Oświadczenie o dostępności usługi zawarcia umowy ubezpieczenia
Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna (PZU) i Powszechny Zakład Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna (PZU Życie SA) deklarują dostępność usługi zdalnego zawarcia umowy ubezpieczenia w serwisie mojePZU. Poszczególne informacje o ubezpieczeniach oferowanych w usłudze zdalnej znajdziesz w: regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną serwisu mojePZU
Stan dostępności cyfrowej
Usługa zawarcia umowy ubezpieczenia dostępna w aplikacji mobilnej mojePZU spełnia wymagania ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze w następujący sposób:
- Zastosowano poprawne etykiety
- Dostarczono czytelne instrukcje użytkowania
- System umożliwia identyfikację błędów
- Użytkownik otrzymuje sugestie korekty błędów
- Strona stosuje spójną nawigację na wszystkich podstronach
- Elementy interfejsu są jednoznacznie identyfikowalne
- Język strony jest prawidłowo określony
- Elementy interfejsu mają zdefiniowaną nazwę, rolę i wartość
- Komunikaty dynamiczne są odczytywane przez technologie asystujące
- Użytkownik może zmienić rozmiar tekstu bez utraty funkcjonalności
- Tekst dopasowuje się do szerokości ekranu
- Odstępy w tekście są zgodne z wymaganiami
- Serwis nie polega wyłącznie na kolorze do przekazywania informacji
- Wykorzystywane obrazy tekstu są uzasadnione i niezbędne
- System zapobiega błędom prawnym i finansowym
- Suwaki i podobne komponenty umożliwiają określenie wartości
- Widoczność treści spod kursora lub fokusu jest zapewniona
- Serwis zawiera logiczną strukturę nagłówków i etykiet
- Linki mają zrozumiały cel w kontekście
- Gesty dotykowe nie są jedyną metodą obsługi
- Możliwa jest rezygnacja ze wskazania np. ruchem lub gestem
- Możliwa jest aktywacja funkcji ruchem
- Użytkownik nie jest narażony na efekty błyskowe
- Język fragmentów obcojęzycznych jest oznaczony
- Dane wprowadzane są odpowiednio przetwarzane
- Obecność etykiety w nazwie zapewnia zgodność z dostępnością
- Kod HTML jest poprawny i zgodny ze specyfikacją
Informacje niezbędne do korzystania z usługi, w tym wymagania techniczne znajdują się w regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną Serwisu mojePZU
Przygotowanie oświadczenia o dostępności
- Data sporządzenia oświadczenia: 16.06.2025
- Data ostatniego przeglądu oświadczenia: 16.06.2025
Obsługa skarg związanych ze świadczoną usługą
Możesz złożyć skargę w wybrany przez Ciebie sposób:
- Wypełnij formularz internetowy
- Wydrukuj gotowy formularz reklamacji. Wypełnij, podpisz i prześlij go na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa.
- Wyślij e-mail na reklamacje@pzu.pl
- Wyślij pismo na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa
- Odwiedź nasz oddział.
- Zadzwoń – 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą Twojego operatora).
W treści skargi podaj dane, które umożliwią nam identyfikację klienta oraz zgłaszany problem:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail), wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu,
- dokładny opis ekranu w aplikacji, na którym jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.