Dobrowolny Fundusz Emerytalny PZU informuje, że od 1 grudnia 2025 roku obowiązują zmienione Ogólne warunki umowy o prowadzenie indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego w Dobrowolnym Funduszu Emerytalnym PZU (OWU IKZE). Zmiany dotyczą skrócenia okresu wypowiedzenia umowy o prowadzenie IKZE z trzech miesięcy do jednego miesiąca, licząc od dnia złożenia wypowiedzenia (§ 5), sposobu informowania o ofertach promocyjnych (§ 11) oraz zasad składania reklamacji (§ 15).
1) w § 5:
a) w ust. 3 wyrazy „3 miesięcznym” zastępuje się wyrazem „jednomiesięcznym”,
b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Bieg terminu wypowiedzenia rozpoczyna się z dniem doręczenia wypowiedzenia drugiej stronie umowy.”
2) w § 11 ust. 5 i 6 otrzymują brzmienie:
„5. Oszczędzający oraz osoby przystępujące do Funduszu otrzymują informację o ofertach promocyjnych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, w tym poczty elektronicznej, konta online lub listem zwykłym lub poprzez udostępnienie przez osobę reprezentującą Fundusz, a także dystrybutorów przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, w tym oferowanych przez nich aplikacji klienckich lub posiadanych stron internetowych.
6. Oszczędzający otrzymują informację o ofertach promocyjnych nie później niż w dniu rozpoczęcia promocji.”
3) w § 15:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Skargę na działalność Funduszu lub PTE PZU można złożyć:
1) na piśmie:
a) osobiście, w siedzibie PTE PZU i Funduszu (od pon. do pt. w godz. 8.30-16.00) albo pod adresem agenta transferowego Funduszu (adres na pzu.pl),
b) listownie pod adresem: Powszechne Towarzystwo Emerytalne PZU SA, skrytka pocztowa 16, 02-696 Warszawa 113,
c) na adres do doręczeń elektronicznych POWSZECHNE TOWARZYSTWO EMERYTALNE PZU SPÓŁKA AKCYJNA AE:PL-55415-69109-GBIDE-22;
2) ustnie – telefonicznie na infolinii 801102102 albo do protokołu podczas wizyty klienta w siedzibie, o której mowa w pkt 1 lit. a;
3) w postaci elektronicznej:
a) mailem: kontakt@pzu.pl lub reklamacje@pzu.pl,
b) na czacie na pzu.pl."
b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Fundusz i PTE PZU udzieli odpowiedzi na skargę, w terminie do 30 dni od jej złożenia.”