WażneObecnie nie możemy ubezpieczyć osób wyjeżdzających do Ukrainy. W związku z działaniami wojennymi występują trudności w organizacji usług medycznych. |
Ważna informacja dla osób wyjeżdżających do Włoch.
0d 1.01.2022 r. rząd Włoch wprowadził obowiązek posiadania na stokach ubezpieczenia OC w życiu prywatnym. Takie ubezpieczenie możesz zawrzeć w ramach PZU Wojażer.
Polisa PZU Wojażer chroni również w przypadku nagłego zachorowania na COVID-19 w trakcie wyjazdu poza granice Polski.
Sprawdź, jak działa nasze ubezpieczenie w przypadku zachorowania na COVID-19
- Podaj dane
Wypełnij krótki formularz - Dopasuj ubezpieczenie
Sam ustal zakres i poznaj składkę - Zaakceptuj ofertę
Opłać składkę online przelewem lub kartą - Bądź spokojny
Polisę otrzymasz na adres e-mail
Kiedy możemy pomóc
Otrzymasz od nas pomoc, jeśli w czasie podróży zachorujesz lub przydarzy Ci się nieszczęśliwy wypadek. Chronimy Cię od wyjścia z domu do momentu powrotu z podróży. Zobacz przykłady wsparcia, jakie możemy Ci zaoferować standardowo (czyli w ubezpieczeniu kosztów leczenia i pakiecie podstawowych usług assistance).
Leczenie
Zorganizujemy i opłacimy pobyt i leczenie w szpitalu, wizyty u lekarza (także stomatologa), badania, operacje lub zabiegi ambulatoryjne.
Transport
Zapewniamy transport (także medyczny) z miejsca wypadku do lekarza lub szpitala, a nawet z zagranicy do domu. Organizujemy również transport zwłok do miejsca pochówku w Polsce.
Wsparcie po powrocie do domu
Zapewnimy Ci pomoc domową w razie zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku w podróży.
Pomoc tłumacza
Zapewnimy Ci telefoniczną pomoc tłumacza języka angielskiego w trakcie udzielania pomocy medycznej.
Poszukiwanie i ratownictwo
Opłacimy akcję poszukiwawczą lub ratowniczą w razie zaginięcia, (np. w górach), a także w razie awarii sprzętu sportowego lub złych warunków pogodowych.
Zwrot kosztów leczenia
Zwrócimy Ci pieniądze, które wydasz np. na leki (przepisane przez lekarza podczas Twojego wyjazdu) czy naprawę lub zakup sprzętu ortopedycznego albo okularów korekcyjnych.
Pomoc w podróży – dodatkowe pakiety assistance
Zapewnij sobie większy komfort podróżowania. Wybierz najlepszy dla siebie lub Twoich bliskich dodatkowy pakiet assistance.
Assistance – Pakiet Rozszerzony
Jeśli zależy Ci na pełnym komforcie w podróży. Zapewnimy m.in.:
- pobyt w hotelu na czas rekonwalescencji po chorobie lub wypadku,
- transport do domu, jeśli musisz przerwać podróż,
- transport i zakwaterowanie bliskiej Ci osoby, jeśli w czasie wyjazdu przebywasz w szpitalu.
Assistance – Pakiet Rodzina
Jeśli podróżujesz z rodziną. Zapewnimy m.in.:
- transport do domu podróżujących z Tobą osób bliskich, jeśli Ty musisz np. wrócić karetką,
- hotel dla osoby, która zostanie z Tobą, gdy będziesz przebywać w szpitalu.
Assistance – Pakiet Dziecko/ Osoba niesamodzielna
Jeśli podróżujesz z dziećmi lub osobą niesamodzielną – czyli taką, która ze względu na wiek lub stan zdrowia wymaga opieki. Zapewnimy m.in.:
- opiekę nad podróżującymi z Tobą dziećmi lub osobami niesamodzielnymi, jeśli Ty trafisz do szpitala,
- pokrycie kosztów dojazdu albo noclegu rodzica, jeśli dziecko podczas podróży trafi do szpitala,
- korepetycje dla dziecka szkoły podstawowej i średniej.
Jeszcze więcej pewności
Możesz także rozszerzyć ubezpieczenie i mieć ochronę, jeśli np.:
- wyjeżdżasz, by uprawiać sport,
- wyjeżdżasz służbowo lub do pracy,
- cierpisz na chorobę przewlekłą,
- kraj, do którego jedziesz, jest zagrożony wojną lub terroryzmem.
Dodatkowa ochrona
Ubezpieczenie PZU Wojażer możesz wzbogacić o dodatkowe opcje.
Wsparcie po wypadku – Ubezpieczenie NNW
Wypłacimy odszkodowanie, jeżeli w wyniku nieszczęśliwego wypadku:
- Twoje zdrowie poważnie ucierpi, czyli doznasz trwałego uszczerbku na zdrowiu,
- umrzesz – wówczas odszkodowanie wypłacimy Twoim bliskim.
OC w życiu prywatnym
Ubezpieczenie działa, jeśli np.:
- Ty lub osoby, którymi opiekujesz się podczas podróży (a także Twoje zwierzę), okaleczycie kogoś lub zniszczycie czyjąś własność,
- zniszczysz wypożyczony sprzęt lub przedmioty w wynajmowanym pokoju.
Rezygnacja lub skrócenie wyjazdu
Jeżeli musisz, np. z powodu choroby, zrezygnować ze swej wcześniej zorganizowanej podróży lub ją przerwać, to:
- poniesiemy koszty Twojej rezygnacji,
- zwrócimy Ci koszty anulowania wykupionych biletów,
- zwrócimy Ci pieniądze za podróż do domu oraz inne koszty związane z przerwanym wyjazdem (np. wykupionych i niewykorzystanych wycieczek).
Kontynuacja leczenia po podróży
Jeśli podczas podróży zdarzy Ci się nieszczęśliwy wypadek lub nagle zachorujesz, opłacimy i zorganizujemy kontynuację leczenia po Twoim powrocie do Polski.
- Po nagłym zachorowaniu zapewniamy:
- do 4 konsultacji lekarskich,
- zabiegi ambulatoryjne i badania diagnostyczne do łącznej kwoty 700 zł.
- Po nieszczęśliwym wypadku zapewniamy:
- do 4 konsultacji lekarskich,
- zabiegi ambulatoryjne i badania diagnostyczne do łącznej kwoty 700 zł,
- planową operację i pokrycie kosztów hospitalizacji do 15 000 zł,
- transport medyczny do i z miejsca operacji (pokrywamy koszty do 1000 zł),
- rehabilitację - do 30 zabiegów.
Dodatkowe korzyści
- Planową operację zorganizujemy najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia, w którym dowiemy się o jej konieczności.
- Z leczenia skorzystasz w jednej z placówek PZU Zdrowie w 550 miastach w Polsce.
- Masz dostęp do lekarzy wielu specjalizacji, a także pomoc psychologa.
- Możesz samodzielnie określić preferowany termin wizyty, placówkę oraz lekarza.
- Zapewniamy krótki czas oczekiwania na wizytę:
- do 2 dni do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej,
- do 5 dni do specjalisty.
Ubezpieczenie bagażu podróżnego
Dzięki naszemu ubezpieczeniu m.in.:
- wypłacimy odszkodowanie, jeśli ktoś włamie się do Twojego pokoju hotelowego lub innej kwatery (czy zamkniętego samochodu) i ukradnie lub uszkodzi Twój bagaż,
- zwrócimy koszty zakupu niezbędnych rzeczy, np. przyborów toaletowych i ubrań, jeżeli transport Twojego bagażu się opóźni.
Bagaż podróżny to:
- rzeczy osobiste,
- sprzęt elektroniczny, powszechnie uznany za przenośny np. aparat fotograficzny, kamera, notebook, tablet, telefon komórkowy,
- sprzęt sportowy, np. narty, deska surfingowa.
Ochrona ubezpieczeniowa – wyłączenia i ograniczenia
W niektórych sytuacjach ochrona ubezpieczeniowa nie będzie działała lub ją ograniczymy. O takich sytuacjach mówimy, że są to ograniczenia lub wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczeniowej.
Nie ubezpieczymy Cię, jeśli np.:
-
jedziesz za granicę zdiagnozować chorobę lub się leczyć (czyli na planowe leczenie),
-
wyjeżdżasz, pomimo tego, że ze względów zdrowotnych nie powinieneś.
Pełną listę ograniczeń i wyłączeń odpowiedzialności ubezpieczeniowej znajdziesz w ogólnych warunkach ubezpieczenia.
Kogo ubezpieczamy
Nasze ubezpieczenie działa:
- w Polsce,
- w Europie,
- na świecie.
Mogą korzystać z niego Polacy i obcokrajowcy.
Dlaczego warto
Nasze ubezpieczenie:
- działa od Twojego wyjścia z domu do momentu powrotu z podróży,
- obejmuje ochroną nie tylko wyjazdy indywidualne i rodzinne, lecz także grupowe (np. kolonie, obozy, pielgrzymki),
- zapewnia ochronę do 48 godzin po zakończeniu okresu ubezpieczenia. Działa to w następujących sytuacjach:
- awaria środka transportu lub wypadek komunikacyjny,
- odwołanie lub opóźnienie np. pociągu, samolotu (czy innego środka transportu publicznego) z powodu złych warunków atmosferycznych,
-
strajk linii lotniczych.
Jak kupić ubezpieczenie
Wybierz wygodny dla Ciebie sposób
Pytania i odpowiedzi
Nie odnaleźliśmy podanej frazy w tej sekcji
- Jak otrzymać zwrot kosztów za leczenie za granicą? Mam ubezpieczenie turystyczne PZU Wojażer.
1. Poinformuj nas o poniesionych kosztach leczenia w wybrany przez Ciebie sposób:
- zadzwoń 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora),
- wypełnij formularz.
2. Przekaż formularz, rachunki i dokumentację medyczną w wybrany przez Ciebie sposób:
- e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- na adres: Biuro Procesów Obsługowych, ul. Postępu 18a, 02-676 Warszawa,
- do naszego oddziału.
- Podczas podróży linie lotnicze zgubiły mój bagaż. Mam Wojażera z ubezpieczeniem bagażu. Co mam zrobić?
1. Poinformuj nas o zaginięciu bagażu w ciągu 7 dni kalendarzowych:
- wypełnij formularz lub
- zadzwoń 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora).
2. Zbierz dokumenty:
- pokwitowanie powierzenia bagażu liniom lotniczym,
- listę utraconych rzeczy wraz z ceną i rokiem zakupu (potwierdzone dowodami zakupu np. paragonami, rachunkami).
3. Przekaż formularz i dokumenty w wybrany przez Ciebie sposób:
- e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- na adres: Biuro Procesów Obsługowych, ul. Postępu 18a, 02-676 Warszawa,
- do naszego oddziału.
- W zeszłym miesiącu złamałam nogę, podczas pobytu za granicą. Mam ubezpieczenie Wojażer. Jak mogę otrzymać pieniądze z ubezpieczenia?
Jest kilka kroków, aby uzyskać wypłatę z ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), po zakończeniu leczenia.
1. Poinformuj nas o wypadku w wybrany przez Ciebie sposób:
- zadzwoń – 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora),
- wypełnij formularz.
2. Przekaż formularz i dokumentację medyczną w wybrany sposób:
- e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- na adres: Biuro Procesów Obsługowych, ul. Postępu 18a, 02-676 Warszawa,
- do naszego oddziału.
- Jak mogę przekazać dokumenty do szkody z ubezpieczenia Wojażer?
Możesz przekazać je w wybrany przez Ciebie sposób:
- e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- do Biuro Procesów Obsługowych, ul. Postępu 18a, 02-676 Warszawa,
- do naszego oddziału.
- Czy jeśli dokumenty do szkody z ubezpieczenia Wojażer są w języku obcym, muszę je przetłumaczyć?
Nie. Nie ma takiej konieczności.
- Jestem za granicą i zachorowałem. Możecie mnie umówić na wizytę u lekarza?
Tak. Zadzwoń +48 22 566 55 44 (opłata zgodna z taryfą operatora).
- Zatrułam się podczas pobytu za granicą. Mam ubezpieczenie PZU Wojażer. Czy umówicie mnie do lekarza i za niego zapłacicie?
Tak. Zadzwoń +48 22 566 55 44.
- Jestem za granicą i bardzo rozbolał mnie ząb. Mam ubezpieczenie PZU Wojażer. Czy umówicie mnie do dentysty i za niego zapłacicie?
Tak. Zadzwoń +48 22 566 55 44. Możesz także sam umówić się na wizytę i za nią zapłacić, a my zwrócimy Ci koszty leczenia.
Dokumenty do pobrania
Aktualne
Archiwalne
Русский – Архивные документы
In Deutsch – Archivdokumente
In English – Archival documents
Polski
Informacja prawna
Ten materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny. Szczegółowe informacje o zakresie ubezpieczenia, w tym o wyłączeniach i ograniczeniach odpowiedzialności PZU SA, znajdziesz w aktualnych ogólnych warunkach ubezpieczenia zamieszczonych w sekcji Dokumenty do pobrania.