PZU Wojażer

Ubezpieczenie wyjazdu sportowego

Otrzymasz od nas pomoc, jeśli w czasie podróży zachorujesz lub przydarzy Ci się nieszczęśliwy wypadek, a także gdy ktoś Cię okradnie. Pomożemy również, jeśli da o sobie znać choroba przewlekła czy gdy trafisz na kwarantannę z powodu COVID-19.

Oblicz składkę i kup

Ważne

Obecnie nie możemy ubezpieczyć osób wyjeżdzających do Ukrainy. W związku z działaniami wojennymi występują trudności w organizacji usług medycznych.

Rozszerzamy odpowiedzialność o:

  • zaostrzenie lub powikłanie choroby przewlekłej, 
  • zdarzenia związane z COVID-19:
    • zwrot kosztów noclegu i wyżywienia w razie kwarantanny lub izolacji, 
    • organizację i pokrycie kosztów powrotu do kraju stałego zamieszkania, gdy w związku z kwarantanną lub izolacją nie możesz skorzystać z wcześniej zaplanowanego transportu, 
    • rezygnację z uczestnictwa w wypoczynku w związku z nagłym zachorowaniem lub skierowaniem na kwarantannę albo izolację spowodowaną COVID-19.

Poznaj cenę i kup w kilka minut online!

Oblicz składkę i kup

  1. Podaj dane
    Wypełnij krótki formularz
  2. Dopasuj ubezpieczenie
    Sam ustal zakres i poznaj składkę
  3. Zaakceptuj ofertę
    Opłać składkę online przelewem lub kartą
  4. Bądź spokojny
    Polisę otrzymasz na adres e-mail

Kiedy możemy pomóc

Otrzymasz od nas pomoc, jeśli w czasie wyjazdu sportowego zachorujesz, doznasz kontuzji lub przydarzy Ci się nieszczęśliwy wypadek. Chronimy Cię od wyjścia z domu do momentu powrotu z podróży.

Zobacz przykłady wsparcia, jakie możemy Ci zaoferować standardowo (czyli w ubezpieczeniu kosztów leczenia i pakiecie podstawowych usług assistance).

Leczenie

Zorganizujemy i opłacimy pobyt i leczenie w szpitalu, wizyty u lekarza (także stomatologa), badania, operacje lub zabiegi ambulatoryjne.

Transport

Zapewniamy transport (także medyczny) z miejsca wypadku do lekarza lub szpitala, a nawet z zagranicy do domu. Organizujemy również transport zwłok do miejsca pochówku w Polsce.

Poszukiwanie i ratownictwo

Opłacimy akcję poszukiwawczą lub ratowniczą w razie zaginięcia, (np. w górach), a także w razie awarii sprzętu sportowego lub złych warunków pogodowych.

Zwrot kosztów za leki

Zwrócimy Ci pieniądze, które wydasz na leki (przepisane przez lekarza podczas Twojego wyjazdu) czy naprawę lub zakup sprzętu ortopedycznego albo okularów korekcyjnych.

Pomoc tłumacza

Zapewnimy Ci telefoniczną pomoc tłumacza języka angielskiego w trakcie udzielania pomocy medycznej.
 

Nowość!

  • Nasza ochrona działa również w razie zaostrzenia lub powikłania choroby przewlekłej. Pokryjemy koszty leczenia (do 20% sumy ubezpieczenia), gdy podczas podróży choroba da o sobie znać i gdy będziesz potrzebować pomocy.
  • Pokryjemy również koszty leczenia w razie nagłego zachorowania na COVID-19 podczas wyjazdu.

Pomoc w podróży – dodatkowe pakiety assistance

Podczas podróży uprawiasz sport rekreacyjnie lub wyczynowo? Wybierz najlepszy dla siebie lub Twoich bliskich dodatkowy pakiet assistance.

Assistance – Pakiet Sport

Gdy uprawiasz sport, musisz się liczyć z możliwymi kontuzjami, uszkodzeniem sprzętu sportowego czy nagłą zmianą pogody. Pomożemy Ci w tych i innych niespodziewanych sytuacjach.

Przeczytaj więcej informacji

Assistance – Pakiet Rowerzysta

Ten pakiet jest dla Ciebie, jeśli podróżujesz rowerem. Pomożemy Ci, jeśli w trakcie podróży ktoś uszkodzi lub zniszczy Twój rower albo stracisz go w wyniku zdarzenia losowego, czyli takiego, które jest niezależne od Twojej woli. Może to być np. pożar, powódź, lawina, grad.

Przeczytaj więcej informacji

Assistance – Pakiet Rodzina

Jeśli wyjeżdżasz z rodziną, zapewnimy m.in.:

  • transport do domu podróżujących z Tobą członków rodziny, jeśli Ty musisz np. wrócić karetką,
  • hotel dla osoby, która zostanie z Tobą, gdy będziesz przebywać w szpitalu.

Assistance – Pakiet Rozszerzony

Jeśli zależy Ci na pełnym komforcie w trakcie wyjazdu. Zapewnimy m.in.:

  • pobyt w hotelu na czas rekonwalescencji po chorobie lub wypadku,
  • transport do domu, jeśli musisz przerwać podróż,
  • transport i zakwaterowanie bliskiej Ci osoby, jeśli w czasie wyjazdu przebywasz w szpitalu.

Przeczytaj więcej informacji

Jeszcze więcej pewności

Możesz także rozszerzyć ubezpieczenie i mieć ochronę, jeśli np.:

  • cierpisz na chorobę przewlekłą,
  • kraj, do którego jedziesz, jest zagrożony wojną lub terroryzmem,
  • wyjeżdżasz służbowo lub do pracy,
  • wyjeżdżasz turystycznie, np. żeby zwiedzać.

Dodatkowa ochrona

Ubezpieczenie PZU Wojażer możesz wzbogacić o dodatkowe opcje.

Wsparcie po wypadku – Ubezpieczenie NNW

Jeśli zdarzy Ci się nieszczęśliwy wypadek, zapewnimy pieniądze np. na leczenie, w tym rehabilitację.

Wypłacimy odszkodowanie, jeżeli w wyniku nieszczęśliwego wypadku:

  • Twoje zdrowie poważnie ucierpi, czyli doznasz trwałego uszczerbku na zdrowiu,
  • umrzesz – wówczas odszkodowanie wypłacimy Twoim bliskim.

 

OC w życiu prywatnym

Dzięki naszemu ubezpieczeniu osoba, której wyrządzisz szkodę, otrzyma od nas odszkodowanie.

Ubezpieczenie działa, jeśli np.: 

  • Ty lub osoby, którymi opiekujesz się podczas podróży (a także Twoje zwierzę), okaleczycie kogoś lub zniszczycie czyjąś własność,
  • zniszczysz wypożyczony sprzęt lub przedmioty w wynajmowanym pokoju.

 

Rezygnacja lub skrócenie wyjazdu

Zwrócimy Ci pieniądze, jeśli zrezygnujesz ze zorganizowanego wyjazdu lub go skrócisz.

Jeżeli musisz, np. z powodu choroby, zrezygnować ze swej wcześniej zorganizowanej podróży lub ją przerwać, to:

  • poniesiemy koszty Twojej rezygnacji,
  • zwrócimy Ci koszty anulowania wykupionych biletów,
  • zwrócimy Ci pieniądze za podróż do domu oraz inne koszty związane z przerwanym wyjazdem (np. wykupionych i niewykorzystanych wycieczek).

NOWOŚĆ

Ochroną obejmujemy również nagłe zachorowanie oraz skierowanie na kwarantannę lub izolację z powodu COVID-19.

 

Kontynuacja leczenia po podróży

Jeżeli podczas pobytu za granicą nagle zachorujesz lub zdarzy Ci się wypadek, zgłoś nam to od razu. Wówczas pomożemy Ci po powrocie do Polski, jeśli będziesz musiał dokończyć leczenie rozpoczęte za granicą.

Jeśli podczas podróży zdarzy Ci się nieszczęśliwy wypadek lub nagle zachorujesz, opłacimy i zorganizujemy kontynuację leczenia po Twoim powrocie do Polski.

  • Po nagłym zachorowaniu zapewniamy:
    • do 4 konsultacji lekarskich, 
    • zabiegi ambulatoryjne i badania diagnostyczne do łącznej kwoty 700 zł.
  • Po nieszczęśliwym wypadku zapewniamy:
    • do 4 konsultacji lekarskich,
    • zabiegi ambulatoryjne i badania diagnostyczne do łącznej kwoty 700 zł, 
    • planową operację i pokrycie kosztów hospitalizacji do 15 000 zł,
    • transport medyczny do i z miejsca operacji (pokrywamy koszty do 1000 zł),
    • rehabilitację - do 30 zabiegów.

Dodatkowe korzyści 

  • Planową operację zorganizujemy najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia, w którym dowiemy się o jej konieczności.
  • Z leczenia skorzystasz w jednej z placówek PZU Zdrowie w 550 miastach w Polsce. 
  • Masz dostęp do lekarzy wielu specjalizacji, a także pomoc psychologa.
  • Możesz samodzielnie określić preferowany termin wizyty, placówkę oraz lekarza. 
  • Zapewniamy krótki czas oczekiwania na wizytę: 
    • do 2 dni do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej,
    • do 5 dni do specjalisty.

Ubezpieczenie bagażu podróżnego

Wsparcie po utracie, uszkodzeniu lub zniszczeniu bagażu z rzeczami osobistymi, sprzętem elektronicznym lub sportowym.

Dzięki naszemu ubezpieczeniu m.in.:

  • wypłacimy odszkodowanie, jeśli ktoś włamie się do Twojego pokoju hotelowego lub innej kwatery (czy zamkniętego samochodu) i ukradnie lub uszkodzi Twój bagaż,
  • zwrócimy koszty zakupu niezbędnych rzeczy, np. przyborów toaletowych i ubrań, jeżeli transport Twojego bagażu się opóźni.

Bagaż podróżny to: 

  • rzeczy osobiste,
  • sprzęt elektroniczny, powszechnie uznany za przenośny np. aparat fotograficzny, kamera, notebook, tablet, telefon komórkowy, 
  • sprzęt sportowy, np. narty, deska surfingowa.

Ochrona ubezpieczeniowa – wyłączenia i ograniczenia

W niektórych sytuacjach ochrona ubezpieczeniowa nie będzie działała lub ją ograniczymy. O takich sytuacjach mówimy, że są to ograniczenia lub wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczeniowej.

Nie ubezpieczymy Cię, jeśli:

  • jedziesz za granicę zdiagnozować chorobę lub się leczyć (czyli na planowe leczenie),

  • wyjeżdżasz, pomimo tego, że ze względów zdrowotnych nie powinieneś.

Pełną listę ograniczeń i wyłączeń odpowiedzialności ubezpieczeniowej znajdziesz w ogólnych warunkach ubezpieczenia.

Kogo ubezpieczamy

Nasze ubezpieczenie działa w Polsce, w Europie i na świecie. Mogą korzystać z niego Polacy i obcokrajowcy, którzy wybierają się w podróż, by uprawiać:

  • sport rekreacyjny (np. pływanie, nordic walking, jazda na rowerze), 
  • sport wysokiego ryzyka (np. narciarstwo, żeglarstwo, sztuki walki, sporty motorowe, surfing, maratony),
  • sport wyczynowy (w klubie sportowym, związku, stowarzyszeniu lub zawodowo – i  jadą na obóz sportowy lub na zawody).

Dowiedz się więcej

Dlaczego warto

Nasze ubezpieczenie: 

  • działa od Twojego wyjścia z domu do momentu powrotu z podróży,
  • obejmuje ochroną nie tylko wyjazdy indywidualne i rodzinne, lecz także grupowe (np. kolonie, obozy, pielgrzymki),
  • zapewnia pomoc w razie zachorowania w podróży na COVID-19,
  • zapewnia ochronę do 48 godzin po zakończeniu okresu ubezpieczenia. Działa to w następujących sytuacjach: 
  • awaria środka transportu lub wypadek komunikacyjny,
  • odwołanie lub opóźnienie np. pociągu, samolotu (czy innego środka transportu publicznego) z powodu złych warunków atmosferycznych,
  • strajk linii lotniczych.

Jak kupić ubezpieczenie

Wybierz wygodny dla Ciebie sposób

przez internet

oblicz składkę

Zadzwoń do nas 571 171 010

lub zamów rozmowę

Zostaw numer

Pytania i odpowiedzi

FAQ COVID

Jakie świadczenia w związku z COVID-19 będą mi przysługiwać, jeśli zawrę umowę ubezpieczenia PZU Wojażer?

W razie nagłego zachorowania na COVID-19 przysługują:

  • organizacja i pokrycie kosztów pomocy medycznej,
  • zwrot kosztów noclegu i wyżywienia w razie kwarantanny lub izolacji spowodowanej COVID-19,
  • organizacja i pokrycie kosztów powrotu do kraju stałego zamieszkania, gdy w związku z kwarantanną lub izolacją spowodowaną COVID-19 nie możesz wykorzystać zaplanowanego wcześniej środka transportu.

Czy muszę dokupić dodatkową ochronę, jeśli chcę ochrony w razie nagłego zachorowania na COVID-19?

Nie musisz kupować żadnych dodatkowych opcji. Taka ochrona jest już w zakresie podstawowym. 

Czy pomożecie mi, kiedy trafię na kwarantannę w czasie pobytu za granicą?

Tak. Zwrócimy koszty noclegu i wyżywienia – do 7 tys. zł. Zorganizujemy i pokryjemy koszty powrotu do domu, jeśli przepadły ci zarezerwowane wcześniej bilety.

Czy pokryjecie koszty mojego pobytu za granicą po terminie powrotu, jeśli w czasie wyjazdu moje dziecko lub współtowarzysz podróży zachoruje na COVID-19 i będzie musiał zostać?

Wykup Assistance Rodzina lub Assistance Dziecko/Osoba niesamodzielna. Dzięki Assistance Rodzina pokryjemy koszty hotelu do 10 dób. Limity kwotowe sprawdź w obowiązujących Cię ogólnych warunkach ubezpieczenia.

W ramach Assistance Dziecko / Osoba niesamodzielna pokryjemy koszty hotelu dla rodzica albo opiekuna w przypadku hospitalizacji dziecka lub osoby niesamodzielnej – do 10 dób. Zrobimy to, jeśli w następstwie nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania objętego odpowiedzialnością PZU SA hospitalizowane jest dziecko lub osoba niesamodzielna, a lekarz leczący ubezpieczonego w porozumieniu z lekarzem Centrum Pomocy uzna za konieczną stałą obecność rodzica albo opiekuna w szpitalu.

Czy można zawrzeć umowę ubezpieczenia PZU Wojażer będąc już za granicą?

Tak, można to zrobić z odpowiedzialnością od dnia następnego – nie ma karencji. Przyjmujemy wtedy odpowiedzialność za nagle zachorowanie lub nieszczęśliwy wypadek po rozpoczęciu okresu odpowiedzialności wskazanego na polisie. 

Czy pokryjecie koszty testu na COVID-19?

Odpowiadamy za testy, które związane są z nagłym zachorowaniem. Nie odpowiadamy za profilaktyczne testy na COVID-19.

Jeśli wyjadę do pracy za granicę np. na pół roku, to czy będę miał ochronę w razie zachorowania na COVID-19?

Tak. Zapewnimy Ci pomoc medyczną do wysokości sumy ubezpieczenia, a także zwrot kosztów kwarantanny lub izolacji, jeśli zostaniesz na nią skierowany.

Wykupiłam ubezpieczenie rezygnacji (kl. nr 12 OWU). Przed wyjazdem zostałam skierowana na kwarantannę i nie pojechałam na wykupioną wycieczkę. Czy zwrócicie mi jej koszty?

Tak. Jeśli kwarantanna została Pani narzucona decyzją administracyjną, to pokryjemy koszty straconej wycieczki.

Czy dodatni wynik testu na COVID-19 uprawnia mnie do otrzymania pomocy?

Tak, ale pod warunkiem, że występują też objawy zachorowania. Zgłoś się do naszego Centrum Pomocy. Zorganizujemy i pokryjemy koszty potrzebnej pomocy medycznej. Jeśli jesteś już po wizycie u lekarza, zwrócimy Ci za nią pieniądze i pokryjemy koszty przepisanych leków.

Czy mogę otrzymać pomoc po powrocie z podróży, jeśli zachoruję na COVID-19 za granicą?

Tak, ale pod warunkiem, że przed wyjazdem rozszerzyłeś swoją polisę PZU Wojażer o Ubezpieczenie kontynuacji leczenia po podróży, a my organizowaliśmy dla Ciebie pomoc medyczną w trakcie podróży za granicą. Wtedy również po powrocie pokryjemy i zorganizujemy m.in.: wizyty lekarskie, zabiegi ambulatoryjne, badania i rehabilitację. Limity ilościowe i kwotowe naszej pomocy znajdziesz w ogólnych warunkach ubezpieczenia PZU Wojażer.

Jakich kosztów związanych z epidemią COVID-19 nie pokryje ubezpieczenie?

Nie pokrywamy m.in. następujących kosztów związanych z epidemią COVID-19:

  • kosztów profilaktycznych testów na COVID-19.
  • kosztów kwarantanny, izolacji czy transportu, jeśli u ubezpieczonego nie stwierdzono COVID-19,
  • kosztów kwarantanny ani izolacji, o ile nie zostały wskazane i zorganizowane przez służby medyczne lub sanitarne danego kraju,
  • kosztów kwarantanny, jeśli jej odbycie jest obowiązkowe po przyjeździe do danego kraju,
  • kosztów transportu do kraju w sytuacji, gdy pierwotnie planowany powrót jest niemożliwy z powodu zamknięcia granic lub zakazu lotów wydanych przez władze administracyjne lub państwowe.

 

Pokaż więcejZwiń

Dokumenty do pobrania

Archiwalne

In Deutsch – Archivdokumente

Русский – Архивные документы

Polski

In English – Archival documents

Informacja prawna

Ten materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny. Szczegółowe informacje o zakresie ubezpieczenia, w tym o wyłączeniach i ograniczeniach odpowiedzialności PZU SA, znajdziesz w aktualnych ogólnych warunkach ubezpieczenia zamieszczonych w sekcji Dokumenty do pobrania.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności
Zamknij