Aktualnie login i hasło nie są już wystarczającym zabezpieczeniem przed cyberatakami.
Jak?
MFA wymaga od użytkownika podania co najmniej dwóch różnych rodzajów informacji, aby potwierdzić swoją tożsamość. Zamiast polegać tylko na haśle, możesz dodać kolejną warstwę ochrony (kolejny składnik uwierzytelniania) i dzięki temu znacznie zwiększyć bezpieczeństwo swoich danych.
Użytkownik po wprowadzeniu w dotychczasowy sposób loginu i hasła w mojePZU, będzie miał możliwość:
Dlaczego warto?
Dodatkowy krok ochroni Twoje konto przed nieuprawnionym dostępem. Użytkownikom często wydaje się, że tylko oni znają hasło do swojego serwisu. Niestety część haseł jest łatwych do złamania. W przypadku, gdy cyberprzestępca zdobędzie hasło, będzie mógł się zalogować na konto, zdobyć informacje objęte tajemnicą ubezpieczeniową i przejąć nad nim kontrolę. Dlatego warto wprowadzić dwuetapowe uwierzytelnienie. Dzięki temu Twoje konto mojePZU będzie bezpieczne.
Klienci mojePZU mają dostęp do następujących metod uwierzytelniania:
Od momentu włączenia drugiego faktora, za każdym razem po podaniu loginu i hasła, zostaniesz poproszony o dodatkowe uwierzytelnienie.
Słowniczek pojęć
Co to jest MFA?
Z ang. Multi-factor authentication to uwierzytelnienie wieloskładnikowe zwiększający bezpieczeństwo podczas procesu logowania np. do aplikacji.
Co oznacza autentykator?
Urządzenie, dzięki któremu można skorzystać z procesu wieloskładnikowego uwierzytelnienia w procesie logowania.
Czym jest klucz publiczny?
Klucz publiczny to np. login. Zostaje on zapisany na serwerze dostawcy usługi.
Czym jest klucz prywatny?
Klucz prywatny jest przechowywany na urządzeniu użytkownika np. smartfonie. Silna forma weryfikacji użytkownika zapewnia ochronę, dzięki czemu nigdy nie opuści urządzenia.