Rekomendacje 10 DPSN
Zasady prowadzenia działalności społecznej
Cel merytoryczny działalności prewencyjnej PZU
– zmniejszenie szkodowości ubezpieczeniowej poprzez:
- likwidację zagrożeń dla życia i zdrowia ludzi
- zwiększanie poziomu bezpieczeństwa
- likwidację zagrożeń dla szkód w mieniu
Kryteria kwalifikacji wniosków prewencyjnych:
- działanie w ścisłej zgodności z regulacjami wewnętrznymi obowiązującymi w Spółkach, a w szczególności z Regulaminami działalności prewencyjnej PZU SA i PZU Życie SA;
- analiza wniosków prewencyjnych wg przyjętych w Regulaminie kryteriów oraz w ramach obowiązujących zadań prewencyjnych;
- analiza związku z profilem działalności ubezpieczeniowej PZU;
- nakierowane działań prewencyjnych na podnoszenie poziomu bezpieczeństwa w firmach i instytucjach;
- rozpatrywanie wniosków prewencyjnych pod względem zasadności biznesowej
w celu zmniejszenia szkodowości ubezpieczeniowej; - przestrzeganie zasady informowania społeczności o fakcie zaangażowania środków prewencyjnych w dane przedsięwzięcie;
- synergia i koordynacja działań Centrali i Oddziałów Regionalnych;
Kierunki działań prewencyjnych:
PZU SA:
- działalność przeciwwypadkowa: bezpieczeństwo ruchu drogowego, zakłady pracy, szkolnictwo, wypoczynek, rolnictwo
- działalność przeciwkradzieżowa: ochrona mienia podmiotów gospodarczych i osób indywidualnych, współpraca z Policją
- działalność przeciwpożarowa: ochrona przeciwpożarowa budynków i mienia podmiotów gospodarczych i klientów indywidualnych, współpraca z PSP i OSP
- inna działalność prewencyjna: pozostałe działania prewencyjne zwiększające bezpieczeństwo
PZU Życie SA:
- prewencja w zakresie ochrony zdrowia: ochrona zdrowia i życia, profilaktyka zdrowotna, zakup sprzętu medycznego
- prewencja związana z bezpieczeństwem w zakładach pracy: likwidacja zagrożeń w zakładach pracy, bhp
- prewencja związana z bezpieczeństwem publicznym: ratownictwo górskie, wodne, drogowe, ekologiczne, chemiczne, współpraca z TOPR, GOPR, WOPR, Policją
- prewencja związana z edukacją w placówkach oświatowych: poprawa bezpieczeństwa w oświacie oraz wspieranie zadań z zakresu nauki i edukacji
Zasady określające działalność prewencyjną PZU zawarte są w:
- Regulaminie działalności prewencyjnej PZU
- Regulaminie Komitetu ds. sponsoringu i prewencji
- Ustawie o działalności ubezpieczeniowej
Kierunki działań sponsoringowych PZU:
- społeczności lokalne i przedsiębiorczość
- kultura
- wiedza
- sport
Kryteria oceny i rozpatrywania wniosków sponsoringowych:
- zgodność z Regulaminem działalności sponsoringowej PZU
- zgodność ze Strategią Grupy PZU: działanie dwutorowe w celu budowy wizerunku i/lub wsparcia sprzedaży
- potencjał budowania wpływu marki PZU (branding, wsparcie PR, narzędzia komunikacji)
- potencjał budowania zasięgu marki PZU (zaangażowanie społeczności lokalnych, grupa docelowa, udział klientów PZU)
- potencjał budowania wizerunku marki PZU (zgodność ze Strategią Grupy PZU, zgodność z założeniami realizacji działalności sponsoringowej i prewencyjnej PZU, potencjał ekspozycji marki, analizowanie wartości mediowej, potencjału promocyjnego dla marki)
- analiza zasadności biznesowej: oczekiwane korzyści sprzedażowe z realizacji projektu, przy uwzględnieniu przypisu składki i szkodowości ubezpieczeniowej potencjalnych kontrahentów;
- potencjał budowania wsparcia sprzedaży produktów PZU (wykorzystanie projektu pod kątem budowy kompetencji PZU w danym obszarze produktowym, możliwość prezentacji produktów ubezpieczeniowych PZU oraz potencjalne korzyści sprzedażowe dla Spółki)
- przewaga konkurencyjna, jaką zapewnia udział w sponsorowanym wydarzeniu
- stosunek korzyści marketingowych do kosztów zaangażowania sponsorskiego
- badanie ekwiwalentności świadczeń, tj. relacji kosztów realizacji do uzyskiwanych korzyści wyrażonych w pakiecie sponsorskim
- zaopiniowanie projektu przez biura sprzedażowe Centrali i/lub właściwe terytorialnie Oddziały Regionalne PZU oraz ewentualnie przez inne biura merytoryczne
- dążenie do uzyskania tytułu sponsora lub partnera głównego, strategicznego lub wyłącznego
- preferowanie imprez, w których nazwę można wpisać nazwę „PZU” oraz takich, które mają starannie przygotowaną akcję promocyjną
Kategorie projektów sponsoringowych i prewencyjnych:
- ponadlokalne: realizowane przez Centralę PZU działania w skali korporacyjnej
- lokalne: realizowane przez Oddziały Regionalne PZU działania w skali społeczności lokalnych
- zadania własne – inicjowane przez jednostki PZU
- zadania realizowane przez podmioty zewnętrzne w oparciu o wnioski składane do PZU
Rodzaje podmiotów zewnętrznych mogących wnioskować o środki prewencyjne i sponsoringowe PZU:
- klienci korporacyjni PZU
- klienci indywidualni PZU
- potencjalni klienci PZU
Podmioty decydujące o przyznaniu środków sponsoringowych i prewencyjnych PZU:
- Dyrektorzy Oddziałów Regionalnych PZU
- Dyrektor Biura Marketingu PZU
- Komitet ds. sponsoringu i prewencji PZU (dla projektów o skali ponadlokalnej)