Teraz w Abonamencie
Abonament – wygodna forma płatności za ubezpieczenie
Skorzystaj z Abonamentu, a podzielimy Twoją składkę na 12 miesięcy z niską zwyżką. Opłacaj wszystkie swoje polisy jedną płatnością, w tym samym dniu miesiąca.
Dla kogo
Dla osób, które:
-
chcą zapewnić sobie i swoim bliskim wsparcie finansowe po wypadku drogowym,
-
na co dzień korzystają z różnych środków transportu (samochodu, taksówki, autobusu) – niezależnie od tego, czy są kierowcą, czy pasażerem.
Kiedy i jak możemy pomóc
Korzystasz z różnych środków transportu, np. z samochodu prywatnego, służbowego, taksówki, autobusu? Obawiasz się poważnego wypadku? Dzięki naszemu ubezpieczeniu Ty lub Twoi bliscy otrzymacie wsparcie finansowe, jeśli w wyniku nieszczęśliwego wypadku samochodowego:
- trwale nie będziesz zdolny do pracy i samodzielnej egzystencji lub
- umrzesz.
Suma ubezpieczenia
To Ty wybierasz sumę ubezpieczenia, czyli kwotę, którą wypłacimy, jeśli w wyniku wypadku umrzesz lub będziesz po nim trwale niezdolny do pracy i samodzielnej egzystencji. Minimalna suma ubezpieczenia to 100 000 zł, a maksymalna – 500 000 zł.
Dlaczego warto
- Pieniądze na życie, jeśli po wypadku nie będziesz w stanie samodzielnie funkcjonować.
- Wsparcie finansowe dla najbliższych, jeśli Cię zabraknie.
- Gwarancja wysokiej sumy ubezpieczenia za niską składkę, np. przy sumie ubezpieczenia 100 000 zł składka już od 90 zł.
Ochrona ubezpieczeniowa – wyłączenia i ograniczenia
Nie obejmujemy ubezpieczeniem zadośćuczynienia za doznany ból, cierpienia fizyczne i moralne ani szkód polegających na utracie, uszkodzeniu lub zniszczeniu rzeczy.
Nie odpowiadamy również za następstwa chorób lub stanów chorobowych – nawet takich, które wystąpiły nagle lub zostały ujawnione dopiero w wyniku nieszczęśliwego wypadku.
Nie odpowiadamy za wypadki, które zaszły w związku z ruchem lub używaniem motocykli, quadów, a także statków powietrznych (np. w czasie podróży samolotem lub lotu balonem) oraz statków wodnych (np.: promów, jachtów, motorówek, statków wycieczkowych, batyskafów).
Pełną listę sytuacji, których nie obejmujemy naszą ochroną, znajdziesz w ogólnych warunkach ubezpieczenia.
Jak kupić ubezpieczenie
Wybierz wygodny dla Ciebie sposób
Zadzwoń do nas 600 600 601
lub zamów rozmowę
Dodatkowa ochrona
Możemy Ci pomóc w wielu nieoczekiwanych sytuacjach na drodze. Jeśli chcesz czuć się bezpieczniej, sprawdź nasze inne ubezpieczenia.
Pytania i odpowiedzi
Nie odnaleźliśmy podanej frazy w tej sekcji
- Co jest potwierdzeniem ubezpieczenia samochodu?
Potwierdzeniem jest polisa lub potwierdzenie opłacenia składki (w tytule płatności wpisz koniecznie rodzaj ubezpieczenia, numer polisy i okres, na który została zawarta, a także markę, model, numer rejestracyjny i VIN Twojego samochodu).
- Co ma zawierać oświadczenie sprawcy kolizji?
Oświadczenie powinno zawierać:
- opis kolizji (data i miejsce, opis okoliczności),
- dane poszkodowanego i sprawcy, dane ewentualnych świadków,
- nazwę firmy, w której jest ubezpieczony pojazd sprawcy,
- numer polisy ubezpieczeniowej sprawcy,
- dane pojazdów, które brały udział w wypadku lub kolizji,
- podpis sprawcy.
Najwygodniej skorzystać z gotowego wzoru, który znajdziesz tutaj.
- Co to jest naprawa systemem SMART?
SMART to skrót od angielskiej nazwy Small Modular Area Repair Technology. Naprawa SMART to nowoczesna technologia, która pozwala szybko i bez udziału warsztatu usunąć drobne usterki estetyczne:
- na karoserii,
- na elementach plastikowych,
- we wnętrzu pojazdu.
Naprawą zajmuje się sieć S-plus.
- Co to jest regres?
To zwrot odszkodowania firmie ubezpieczeniowej. Firma ubezpieczeniowa w określonych przypadkach może żądać zwrotu wypłaconej kwoty od sprawcy szkody lub jej ubezpieczyciela.
Przykłady:
- Prowadziłeś samochód pod wpływem alkoholu. Spowodowałeś stłuczkę. Twoja firma ubezpieczeniowa zwróci się do Ciebie o zwrot odszkodowania, ponieważ prowadząc samochód w stanie nietrzeźwym, popełniłeś przestępstwo.
- Zalałeś mieszkanie sąsiadce. Dostała odszkodowanie ze swojej polisy. Teraz jej firma ubezpieczeniowa zwróciła się do Ciebie lub Twojego ubezpieczyciela o zwrot kosztów.
Szczegóły znajdziesz w art. 828 §1 Kodeksu Cywilnego.
- Czy bierzecie pod uwagę historię ubezpieczenia z innych firm ubezpieczeniowych?
Tak. Przy podpisywaniu umowy bierzemy pod uwagę:
- liczbę posiadanych przez Ciebie umów,
- czas ich trwania,
- szkody z innych firm ubezpieczeniowych.
- Czy mogę otrzymać zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia innej osoby?
Tak. Potrzebujesz jednak upoważnienia od tej osoby do uzyskania takiego dokumentu.
- Czy mogę ubezpieczyć majątek – np. samochód lub mieszkanie – innej osoby?
Tak. Możesz kupić ubezpieczenie dla innej osoby. W takiej sytuacji:
- jesteś ubezpieczającym (czyli płacisz składki),
- osoba, dla której wykupujesz ubezpieczenie, jest ubezpieczonym (ona dostanie odszkodowanie).
- Czy muszę poinformować policję o wypadku?
Musisz powiadomić policję, jeżeli:
- w wypadku są ranni lub zabici,
- podejrzewasz, że doszło do przestępstwa (np. kierowca jest pijany, doszło do włamania, podpalenia).
- Czy wystawiacie fakturę VAT za zakup ubezpieczenia?
Nie. Polisa ubezpieczeniowa to dokument równoważny fakturze.
- Czy wystąpicie o notatkę policyjną?
Wystąpimy do policji o notatkę. Jeżeli uzyskasz ją we własnym zakresie, może to przyspieszyć podjęcie decyzji w Twojej sprawie.
- Dopisałem współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego. Jak wpisać go na polisę?
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
- zaloguj się do serwisu moje.pzu.pl,
- odwiedź nasz oddział,
- umów się na spotkanie z naszym agentem,
- zadzwoń 801 102 102,
- wyślij informację na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa.
- Ile mam czasu na zgłoszenie szkody z ubezpieczenia samochodu?
- z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) szkodę zgłoś jak najszybciej,
- z ubezpieczenia autocasco (AC) szkodę zgłoś jak najszybciej, ale nie później niż:
- 7 dni od daty szkody lub
- 1 dzień, jeżeli przyczyną szkody jest kradzież lub wandalizm. W takim przypadku musisz powiadomić policję do 12 godzin.
- Jak otrzymam wycenę mojej szkody?
Otrzymasz ją w wybrany przez Ciebie sposób:
- zaloguj się do serwisu internetowego E-Szkoda, (jeśli nie masz numeru PIN, zadzwoń 801 102 102),
- zadzwoń 801 102 102,
- wyślij sms o treści SZKODA pod numer 4102 – oddzwonimy.
- Jak zmienić numer rejestracyjny na polisie?
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
- zaloguj się do serwisu moje.pzu.pl,
- odwiedź nasz oddział,
- umów się na spotkanie z naszym agentem,
- zadzwoń 801 102 102,
- wyślij informacje na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa.
- Kamień uszkodził mi szybę. Mam ubezpieczenie PZU Auto Szyba. Czy wymienicie szybę na oryginalną?
Uszkodzoną szybę naprawimy lub wymienimy na szybę wysokiej jakości.
- Kończy mi się ubezpieczenie OC na samochód/motocykl. Chcę je wypowiedzieć – do kiedy mam wysłać wypowiedzenie?
Wypowiedzenie możesz złożyć najpóźniej dzień przed końcem ubezpieczenia. Jeśli wysyłasz je pocztą, liczy się data stempla pocztowego.
- Kto może uzyskać informację na temat zgłoszonej szkody mojego samochodu?
Informacji udzielamy:
- właścicielowi samochodu,
- osobie pisemnie upoważnionej przez właściciela,
- osobie reprezentującej firmę, która jest właścicielem samochodu – może to być osoba:
- wpisana do KRS-u lub Wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej,
- upoważniona przez właściciela.
- Kupiłam w zeszłym roku ubezpieczenie samochodu przez internet. Jak mogę je przedłużyć?
Wejdź na moje.pzu.pl i sprawdź, jaką ofertę przygotowaliśmy dla Ciebie na kolejny rok.
- Kupiłem samochód z ważną polisą OC. Czy mogę z niej korzystać?
Tak. Możesz z niej korzystać do końca trwania polisy. Powinieneś zaktualizować dane, które są na niej wpisane. Pamiętaj, że taka polisa nie przedłuży się na następny rok automatycznie. Musisz kupić nową umowę ubezpieczenia na kolejny rok.
- Miałam stłuczkę. Sprawca jest ubezpieczony w innym zakładzie. Mam OC w PZU. Czy mogę u Was zgłosić szkodę?
Tak, dzięki usłudze bezpośredniej likwidacji szkód, którą dostajesz razem z naszym OC, wystarczy, że zgłosisz szkodę u nas. My wypłacimy Ci odszkodowanie i zajmiemy się formalnościami z ubezpieczycielem sprawcy.
- Miałam stłuczkę i dostałam wyższą składkę w kolejnym roku. Czy mogę coś zrobić, żeby w przyszłości nie musieć płacić więcej?
Tak. Kiedy będziesz podpisywała nową umowę OC lub AC, możesz dokupić opcję wykluczenia szkody w OC lub AC. Dzięki temu pierwsza szkoda z Twojego OC lub AC nie wpłynie na składkę w tym ubezpieczeniu w kolejnym roku.
- Miałam ubezpieczenie samochodu zawarte na siebie i drugą osobę. Czy mogę wystąpić o zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia tylko na swoje nazwisko?
Oczywiście. Każdy ze współwłaścicieli samochodu wypracowuje własną historię ubezpieczenia i może dostać zaświadczenie.
- Miałam wypadek, holowaliście mój pojazd. Co mam jeszcze zrobić, żeby dostać odszkodowanie z AC?
Zlecenie holowania nie jest zgłoszeniem szkody z AC.
Szkodę możesz zgłosić w wybrany przez Ciebie sposób:
- wypełnij formularz internetowy,
- zadzwoń 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora),
- wyślij SMS o treści SZKODA pod numer 4102 – oddzwonimy i przyjmiemy zgłoszenie,
- odwiedź nasz oddział.
- Otrzymałem wezwanie do zapłaty za ubezpieczenie OC samochodu, choć samochód zajął komornik. Czy mimo tego muszę zapłacić za ubezpieczenie?
Tak. Powinieneś zapłacić za ubezpieczenie.
- Po oględzinach zauważyłem dodatkowe uszkodzenia – co dalej?
Zgłoś uszkodzenia w wybrany przez Ciebie sposób:
- zaloguj się do serwisu internetowego E-Szkoda (jeśli nie masz numeru PIN, zadzwoń 801 102 102),
- wyślij informację e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- zadzwoń 801 102 102,
- wyślij sms o treści SZKODA pod 4102 – oddzwonimy i przyjmiemy zgłoszenie.
- Przy zawieraniu umowy został błędnie wpisany model samochodu na polisie. Jak mogę poprawić te dane?
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
- zaloguj się do serwisu moje.pzu.pl,
- odwiedź nasz oddział,
- umów się na spotkanie z naszym agentem,
- zadzwoń 801 102 102,
- wyślij informacje na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa.
- Sprzedałam samochód. Czy dostanę zwrot składki z polisy OC?
Zwrot składki jest możliwy, jeśli nowy właściciel samochodu wypowie umowę ubezpieczenia przed jej końcem.
- Sprzedałem samochód ubezpieczony w PZU. Kupujący będzie nadal korzystał z polisy OC, ale opłaciłem również ubezpieczenie AC i NNW. Co dalej z tymi ubezpieczeniami?
Aby otrzymać zwrot pieniędzy za umowy dobrowolne, powiadom nas jak najszybciej o sprzedaży samochodu. Masz na to 14 dni.
Podaj nam dane:
- sprzedającego, czyli Twoje,
- kupującego,
- pojazdu,
- datę sprzedaży,
- swój numer rachunku bankowego wraz z dyspozycją zwrotu składki.
Możesz też dostarczyć nam kopię umowy kupna-sprzedaży lub faktury.
Zrób to w wybrany sposób:- zaloguj się do serwisu moje.pzu.pl,
- wyślij e-mail na kontakt@pzu.pl,
- wyślij list na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa,
- odwiedź nasz oddział.
- Właściciel samochodu zmarł. Czy jego ubezpieczenie OC jest ważne?
Tak, ubezpieczenie jest ważne. Wraz z samochodem dziedziczone jest przez spadkobierców. Szczegóły znajdziesz w art. 922 k.c.
- Wykupiłem ubezpieczenie samochodu, ale znalazłem tańszą ofertę. Czy przed końcem umowy mogę rozwiązać ubezpieczenie?
Zgodnie z prawem umowa trwa do końca okresu ubezpieczenia, który podany jest na polisie. Najczęściej wynosi 12 miesięcy. Umowę możesz zakończyć wcześniej tylko wtedy, gdy sprzedasz lub wyrejestrujesz samochód.
- Zepsuł mi się samochód. Mam u was AC i assistance w wariancie Super. Czy odholujecie mój samochód i dacie zastępczy?
Tak. Odholujemy Twój samochód. Zadzwoń na naszą infolinię 801 102 102 i dowiedz się, na jakich warunkach możemy Ci udostępnić samochód zastępczy.
- Zgubiłam polisę OC samochodu. Zamówiłam na infolinii potwierdzenie zawarcia tego ubezpieczenia. Czy policja uzna taki dokument przy kontroli drogowej?
Tak, dokument ten zawiera wszystkie niezbędne dane (m.in. dane właściciela, pojazdu, zakres ubezpieczenia i informację o składce).
- Znalazłam na polisie błąd w numerze VIN mojego samochodu. Jak to zgłosić?
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
- zaloguj się do serwisu moje.pzu.pl,
- odwiedź nasz oddział,
- umów się na spotkanie z naszym agentem,
- zadzwoń 801 102 102,
- wyślij informacje na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa.
- Czy po zgłoszeniu szkody z ubezpieczenia PZU Auto Szyba wzrośnie moja składka w PZU Auto AC?
Nie. Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia PZU Auto Szyba nie obciąża historii ubezpieczenia w AC.
- Mam uszkodzony samochód. Co mam teraz zrobić?
Zadzwoń na naszą infolinię – 801 102 102. Zgłoś nam szkodę i umów się na oględziny samochodu w dogodnym dla Ciebie terminie i miejscu.
- Potrzebuję zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia samochodu dla zagranicznego ubezpieczyciela. Czy w tym przypadku obowiązuje jakaś specjalna procedura?
Nie. Zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia jest dokumentem dwujęzycznym. Zawiera informacje w języku polskim oraz angielskim.
- Czy mogę dostać zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia autocasco innej osoby?
Tak, ale potrzebujesz upoważnienia od tej osoby do uzyskania takiego dokumentu.
Zwiń
Dokumenty do pobrania
Aktualne
Archiwalne
Informacja prawna
Ten materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny. Szczegółowe informacje o zakresie ubezpieczenia, w tym o wyłączeniach i ograniczeniach odpowiedzialności PZU SA, znajdziesz w aktualnych ogólnych warunkach ubezpieczenia zamieszczonych w sekcji Dokumenty do pobrania.