PZU

Bezpieczna Flota

Bezpieczna Flota PZU to program edukacyjny dla kierowców flotowych, którego celem jest poprawa bezpieczeństwa tej grupy użytkowników dróg oraz obniżenie kosztów utrzymania floty samochodowej.

Szczegóły

Wybierz szkolenie

  • Szkolenie dla fleet managerów (nowa formuła)
    Czas trwania: 8,5 godziny zegarowej ( w tym przerwa na posiłek )
    Ilość uczestników: 16 osób
    Lokalizacja: ODTJ Warszawa Bemowo, Powstańców Śląskich 127
     
    Szkolenie podzielone jest na  bloki tematyczne:
     
    1. Polityka flotowa / Car Policy (2 godziny zegarowe):
    • Omówienie zagadnień związanych z tworzeniem polityki flotowej w Firmie,
    • Jej cel i rola w przedsiębiorstwie,
    • Z czego powinna składać się nowoczesna Car Policy,
    • Kluczowe zapisy i dokumenty flotowe,
    • Sugerowane rozwiązania,
    • Pytania i odpowiedzi
     
    2. Praktyczne wykorzystanie telemetrii w zarządzaniu flotą samochodową  (1 godzina zegarowa)
     
    3. Omówienie pozostałych szkoleń w programie PZU Bezpieczna flota ( 1 godzina zegarowa ):
    • pierwsza pomoc
    • psychologia transportu
    • bezpieczeństwo w ruchu drogowym ( policjant ) 
     
    4. Szkolenie praktyczne z wykorzystaniem samochodów przeprowadzane w dwóch zakresach tematycznych ( 4 godziny zegarowe):
    • jazda defensywna z elementami ekojazdy
    • ryzyko w ruchu drogowym w warunkach ODTJ
  • Badanie poziomu bezpieczeństwa floty

    Przygotowanie i przeprowadzania badań poziomu bezpieczeństwa flotowego u wskazanych Klientów, wraz z wykonaniem raportu o poziomie bezpieczeństwa, zidentyfikowanych potrzebach i rekomendacjach działań i szkoleń, których wdrożenie/przeprowadzenie znacząco poprawi osiągnięte przez Klienta wyniki.

    Badanie poziomu bezpieczeństwa flotowego składać się będzie z:

    1. Części wykładowo – szkoleniowej prowadzonej na bazie dyskusji z przedstawicielem / przedstawicielami Klienta, gdzie omówione zostaną następujące obszary mające kluczowy wpływ na bezpieczeństwo flotowe i poziom generowanego ryzyka: 

    • struktura organizacyjna obowiązująca w firmie wraz z podziałem obowiązków i odpowiedzialności,
    • Istniejąca dokumentacja flotowa (Car Policy, Regulamin Pracy Kierowcy, itp.),
    • Obowiązujące w firmie zasady bezpieczeństwa, programy, kultura organizacyjna, strategia CSR (Corporate Social Responsibility) itp.
    • Podejmowane przez Firmę działania prewencyjne i szkoleniowe, 

    2. Bezpośredniego badania bezpieczeństwa flotowego w formie ankiety zawierającej kluczowe  aspekty z w/w obszarów.

    3. Raportu podsumowującego osiągnięte wyniki. Do raportu załączone będą rekomendacje działań zmierzających do poprawy bieżącej polityki flotowej Firmy w obszarze bezpieczeństwa flotowego.

    Badania poziomu bezpieczeństwa flotowego odbywać się będą we wskazanych przez PZU lokalizacjach Klienta. Raport dostarczony będzie do PZU w okresie do 2 tygodni od wykonania badania i dostarczenia przez Klienta niezbędnych informacji.

  • Ryzyko w ruchu drogowym. Doskonalenie Techniki Jazdy Samochodem Osobowym (w ODTJ)
    Czas trwania szkolenia: 6 godzin zegarowych z przerwą na ciepły posiłek
    Lokalizacja: ODTJ
    Uczestnicy:  12 osób
    Samochody szkoleniowe: ODTJ
     
    Warsztaty z ryzyka w ruchu drogowym mają na celu przewidywanie i zapobieganie niebezpiecznym sytuacjom na drodze oraz niepodejmowanie działań ryzykownych. Realizowane są przy wykorzystaniu różnych, dostępnych w poszczególnych ODTJ-ach narzędzi szkoleniowych aby zrealizować opisane poniżej ramowe programy.  
     
    Zajęcia prowadzone są stacjonarnie we wszystkich Ośrodkach Doskonalenia Techniki Jazdy zrzeszonych w PSM .
     
    Nowością w tej edycji Programu dla firm mających w swojej flocie lub zamierzających posiadać samochody elektryczne możliwe jest prowadzenie warsztatów w formie mieszanej, z wykorzystaniem samochodów spalinowych oraz elektrycznych. Taka forma będzie możliwa tylko w wybranych ODTJ. Szkolenia składają się z teorii oraz praktyki. 
     
    Przewidziane są 2 etapy szkolenia – podstawowy i zaawansowany .
     
    Etap pierwszy przeznaczony jest dla klientów, którzy nie uczestniczyli w poprzedniej edycji Bezpiecznej Floty PZU i obejmuje sześciogodzinne zajęcia teoretyczno–praktyczne przeprowadzane z wykorzystaniem płyt poślizgowych :
     
    Program zajęć obejmuje:
    • test sprawdzający umiejętności kierowcy
    • dobór i sposoby utrzymania prawidłowego toru jazdy podczas pokonywania serii zakrętów
    • hamowanie awaryjne z systemem ABS i zasada działania ABS
    • hamowanie awaryjne w zakręcie z wykorzystaniem systemu ABS
    • zjawisko podsterowności i nadsterowności samochodu - działanie różnych systemów wspierających ( ABS,ESP, TC )
     
    Drugi etap szkolenia jest etapem zaawansowanym i przeznaczony jest dla tych osób, które brały udział w szkoleniach w ramach etapu pierwszego. 
    • Warsztaty obejmują sześciogodzinne zajęcia teoretyczno-praktyczne dla grupy 12 osobowej. 
    • W trakcie zajęć przewidziana jest przerwa na ciepły posiłek. 
     
    Program zajęć obejmuje:
    • szybki slalom prawo – lewo przypominający podstawowe zachowania z etapu podstawowego
    • hamowanie z ominięciem przeszkody
    • uślizg jednej z osi na prostej
    • nagła zmiana pasa ruchu z powrotem na właściwy tor jazdy
    • zachowanie różnych systemów kontroli trakcji
     
    W wybranych ODTJ program zajęć w obydwu etapach realizowany jest w oparciu o elektroniczne  
    urządzenia rejestrujące. Umożliwia to lepsze poznanie zasad działania systemów bezpieczeństwa w samochodach (TC, ABS, ESP) oraz wczesnego rozpoznawania sytuacji zagrożenia i nie podejmowania działań ryzykowanych.
     
    Postęp uczestników jest rejestrowany i automatycznie raportowany.
     
    Program warsztatów prowadzonych z wykorzystaniem samochodów elektrycznych rozszerzony jest o porównanie samochodu elektrycznego ze spalinowym i zwrócenie uwag na najważniejsze różnice w prowadzeniu samochodu mające wpływ na bezpieczeństwo np. różnice w f\drodze hamowania, odczucie prędkości, różnice w zachowania w  sytuacjach ekstremalnych. Ćwiczenia dobrane w zależności od  infrastruktury ośrodka i specyfiki samochodów.
  • Doskonalenie Techniki Jazdy Samochodem Ciężarowym i Autobusem (w ODTJ)

    Czas trwania szkolenia: 6 godzin zegarowych z przerwą na ciepły posiłek
    Lokalizacja: ODTJ
    Uczestnicy: 12 osób
    Samochody szkoleniowe: ODTJ

    Zajęcia prowadzone są stacjonarnie w Ośrodkach Doskonalenia Techniki Jazdy stopnia wyższego.

    Szkolenie obejmuje teorię oraz praktykę, odbywa się przy wykorzystaniu samochodów ODTJ z użyciem różnych typów pojazdów przewidzianych na kategorię C i D.

    Program zajęć obejmuje:

    • jazda slalomem jako pierwsze spotkanie z utratą przyczepności,
    • symulacja przejazdu przez kręty odcinek drogi z elementami uślizgu,
    • hamowanie awaryjne na prostym odcinku drogi z różnych prędkości,
    • hamowanie awaryjne ze zmianą pasa ruchu.

    Ze względu na uniwersalność ćwiczeń osoby, które uczestniczyły w tym programie w poprzedniej edycji mają możliwość utrwalenia swoich umiejętności.

  • Szkolenie z jazdy defensywnej z elementami eko-jazdy na samochodach osobowych oraz elektrycznych

    Czas trwania szkolenia: 6 godzin zegarowych z przerwą na ciepły posiłek
    Lokalizacja: dowolnie wskazana przez klienta
    Uczestnicy: 12 osób
    Samochody szkoleniowe: flota klienta 

    Warsztaty z jazdy defensywnej z elementami eko-jazdy są programem specjalnie przygotowanym dla użytkowników aut flotowych. Przeprowadzane są w dowolnym, wskazanym przez Klienta miejscu i odbywają się w naturalnych warunkach ruchu drogowego. Dzięki wykorzystaniu samochodów uczestników można lepiej zaobserwować odruchy i codzienne przyzwyczajenia i wskazać właściwą drogę do poprawy jakości i bezpieczeństwa jazdy .

    Do przeprowadzenia zajęć wykorzystywane są urządzenia rejestrujące kilkanaście parametrów jazdy oraz ocena instruktora będącego w samochodzie, na tej podstawie zostaje określony styl jazdy kierowcy oraz cechy mające wpływ na bezpieczeństwo i osiągnięcie niskiego zużycia paliwa.
    Każdy z uczestników odbywa trzy przejazdy: audyt obserwowany z rejestracją parametrów jazdy, przejazd szkoleniowy oraz audyt poszkoleniowy z rejestracją parametrów jazdy – jest to jazda komentowana przez uczestnika gdzie wykonywane manewry są przez niego komentowane i uzasadniane.
    Przejazdy podzielone są krótkimi wykładami teoretycznymi dotyczącymi ogólnych zasad związanych z bezpieczeństwem kierowania pojazdem oraz oszczędnością  zużycia paliwa oraz indywidualnych wskazówek dotyczących stylu jazdy każdego z uczestników
    Szkolenia skierowane są do grup 12-osobowych i prowadzone w  modułach 3-osobowych. Dla trzech uczestników szkolenia w samochodzie dedykowany jest instruktor. Szkolenie odbywa się przy wykorzystaniu samochodów Zleceniodawcy. Szkolenie dla całej grupy rozpoczyna się i kończy w siedzibie Zleceniodawcy lub innym ustalonym wcześniej miejscu.
    Na podstawie wyników z urządzeń rejestrujących parametry jazd oraz obserwacji instruktora Zleceniodawca otrzymuje raport z indywidualnymi wynikami dla każdego uczestnika warsztatów oraz poziomu bezpieczeństwa całej grupy.

    W ramach warsztatów z jazdy defensywnej możliwe jest przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem samochodów elektrycznych. Przy takich warsztatach głównymi założeniami tematycznymi w zasadach użytkowania samochodu elektrycznego są:

    I panel BEZPIECZEŃSTWO

    Podstawowe zasady jazdy defensywnej w aucie elektrycznym związane z inną konstrukcją samochodu

    • przyspieszenie liniowe ( bezstopniowe),
    • mocne hamowanie po zdjęciu nogi z przyspiesznika związane z odzyskiwaniem energii,
    • brak odgłosów dźwiękowych z silnika i skrzyni biegów utrudniające właściwą ocenę prędkości,
    • potrzeba bardziej uważnej obserwacji otoczenia ponieważ samochód elektryczny nie jest słyszany,
    • szczególnie przez rowerzystów i pieszych,
    • zwrócenie uwagi na coraz wyższe osiągi aut elektrycznych (np. Tesla 700 KM) 

    II panel EKONOMIA JAZDY

    • technika i planowanie jazdy pozwalające na dojechanie do celu przy wskazanym zasięgu bez konieczności doładowywania ( obecnie bardzo mała ilość miejsc do ładowania),
    • Jak najlepsze wykorzystywanie możliwości odzyskiwania energii,
    • Właściwa praca pedałem przyspiesznika, aby jazda była wystarczająco dynamiczna przy jak najmniejszym zużyciu energii,
    • Właściwe wyczucie zasięgu auta w zależności od korzystania z odbiorników prądu w samochodzie (klimatyzacja, wycieraczki, wzrost prędkości-większe opory powietrza).

    Ze względu na prowadzenie warsztatów w 3-osobowych modułach na samochodach uczestników możliwe jest dowolne konfigurowanie doboru samochodów przez Zlecającego.  Oznacza to, że warsztaty mogą być prowadzone tylko na 4 samochodach spalinowych, tylko na 4 samochodach elektrycznych lub w formie mieszanej z zastrzeżeniem iż Zleceniodawca dobiera ilość pracowników zgodnie ze specyfiką pojazdów - np. 3 osoby na samochód elektryczny i 9 osób na samochody spalinowe.  

  • Szkolenie z pierwszej pomocy
    Czas trwania szkolenia: 6 godzin zegarowych (w trakcie zajęć przewidziana jest półgodzinna przerwa na posiłek oraz krótkie przerwy kawowe  – organizacja i koszt przerw oraz posiłku leży po stronie firmy, dla której zajęcia są przeprowadzane)
    Lokalizacja: dowolnie wskazana przez klienta
    Uczestnicy:  12 osób
     
    Program szkolenia obejmuje:
    • Przygotowanie do udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach,
    • Podstawy prawne udzielania pierwszej pomocy,
    • Sprzęt używany w ratownictwie i pierwszej pomocy,
    • Strategia wczesnego postępowania w pierwszej pomocy,
    • Podstawy anatomii i fizjologii człowieka,
    • Resuscytacja krążeniowo – oddechowa,
    • Opatrywanie ran,
    • Urazy wewnętrzne,
    • Wstrząs ; ochrona termiczna,
    • Postępowanie ze złamaniami i zwichnięciami,
    • Ratowanie oparzonych lub odmrożonych,
    • Porażenie prądem elektrycznym,
    • Zatrucia,
    • Stany nagłe w chorobach wewnętrznych,
    • Sprawdzenie i powtórzenie wiadomości,
    • Ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem fantoma.
  • Zajęcia warsztatowe z tematyki przeciwdziałania agresji w ruchu drogowym (NOWOŚĆ)
    Czas trwania szkolenia: 6 godzin zegarowych (w trakcie zajęć przewidziana jest półgodzinna przerwa na posiłek oraz krótkie przerwy kawowe  – organizacja i koszt przerw oraz posiłku leży po stronie firmy, dla której zajęcia są przeprowadzane)
    Lokalizacja: dowolnie wskazana przez klienta
    Uczestnicy: 12 osób
     
    Struktura zajęć obejmuje podział zajęć na  3 bloki tematyczne po 2 godziny. Cel warsztatu: dostarczenie uczestnikom konkretnej wiedzy na następujące tematy: 
    • specyfika ruchu drogowego w Polsce, bieżące problemy i ich konsekwencje. Najniebezpieczniejsi uczestnicy ruchu – identyfikowanie,
    • statystyki rozkładu wypadków zależne od: pór roku, zmiennych warunków atmosferycznych, wahań dobowych dzień-noc i w szczytach komunikacyjnych dobowych, w zależności od kategorii dróg, uwarunkowań lokalnych, w typowych okresach świąt i szczytów wyjazdowych,
    • świadomość wpływu posiadanych przez kierowcę predyspozycji i cech psychofizycznych na jego tendencje w zachowania się za kierownicą,
    • mechanizmy neuropsychologiczne procesów: widzenia, spostrzegania, wnioskowania, podejmowania decyzji, reakcji motorycznych,
    • krytyczny wpływ na procesy uwagowe rozmowy telefonicznej prowadzonej przez kierowcę,
    • radzenie sobie ze stresem sytuacyjnym i zawodowym - praktyczne techniki,
    • ewolucyjna i przystosowawcza rola emocji w systemie nerwowym człowieka i formy ich ekspresji w sytuacji obciążenia zadaniami,
    • czynniki zewnętrzne i wewnętrzne wpływające na funkcjonowanie emocjonalne, w szczególności podczas kierowania pojazdem w ruchu drogowym,
    • zdefiniowanie zachowań agresywnych w oparciu o doświadczenia własne uczestników szkolenia oraz przeprowadzone badania naukowe,
    • formy ekspresji negatywnych emocji i przyczyny zachowań agresywnych wśród kierowców,
    • przeprowadzenie testu S-ARD2 do samooceny skłonności agresywnych w ruchu drogowym, auto-diagnostyka indywidualna uczestników;
    • ogólne omówienie i interpretacja wyników testu;
    • inne czynniki powodujące agresję wśród kierowców;
    • rozpoznawanie symptomów poprzedzających zachowania agresywne u innych uczestników ruchu;
    • rozpoznawanie symptomów narastającego pobudzenia emocjonalnego u siebie, unikanie konfliktów i eskalacji zachowań agresywnych;
    • praktyczne metody redukcji napięcia emocjonalnego, frustracji, zmęczenia i stresu u kierowców;
    • omówienie skutecznych strategii radzenia sobie z własnymi negatywnymi emocjami i agresją ze strony innych uczestników ruchu;
    • konsekwencje dla bezpieczeństwa i prawne skutki podejmowane wobec agresji na drodze;
    • świadome planowanie podróży i przerw w jeździe na regenerację zasobów psychicznych i fizycznych;
    • zapoznanie się z zasadami defensive drivingu propagowanymi w krajach o wysokiej kulturze drogowej;
    • wnioski końcowe, pytania i podsumowanie;
  • Szkolenie z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz z przepisów prawa o ruchu drogowym (NOWOŚĆ)
    Czas trwania szkolenia: 6 godzin zegarowych (w trakcie zajęć przewidziana jest półgodzinna przerwa na posiłek oraz krótkie przerwy kawowe  – organizacja i koszt przerw oraz posiłku leży po stronie firmy, dla której zajęcia są przeprowadzane)
    Lokalizacja: dowolnie wskazana przez klienta
    Uczestnicy: 12 osób
     
    Krótki sprawdzian ze znajomości przepisów ruchu nagrodami – pytania dotyczące codziennych i najczęściej spotykanych sytuacji,
    • podstawy ruchu drogowego ,
    • zasady ogólne,
    • stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie Polski,
    • przygotowanie do jazdy,
    • fragment filmu „To był wypadek”  .Film obrazuje następstwa wypadku drogowego spowodowanego przez dwudziestokilkuletniego kierowcę, 
    • prędkość i jej wpływ na przebieg i skutek wypadku (nawiązanie do filmu),
    • obowiązki kierowcy zbliżającego się do oznakowanego przejścia dla pieszych wypadku (nawiązanie do  filmu),
    • alkohol i narkotyk wypadku (nawiązanie do filmu),
    • odpowiedzialność karna za ucieczkę z miejsca wypadku ze skutkiem śmiertelnym (nawiązanie do filmu),
    • rozmowa przez telefon komórkowy – zagrożenie Przykład wypadku,
    • terroryzm na polskich drogach,
    • czy warto się spieszyć,
    • społeczne koszty wypadków drogowych,
    • warsztaty z rekonstrukcji wypadków,
    • zmiany w przepisach,
    • prawa jazdy,
    • podstawy kierowania ruchem drogowym,
    • policyjna kontrola drogowa,
    • inne organy uprawnione do kontroli ruchu drogowego,
    • zatrzymanie dowodu rejestracyjnego,
    • zatrzymanie prawa jazdy,
    • punkt karne,
    • pojazdy jednośladowe w ruchu drogowym,
    • skrzyżowanie o ruchu okrężnym,
  • Symulator VR (Nowość)
    Czas trwania: do 4 godzin zegarowych 
    Ilość uczestników: 12 osób
    Lokalizacja: wskazana przez klienta
    Ilość symulatorów: 1 urządzenia z okularami VR
    Wymagania: dostępne miejsce o wymiarach min. 3 x 4 m / 1 urządzenie
    Zasilanie: 230V/2kW – zwykłe gniazdko
     
    Symulator jazdy miejskiej to urządzenie, które wymaga znajomości przepisów ruchu drogowego i umiejętności poruszania się w ruchu ulicznym wspólnie z innymi uczestnikami. 
     
    W trakcie użytkowania szczególną uwagę zwracamy na przestrzeganie przepisów i stosowanie się do znaków drogowych. Edukacyjny symulator samochodowy posiada wirtualne miasto, które jest pełne skrzyżowań, rond, obwodnic oraz różnorodnych sytuacji losowych. Oprócz tego w czasie korzystania z urządzenia  mogą zmienić się warunki pogodowe, z którymi na co dzień muszą sobie radzić kierowcy. W symulatorze wykorzystany jest  realistyczny model zachowania się samochodu.
  • Szkolenie z bezpiecznej jazdy

    Czas trwania szkolenia: 6 godzin zegarowych z przerwą na ciepły posiłek
    Głowna lokalizacja: ODTJ "Sobiesław Zasada Centrum" Bednary k/Poznania
    Uczestnicy: 12 osób
    Samochody szkoleniowe: ODTJ


    Zajęcia rozpoczną się o godzinie 09.00. Po powitaniu nastąpi zapoznanie uczestników z programem dnia. Następnie w sali wykładowej pawilonu szkoleniowego zostanie przeprowadzony wykład teoretyczny będący nieodzownym wstępem do zajęć praktycznych. Po jego zakończeniu grupa uczestników zostanie podzielona na podzespoły ćwiczeniowe i około godziny 10.00 rozpoczną się zajęcia na przygotowanych stanowiskach. Na każdym z nich każdy zespół spędzi około 90 minut. Po odbyciu zajęć na dwóch stacjach, około godziny 13.00, nastąpi 45 minutowa przerwa obiadowa. Po niej odbędzie się ostatnia seria zajęć. Zakończenie szkolenia planujemy na godzinę 15:00. Elementy wykorzystywane do przeprowadzenia zajęć

    Szarpak
    Uczestnicy będą mieli okazję zmierzyć się z tzw. „szarpakiem” czyli mechanicznym urządzeniem do wywoływania poślizgu nadsterownego. Elektroniczny system w wybranym momencie doprowadzać będzie do utraty przyczepności tylnych kół samochodu.  Uczestnicy będą uczyć się efektywnie reagować na pojawiający się poślizg (raz prawostronny, raz lewostronny). 
    Po zajęciach na tym stanowisku uczestnicy powinni umieć: efektywnie posługiwać się kierownicą w sytuacji zagrożenia, efektywnie hamować w sytuacji ekstremalnej oraz kontrolować samochód podczas nagłych skrętów.

    Wzniesienie 
    Każdy uczestnik będzie miał okazję zmierzyć się z unikalnym na skalę europejską wzniesieniem szkoleniowym wyposażonym w płytę poślizgową, 5 mechanicznych przeszkód i elektroniczny dwustrefowy system pomiary prędkości. Różnica poziomów wynosi 14 metrów, a nachylenie zjazdu zakończonego długim zakrętem na płycie poślizgowej 10 stopni. Prowadzone na tym stanowisku zajęcia symulować będą zdarzenie drogowe podczas którego samochód musi omijać przeszkody i wykonywać nagłe manewry podczas zjazdu ze śliskiego wzniesienia. Uczestnicy będą uczyć się efektywnie hamować omijając równocześnie ustawione na drodze przeszkody. Zajęcia na tym module są bardzo dynamiczne. Samochód niejednokrotnie wpada w poślizg. W zależności od „poziomu” grupy instruktorzy na bieżąco korygować będą ustawiony tor. Po zajęciach na tym stanowisku uczestnicy powinni umieć: hamować awaryjnie, efektywnie wykorzystywać system ABS oraz ESP, prawidłowo wykonywać omijanie przy wykorzystaniu systemu ABS. 

    Jazda szosowo-torowa
    Jazda po specjalnie skonfigurowanym torze imitującym zakręty o zróżnicowanych krzywiznach. Uczestnicy po zajęciach powinni mieć wiedzę z zakresu: doboru optymalnego toru jazdy, doboru  odpowiedniego przełożenia skrzyni biegów dla danego zakrętu, prawidłowa praca rąk na kierownicy, dostosowanie prędkości do warunków jazdy, umiejętność panowania nad autem przy nagłych manewrach, doskonalenie pracy rąk na kierownicy przy jeździe szosowej, umiejętność wczesnego wykrywania oraz szybkiego reagowania na występujące reakcje samochodu, umiejętność pracy gazem i hamulcem dociążanie kół sterujących. Ponadto prawidłowa obsługa kierownicy i zastosowanie prawidłowej techniki obserwacji, prawidłowa pozycja za kierownicą z punktu widzenia aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa.

  • Platforma e-learningowa

    Podstawowa tematyka szkoleń e-learningowych:

    • psychologicznych aspektów bezpiecznego współuczestniczenia w ruchu drogowym, 
    • właściwej techniki i taktyka bezpiecznej jazdy z uwzględnieniem jazdy defensywnej i eko-jazdy,
    • prewencji i uświadamiania rodzajów ryzyka i powstających zagrożeń,
    • znaczenie i wartości postaw odpowiedzialnych, bezpiecznościowych oraz wizerunkowych poprawnej  i bezpiecznej jazdy samochodem, 
    • aspekty prawne i aktualizacja przepisów ruchu drogowego po okresowych zmianach, 
    • zachowanie się oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej w razie napotkania sytuacji wypadku drogowego, 
    • przygotowanie teoretycznego pracowników przed szkoleniami praktycznymi w ruchu drogowym (defensive driving i eco driving) oraz przed szkoleniami sprawnościowymi prowadzonymi na obiektach ODTJ-ów zrzeszonych w PSM,
    • specyfika zagrożeń sezonowych, unikanie ryzyka w trudnych okresach pogodowych,
    • zagrożenia psychofizyczne dla uczestników ruchu po spożywaniu alkoholu, użyciu środków zabronionych lub niektórych leków.

     

Lokalizacje ODTJ

ODTJ 001 P BEDNARY   (kat. B, C, D)
Sobiesław Zasada Centrum
Bednary 17
62-010 Pobiedziska
tel./fax (61) 815 60 01
+48 663 600 029 
www.torbednary.com
e-mail: biuro@torbednary.com

 

ODTJ 002 P POZNAŃ ( kat.B )​
Stowarzyszenie Autoklub Poznański „Octavius”
ul. Opłotki 21
60-012 Poznań
tel. (61) 893-24-53
e-mail: biuro@szkola-auto.eu
www.szkola-auto.pl
                                                                                        
ODTJ 001 C TORUŃ ( kat. B, C )
Toruńska Akademia Jazdy
Bogusław Bach
ul. Bielańska 66
87-100 Toruń
Tel. 665 16 14 15
e-mail: biuro@taj.torun.com.pl
www.taj.torun.com.pl

 

ODTJ 001 F TOMASZOWO ( kat. B, C, D )
WORD w Zielonej Górze
ul. Nowa 4b
65-339 Zielona Góra
tel. (68) 476 53 70
e- mail: odtj@zg.wordy.pl
www.odtjtomaszowo.pl

ODTJ 002 C   MIEDZIANA GÓRA ( kat. B, C )
Szkoła Jazdy Subaru
Kołaczy 15
31-216 Kraków
Tel. (12) 410 00 81
e-mail: biuro@sjs.pl
www.sjs.pl

Realizacja szkoleń przez SJS: 
Tor Kielce w Miedzianej Górze ( kat. B ), 
ODTJ Jędrzejów ( kat. C ), 

ODTJ 002 K Kraków ( kat.B )
Moto Park Kraków
ul. Rzepakowa 4R 
31-989 Kraków 

ODTJ 001 W  WARSZAWA ( kat. B, C, D ) 
Mariusz Stuszewski DTJS
Akademia Jazdy Opel
Powstańców Śląskich 127
01-466 Warszawa
Tel. (22) 861 51 99
e-mail: szkolenia@akademiajazdy.com
www.akademiajazdy.com

ODTJ 003 W WARSZAWA ( kat. B )
Akademia Bezpiecznej Jazdy
Muszkieterów 43
02-273 Warszawa
Tel. (22) 868 17 87
e-mail: abj@abj.waw.pl
www. akademia-bezpiecznej-jazdy.pl


ODTJ 003 L LUBLIN  ( kat. B, C, D )
WORD w Lublinie
Hutnicza 3
20-218 Lublin
Tel. (81) 746 84 01
e-mail: odtj@word.lublin.pl
www.odtj.lublin.pl 


ODTJ 001 L Ułęż ( kat. B, C, D )
MOTO PARK UŁĘŻ
08-503 Nowodwór 4
tel. 728 511 995 
e-mail: info@motopark.net.pl
www.motopark.net.pl


ODTJ 007 W JASTRZĄB ( kat. C )
 Michalczewski Sp. z o.o.
 Ks. Łukasika 5
26-600 Radom ul.                                                               
Tel. 602 347 558
e-mail: l.baran@torjastrzab.pl
www.torjastrzab.pl         


ODTJ 001 E SIERADZ ( kat. B  )
WORD w Łodzi
ul. Sikorskiego 1
98-200 Sieradz
tel. 43 822 62 68 w.36 
www.odtjsieradz.pl

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności
Zamknij