Oświadczenie o dostępności usługi zawarcia umowy ubezpieczenia

Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna (PZU) i Powszechny Zakład Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna (PZU Życie SA) deklarują dostępność usługi zdalnego zawarcia umowy ubezpieczenia w serwisie mojePZU. Poszczególne informacje o ubezpieczeniach oferowanych w usłudze zdalnej znajdziesz w: regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną serwisu mojePZU

Stan dostępności cyfrowej

Usługa zawarcia umowy ubezpieczenia dostępna w aplikacji mobilnej mojePZU spełnia wymagania ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze w następujący sposób:

  • Zastosowano poprawne etykiety
  • Dostarczono czytelne instrukcje użytkowania
  • System umożliwia identyfikację błędów
  • Użytkownik otrzymuje sugestie korekty błędów
  • Strona stosuje spójną nawigację na wszystkich podstronach
  • Elementy interfejsu są jednoznacznie identyfikowalne
  • Język strony jest prawidłowo określony
  • Elementy interfejsu mają zdefiniowaną nazwę, rolę i wartość
  • Komunikaty dynamiczne są odczytywane przez technologie asystujące
  • Użytkownik może zmienić rozmiar tekstu bez utraty funkcjonalności
  • Tekst dopasowuje się do szerokości ekranu
  • Odstępy w tekście są zgodne z wymaganiami
  • Serwis nie polega wyłącznie na kolorze do przekazywania informacji
  • Wykorzystywane obrazy tekstu są uzasadnione i niezbędne
  • System zapobiega błędom prawnym i finansowym
  • Suwaki i podobne komponenty umożliwiają określenie wartości
  • Widoczność treści spod kursora lub fokusu jest zapewniona
  • Serwis zawiera logiczną strukturę nagłówków i etykiet
  • Linki mają zrozumiały cel w kontekście
  • Gesty dotykowe nie są jedyną metodą obsługi
  • Możliwa jest rezygnacja ze wskazania np. ruchem lub gestem
  • Możliwa jest aktywacja funkcji ruchem
  • Użytkownik nie jest narażony na efekty błyskowe
  • Język fragmentów obcojęzycznych jest oznaczony
  • Dane wprowadzane są odpowiednio przetwarzane
  • Obecność etykiety w nazwie zapewnia zgodność z dostępnością
  • Kod HTML jest poprawny i zgodny ze specyfikacją

Informacje niezbędne do korzystania z usługi, w tym wymagania techniczne znajdują się w regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną Serwisu mojePZU

Przygotowanie oświadczenia o dostępności

  • Data sporządzenia oświadczenia: 16.06.2025
  • Data ostatniego przeglądu oświadczenia: 16.06.2025

Obsługa skarg związanych ze świadczoną usługą

Możesz złożyć skargę w wybrany przez Ciebie sposób:

  • Wypełnij formularz internetowy
  • Wydrukuj gotowy formularz reklamacji. Wypełnij, podpisz i prześlij go na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa.
  • Wyślij e-mail na reklamacje@pzu.pl
  • Wyślij pismo na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa
  • Odwiedź nasz oddział.
  • Zadzwoń – 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą Twojego operatora).

W treści skargi podaj dane, które umożliwią nam identyfikację klienta oraz zgłaszany problem:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail), wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu,
  • dokładny opis ekranu w aplikacji, na którym jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Zamknij