Telekonsultacje w PZU Zdrowie
Dla wygody pacjentów posiadających Opiekę Medyczną PZU udostępniliśmy zdalne konsultacje medyczne w formie rozmowy telefonicznej, wideo i czatu. Możesz skonsultować się z lekarzami kilkunastu specjalizacji, a także położną. Sprawdź jak skorzystać z telekonsultacji.
Jak umówić telekonsultację?
Wejdź na moje.pzu.pl lub
zadzwoń pod numer 801 405 905.
Jakie są dalsze kroki po umówieniu telekonsultacji?
- Po zamówieniu telekonsultacji otrzymasz od nas SMS-a potwierdzającego szczegóły: datę i godzinę, imię i nazwisko lekarza oraz wybraną formę kontaktu z lekarzem (telefon, czat lub wideo).
- W przypadku telekonsultacji realizowanej w placówkach PZU Zdrowie możesz dołączyć dokumentacje dla lekarza na portalu mojePZU i tam będą dostępne dokumenty ze zrealizowanej wizyty (zalecenia, skierowania czy kod e-recepty).
- W przypadku konsultacji realizowanej przez placówkę współpracującą otrzymasz smsem lub mailem link do portalu partnera.
- 10 min przed wyznaczonym terminem telekonsultacji otrzymasz od nas SMS-a z przypomnieniem.
- Przed telekonsultacją możesz załączyć na portalu wyniki badań lub historię choroby, aby udostępnić je lekarzowi.
Czy po zakończeniu telekonsultacji możliwe jest ponownie połączenie się z tym samym lekarzem?
Po zakończeniu telekonsultacji lekarz pozostawia na portalu zalecenia, w których podsumowuje Wasze ustalenia. Przez najbliższą dobę możesz zadać dodatkowe pytanie dotyczące Twojej telekonsultacji. Wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto na portalu, wybierzesz właściwą wizytę w historii i napiszesz wiadomość do lekarza. Gdy odpowiedź będzie gotowa, otrzymasz od nas SMS, abyś zalogował się do portalu.
Co obejmuje telekonsultacja?
W ramach telekonsultacji możesz:
- skonsultować się z lekarzem i np. omówić wyniki badań, przesyłając je lekarzowi przez portal;
- otrzymać skierowanie na badania, z wyjątkiem diagnostyki obrazowej (RTG, TK, NMR) oraz endoskopii;
- otrzymać e-receptę (w przypadku leków stosowanych przewlekle konieczne będzie dołączenie dokumentu potwierdzającego ich przyjmowanie).
W trakcie telekonsultacji lekarz ma możliwość wystawić zwolnienie lekarskie w przypadku uzasadnionych medycznie wskazań.
Jak pobrać e-receptę lub skierowanie?
- Wejdź na mojePZU i tam będą dostępne dokumenty ze zrealizowanej wizyty (zalecenia, skierowania czy kod e-recepty).
- W przypadku konsultacji realizowanej przez placówkę współpracującą otrzymasz smsem lub mailem link do portalu partnera.
Jako skorzystać z e-recepty?
E-recepta jest wygodnym i bezpiecznym rozwiązaniem, dzięki któremu pacjent może sprawnie i szybko wykupić przepisane przez lekarza podczas telemedycyny leki. Można ją zrealizować w każdej aptece w Polsce. Aby móc korzystać z e-recepty należy założyć Profil Zaufany (ePUAP) i zalogować się do Internetowego Konta Pacjenta na www.pacjent.gov.pl w celu zweryfikowania swojego numeru telefonu oraz adresu e-mail.
- Lekarz wystawia i cyfrowo podpisuje e-receptę.
- Otrzymujesz e-receptę drogą elektroniczną, jako e-mail albo SMS z 4-cyfrowym kodem.
- Receptę zrealizujesz w każdej aptece.
- Farmaceuta skanuje kod z telefonu pacjenta i wydaje leki.
W razie pytań dotyczących e-recepty Ministerstwo Zdrowia udostępniło telefon kontaktowy: 22 535 96 14 oraz adres e-mail: e-recepta@csioz.gov.pl.