Polisa PZU Wojażer chroni również w przypadku nagłego zachorowania na COVID-19 w trakcie zagranicznego wyjazdu, który będzie trwał nie dłużej niż 30 dni.
Sprawdź, jak działa nasze ubezpieczenie w przypadku zachorowania na COVID-19
- Podaj dane
Wypełnij krótki formularz - Dopasuj ubezpieczenie
Sam ustal zakres i poznaj składkę - Zaakceptuj ofertę
Opłać składkę online przelewem lub kartą - Bądź spokojny
Polisę otrzymasz na adres e-mail
Kiedy możemy pomóc
Otrzymasz od nas pomoc, jeśli w czasie wyjazdu sportowego zachorujesz, doznasz kontuzji lub przydarzy Ci się nieszczęśliwy wypadek. Chronimy Cię od wyjścia z domu do momentu powrotu z podróży.
Zobacz przykłady wsparcia, jakie możemy Ci zaoferować standardowo (czyli w ubezpieczeniu kosztów leczenia i pakiecie podstawowych usług assistance).
Leczenie
Zorganizujemy i opłacimy pobyt i leczenie w szpitalu, wizyty u lekarza (także stomatologa), badania, operacje lub zabiegi ambulatoryjne.
Transport
Zapewniamy transport (także medyczny) z miejsca wypadku do lekarza lub szpitala, a nawet z zagranicy do domu. Organizujemy również transport zwłok do miejsca pochówku w Polsce.
Poszukiwanie i ratownictwo
Opłacimy akcję poszukiwawczą lub ratowniczą w razie zaginięcia, (np. w górach), a także w razie awarii sprzętu sportowego lub złych warunków pogodowych.
Zwrot kosztów za leki
Zwrócimy Ci pieniądze, które wydasz na leki (przepisane przez lekarza podczas Twojego wyjazdu) czy naprawę lub zakup sprzętu ortopedycznego albo okularów korekcyjnych..
Pomoc tłumacza
Zapewnimy Ci telefoniczną pomoc tłumacza języka angielskiego w trakcie udzielania pomocy medycznej.
Pomoc w podróży – dodatkowe pakiety assistance
Podczas podróży uprawiasz sport rekreacyjnie lub wyczynowo? Wybierz najlepszy dla siebie lub Twoich bliskich dodatkowy pakiet assistance.
Assistance – Pakiet Sport
Gdy uprawiasz sport, musisz się liczyć z możliwymi kontuzjami, uszkodzeniem sprzętu sportowego czy nagłą zmianą pogody. Pomożemy Ci w tych i innych niespodziewanych sytuacjach.
Assistance – Pakiet Rowerzysta
Ten pakiet jest dla Ciebie, jeśli podróżujesz rowerem. Pomożemy Ci, jeśli w trakcie podróży ktoś uszkodzi lub zniszczy Twój rower albo stracisz go w wyniku zdarzenia losowego, czyli takiego, które jest niezależne od Twojej woli. Może to być np. pożar, powódź, lawina, grad.
Assistance – Pakiet Rodzina
Jeśli wyjeżdżasz z rodziną, zapewnimy m.in.:
- transport do domu podróżujących z Tobą członków rodziny, jeśli Ty musisz np. wrócić karetką,
- hotel dla osoby, która zostanie z Tobą, gdy będziesz przebywać w szpitalu.
Assistance – Pakiet Rozszerzony
Jeśli zależy Ci na pełnym komforcie w trakcie wyjazdu. Zapewnimy m.in.:
- pobyt w hotelu na czas rekonwalescencji po chorobie lub wypadku,
- transport do domu, jeśli musisz przerwać podróż,
- transport i zakwaterowanie bliskiej Ci osoby, jeśli w czasie wyjazdu przebywasz w szpitalu.
Jeszcze więcej pewności
Możesz także rozszerzyć ubezpieczenie i mieć ochronę, jeśli np.:
- cierpisz na chorobę przewlekłą,
- kraj, do którego jedziesz, jest zagrożony wojną lub terroryzmem,
- wyjeżdżasz służbowo lub do pracy,
- wyjeżdżasz turystycznie, np. żeby zwiedzać.
Dodatkowa ochrona
Ubezpieczenie PZU Wojażer możesz wzbogacić o dodatkowe opcje.
Wsparcie po wypadku – Ubezpieczenie NNW
Wypłacimy pieniądze, jeżeli w wyniku nieszczęśliwego wypadku:
- Twoje zdrowie poważnie ucierpi, czyli dojdzie do np. nieodwracalnego ograniczenia ruchu, pogorszenie wzroku lub słuchu, amputacji lub utraty narządu,
- umrzesz – wówczas odszkodowanie wypłacimy Twoim bliskim.
OC w życiu prywatnym
Dzięki naszemu ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej osoba, której wyrządzisz szkodę, otrzyma od nas odszkodowanie.
Nasze ubezpieczenie działa, jeśli np.:
- Ty lub osoby, którymi opiekujesz się podczas podróży (a także Twoje zwierzę) okaleczycie kogoś lub zniszczycie czyjąś własność,
- zniszczysz wypożyczony sprzęt sportowy lub przedmioty w wynajmowanym pokoju,
- jadąc na nartach lub rowerze, wjedziesz w kogoś i wyrządzisz mu szkodę, to my pokryjemy koszty jego leczenia i naprawy sprzętu (np. roweru czy nart).
Kontynuacja leczenia po podróży
Jeśli podczas podróży zdarzy Ci się nieszczęśliwy wypadek lub nagle zachorujesz, opłacimy i zorganizujemy kontynuację leczenia po Twoim powrocie do Polski.
- Po nagłym zachorowaniu zapewniamy:
- do 4 konsultacji lekarskich,
- zabiegi ambulatoryjne i badania diagnostyczne do łącznej kwoty 700 zł.
- Po nieszczęśliwym wypadku zapewniamy:
- do 4 konsultacji lekarskich,
- zabiegi ambulatoryjne i badania diagnostyczne do łącznej kwoty 700 zł,
- planową operację i pokrycie kosztów hospitalizacji do 15 000 zł,
- transport medyczny do i z miejsca operacji (pokrywamy koszty do 1000 zł),
- rehabilitację – do 30 zabiegów.
Dodatkowe korzyści
- Planową operację zorganizujemy najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia, w którym dowiemy się o jej konieczności.
- Z leczenia skorzystasz w jednej z placówek PZU Zdrowie w 550 miastach w Polsce.
- Masz dostęp do lekarzy wielu specjalizacji, a także pomoc psychologa.
- Możesz samodzielnie określić preferowany termin wizyty, placówkę oraz lekarza.
- Zapewniamy krótki czas oczekiwania na wizytę:
- do 2 dni do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej,
- do 5 dni do specjalisty.
Rezygnacja lub skrócenie wyjazdu
Jeżeli musisz, np. z powodu choroby, zrezygnować ze swej wcześniej zorganizowanej podróży lub ją przerwać, to:
- poniesiemy koszty Twojej rezygnacji,
- zwrócimy Ci pieniądze za podróż do domu oraz inne koszty związane z przerwanym wyjazdem (np. wykupionych i niewykorzystanych kursów sportowych).
Ubezpieczenie bagażu podróżnego
Dzięki naszemu ubezpieczeniu m.in.:
- wypłacimy odszkodowanie, jeśli ktoś włamie się do Twojego pokoju hotelowego lub innej kwatery (czy zamkniętego samochodu) i ukradnie lub uszkodzi Twój bagaż,
- zwrócimy koszty zakupu niezbędnych rzeczy, np. przyborów toaletowych i ubrań, jeżeli transport Twojego bagażu się opóźni.
Bagaż podróżny to:
- rzeczy osobiste,
- sprzęt sportowy, np. narty, deska surfingowa,
- sprzęt elektroniczny, powszechnie uznany za przenośny np. aparat fotograficzny, kamera, notebook, tablet, telefon komórkowy,
Ważne!
Jeśli uprawiasz sport wysokiego ryzyka, rekreacyjnie lub wyczynowo, możesz dodatkowo ubezpieczyć sprzęt sportowy także od jego zniszczenia podczas użytkowania, np. gdy jeździsz na nartach na nieoznakowanych szlakach.
Ochrona ubezpieczeniowa – wyłączenia i ograniczenia
W niektórych sytuacjach ochrona ubezpieczeniowa nie będzie działała lub ją ograniczymy. O takich sytuacjach mówimy, że są to ograniczenia lub wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczeniowej.
Nie ubezpieczymy Cię, jeśli:
-
jedziesz za granicę zdiagnozować chorobę lub się leczyć (czyli na planowe leczenie),
-
wyjeżdżasz, pomimo tego, że ze względów zdrowotnych nie powinieneś.
Pełną listę ograniczeń i wyłączeń odpowiedzialności ubezpieczeniowej znajdziesz w ogólnych warunkach ubezpieczenia.
Kogo ubezpieczamy
Nasze ubezpieczenie działa w Polsce, w Europie i na świecie. Mogą korzystać z niego Polacy i obcokrajowcy, którzy wybierają się w podróż, by uprawiać:
- sport rekreacyjny (np. pływanie, nordic walking, jazda na rowerze),
- sport wysokiego ryzyka (np. narciarstwo, żeglarstwo, sztuki walki, sporty motorowe, surfing, maratony),
- sport wyczynowy (w klubie sportowym, związku, stowarzyszeniu lub zawodowo – i jadą na obóz sportowy lub na zawody).
Dlaczego warto
Nasze ubezpieczenie:
- działa od Twojego wyjścia z domu do momentu powrotu z podróży,
- obejmuje ochroną nie tylko wyjazdy indywidualne w celach zawodowych lub edukacyjnych, lecz także rodzinne i grupowe (np. kolonie, obozy, pielgrzymki),
- zapewnia ochronę do 48 godzin po zakończeniu okresu ubezpieczenia. Działa to w następujących sytuacjach:
- awaria środka transportu lub wypadek komunikacyjny,
- odwołanie lub opóźnienie np. pociągu, samolotu (czy innego środka transportu publicznego) z powodu złych warunków atmosferycznych,
- strajk linii lotniczych.
Jak kupić ubezpieczenie
Wybierz wygodny dla Ciebie sposób
Pytania i odpowiedzi
Nie odnaleźliśmy podanej frazy w tej sekcji
- Jak otrzymać zwrot kosztów za leczenie za granicą? Mam ubezpieczenie turystyczne PZU Wojażer.
1. Poinformuj nas o poniesionych kosztach leczenia w wybrany przez Ciebie sposób:
- zadzwoń 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora),
- wypełnij formularz.
2. Przekaż formularz, rachunki i dokumentację medyczną w wybrany przez Ciebie sposób:
- e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- na adres: Biuro Procesów Obsługowych, ul. Postępu 18a, 02-676 Warszawa,
- do naszego oddziału.
- Podczas podróży linie lotnicze zgubiły mój bagaż. Mam Wojażera z ubezpieczeniem bagażu. Co mam zrobić?
1. Poinformuj nas o zaginięciu bagażu w ciągu 7 dni kalendarzowych:
- wypełnij formularz lub
- zadzwoń 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora).
2. Zbierz dokumenty:
- pokwitowanie powierzenia bagażu liniom lotniczym,
- listę utraconych rzeczy wraz z ceną i rokiem zakupu (potwierdzone dowodami zakupu np. paragonami, rachunkami).
3. Przekaż formularz i dokumenty w wybrany przez Ciebie sposób:
- e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- na adres: Biuro Procesów Obsługowych, ul. Postępu 18a, 02-676 Warszawa,
- do naszego oddziału.
- W zeszłym miesiącu złamałam nogę, podczas pobytu za granicą. Mam ubezpieczenie Wojażer. Jak mogę otrzymać pieniądze z ubezpieczenia?
Jest kilka kroków, aby uzyskać wypłatę z ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), po zakończeniu leczenia.
1. Poinformuj nas o wypadku w wybrany przez Ciebie sposób:
- zadzwoń – 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora),
- wypełnij formularz.
2. Przekaż formularz i dokumentację medyczną w wybrany sposób:
- e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- na adres: Biuro Procesów Obsługowych, ul. Postępu 18a, 02-676 Warszawa,
- do naszego oddziału.
- Jak mogę przekazać dokumenty do szkody z ubezpieczenia Wojażer?
Możesz przekazać je w wybrany przez Ciebie sposób:
- e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- do Biuro Procesów Obsługowych, ul. Postępu 18a, 02-676 Warszawa,
- do naszego oddziału.
- Czy jeśli dokumenty do szkody z ubezpieczenia Wojażer są w języku obcym, muszę je przetłumaczyć?
Nie. Nie ma takiej konieczności.
- Jestem za granicą i zachorowałem. Możecie mnie umówić na wizytę u lekarza?
Tak. Zadzwoń +48 22 566 55 44 (opłata zgodna z taryfą operatora).
- Zatrułam się podczas pobytu za granicą. Mam ubezpieczenie PZU Wojażer. Czy umówicie mnie do lekarza i za niego zapłacicie?
Tak. Zadzwoń +48 22 566 55 44.
- Jestem za granicą i bardzo rozbolał mnie ząb. Mam ubezpieczenie PZU Wojażer. Czy umówicie mnie do dentysty i za niego zapłacicie?
Tak. Zadzwoń +48 22 566 55 44. Możesz także sam umówić się na wizytę i za nią zapłacić, a my zwrócimy Ci koszty leczenia.
Zwiń
Dokumenty do pobrania
Aktualne
Archiwalne
Polski
In English – Archival documents
In Deutsch – Archivdokumente
Русский – Архивные документы
Informacja prawna
Ten materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny. Szczegółowe informacje o zakresie ubezpieczenia, w tym o wyłączeniach i ograniczeniach odpowiedzialności PZU SA, znajdziesz w aktualnych ogólnych warunkach ubezpieczenia zamieszczonych w sekcji Dokumenty do pobrania.