpieczenia PZU:
- OC, AC, NNW,
- mieszkania lub domu.
Zniżki nie łączą się z innymi ofertami promocyjnymi PZU.
Aby otrzymać numer karty klubowicza, prosimy o kontakt z infolinią dzwoniąc pod numer 801 102 102, a następnie wybierając 5 i 2 (opłata zgodna z taryfą operatora).
Dokumenty
Dokumenty
OWU
Informacja prawna
Zakładem ubezpieczeń jest PZU Życie SA. Ten materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny.
Szczegółowe informacje dotyczące ubezpieczeń, w tym definicje zdarzeń objętych ochroną, zakresu odpowiedzialności, wyłączeń i ograniczeń odpowiedzialności zawarte są w aktualnych ogólnych warunkach ubezpieczeń, dostępnych u naszych agentów, w naszych oddziałach i na stronie pzu.pl. Jeśli chcą Państwo zawrzeć umowę, prosimy o kontakt z przedstawicielem PZU Życie SA.