Oświadczenie o dostępności usługi zawarcia umowy ubezpieczenia

Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna (PZU SA) i Powszechny Zakład Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna (PZU Życie SA) deklarują dostępność usługi zdalnego zawarcia umowy ubezpieczenia w Serwisie mojePZU. Poszczególne informacje o ubezpieczeniach oferowanych w usłudze zdalnej znajdziesz w: regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną Serwisu mojePZU

Stan dostępności cyfrowej

Usługa zawarcia umowy ubezpieczenia dostępna w Serwisie mojePZU spełnia wymagania ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze w następujący sposób:

  • Zastosowano poprawne etykiety, opisy i instrukcje
  • Formularze zawierają odpowiednie etykiety ułatwiające ich zrozumienie
  • Użytkownik informowany jest o błędach
  • System zapewnia możliwość korekty błędów
  • Strona posiada spójną strukturę nawigacyjną
  • Elementy interfejsu mają jednoznaczną identyfikację
  • Język strony jest poprawnie oznaczony
  • Elementy interfejsu posiadają zdefiniowaną nazwę, rolę i wartość
  • Komunikaty dynamiczne są odczytywane przez czytniki ekranu
  • Interfejs reaguje na gesty dotykowe
  • Możliwa jest rezygnacja ze wskazania
  • Dostępna jest opcja aktywacji funkcji ruchem
  • Użytkownik może łatwo zmieniać rozmiar tekstu
  • Tekst automatycznie dopasowuje się do rozmiaru ekranu
  • Zachowane są odpowiednie odstępy między elementami tekstowymi
  • Obrazy tekstu stosowane są wyłącznie tam, gdzie to niezbędne
  • Serwis nie polega wyłącznie na kolorze w przekazywaniu informacji
  • Widoczność treści spod kursora i fokusu jest zachowana
  • System zapobiega błędom prawnym, finansowym i w danych
  • Wartości w suwakach i podobnych komponentach są jednoznacznie identyfikowalne
  • Jednoznakowe skróty klawiaturowe są obsługiwane poprawnie lub nie występują
  • Trzy błyski lub efekty nieprzyjazne epileptykom nie występują
  • Funkcje dotykowe są dostępne również na urządzeniach mobilnych
  • Możliwa jest aktywacja funkcji ruchem także na urządzeniach mobilnych

Informacje niezbędne do korzystania z usługi, w tym wymagania techniczne znajdują się w regulaminie świadczenia usług drogą elektoniczną Serwisu mojePZU

Przygotowanie oświadczenia o dostępności

  • Data sporządzenia oświadczenia: 13.06.2025
  • Data ostatniego przeglądu oświadczenia: 16.06.2025

Obsługa skarg związanych ze świadczoną usługą

Możesz złożyć skargę w wybrany przez Ciebie sposób:

  • Wypełnij formularz internetowy
  • Wydrukuj gotowy formularz reklamacji. Wypełnij, podpisz i prześlij go na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa.
  • Wyślij e-mail na reklamacje@pzu.pl
  • Wyślij pismo na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa
  • Odwiedź nasz oddział.
  • Zadzwoń – 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą Twojego operatora).

W treści skargi podaj dane, które umożliwią nam identyfikację klienta oraz zgłaszany problem:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail), wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu,
  • dokładny adres strony internetowej i miejsce w serwisie, w którym niedostępny jest cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Zamknij