Księgowanie dokumentów z zakresu księgowości ubezpieczeniowej (składka przypisana, koszty akwizycji, koszty administracyjne, odszkodowania, rezerwy techniczno-ubezpieczeniowe, reasekuracja itp.) oraz księgowości ogólnej (wyciągi bankowe, lokaty bankowe, obligacje, pozostałe koszty operacyjne, pozostałe przychody operacyjne) uwzględniając ewidencję podatkową w podatku dochodowym od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług oraz w zakresie rachunku przepływów pieniężnych
Dokonywanie kontroli formalno-rachunkowej ww. dokumentów księgowych
Ewidencja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
Prowadzenie ewidencji rozliczeń międzyokresowych kosztów (RMK i RMB)
Przygotowywanie danych do sprawozdań GUS w zakresie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
Przygotowanie rozliczenia, deklaracji i płatności w zakresie podatku od towarów i usług (VAT) oraz podatku od niektórych instytucji finansowych (FIN)
Ocena przedsięwzięcia oraz transakcji pod kątem występowania schematów podatkowych (MDR)
Opiniowanie umów w zakresie rachunkowości i podatków
Monitorowanie zmian w przepisach prawa podatkowego oraz z zakresu rachunkowości
Wyliczanie i księgowanie różnic kursowych na transakcjach w walutowych ustalenie przeszacowania środków pieniężnych w walucie
Księgowanie odpisów na należności
Udział w projektach, tworzenie i wdrażanie procedur, instrukcji i standardów
Rozliczanie rozrachunków na kontach bilansowych
Uzgadnianie sald pomiędzy księgą główną a księgami pomocniczymi i rejestrami prowadzonymi przez Towarzystwo (m.in. w zakresie składki przypisanej, inkasa, odszkodowań, reasekuracji itp.)