Oświadczenie o dostępności usługi zawarcia umowy ubezpieczenia
Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna (PZU SA) i Powszechny Zakład Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna (PZU Życie SA) deklarują dostępność usługi zdalnego zawarcia umowy ubezpieczenia w Serwisie mojePZU. Poszczególne informacje o ubezpieczeniach oferowanych w usłudze zdalnej znajdziesz w: regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną Serwisu mojePZU
Stan dostępności cyfrowej
Usługa zawarcia umowy ubezpieczenia dostępna w Serwisie mojePZU spełnia wymagania ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze w następujący sposób:
- Zastosowano poprawne etykiety, opisy i instrukcje
- Formularze zawierają odpowiednie etykiety ułatwiające ich zrozumienie
- Użytkownik informowany jest o błędach
- System zapewnia możliwość korekty błędów
- Strona posiada spójną strukturę nawigacyjną
- Elementy interfejsu mają jednoznaczną identyfikację
- Język strony jest poprawnie oznaczony
- Elementy interfejsu posiadają zdefiniowaną nazwę, rolę i wartość
- Komunikaty dynamiczne są odczytywane przez czytniki ekranu
- Interfejs reaguje na gesty dotykowe
- Możliwa jest rezygnacja ze wskazania
- Dostępna jest opcja aktywacji funkcji ruchem
- Użytkownik może łatwo zmieniać rozmiar tekstu
- Tekst automatycznie dopasowuje się do rozmiaru ekranu
- Zachowane są odpowiednie odstępy między elementami tekstowymi
- Obrazy tekstu stosowane są wyłącznie tam, gdzie to niezbędne
- Serwis nie polega wyłącznie na kolorze w przekazywaniu informacji
- Widoczność treści spod kursora i fokusu jest zachowana
- System zapobiega błędom prawnym, finansowym i w danych
- Wartości w suwakach i podobnych komponentach są jednoznacznie identyfikowalne
- Jednoznakowe skróty klawiaturowe są obsługiwane poprawnie lub nie występują
- Trzy błyski lub efekty nieprzyjazne epileptykom nie występują
- Funkcje dotykowe są dostępne również na urządzeniach mobilnych
- Możliwa jest aktywacja funkcji ruchem także na urządzeniach mobilnych
Informacje niezbędne do korzystania z usługi, w tym wymagania techniczne znajdują się w regulaminie świadczenia usług drogą elektoniczną Serwisu mojePZU
Przygotowanie oświadczenia o dostępności
- Data sporządzenia oświadczenia: 13.06.2025
- Data ostatniego przeglądu oświadczenia: 16.06.2025
Obsługa skarg związanych ze świadczoną usługą
Możesz złożyć skargę w wybrany przez Ciebie sposób:
- Wypełnij formularz internetowy
- Wydrukuj gotowy formularz reklamacji. Wypełnij, podpisz i prześlij go na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa.
- Wyślij e-mail na reklamacje@pzu.pl
- Wyślij pismo na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa
- Odwiedź nasz oddział.
- Zadzwoń – 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą Twojego operatora).
W treści skargi podaj dane, które umożliwią nam identyfikację klienta oraz zgłaszany problem:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail), wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu,
- dokładny adres strony internetowej i miejsce w serwisie, w którym niedostępny jest cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.