W związku z działaniami wojennymi występują trudności w organizacji usług medycznych.
- Podaj dane
Wypełnij krótki formularz - Dopasuj ubezpieczenie
Sam ustal zakres i poznaj składkę - Zaakceptuj ofertę
Opłać składkę online przelewem lub kartą - Bądź spokojny
Polisę otrzymasz na adres e-mail
Kiedy możemy pomóc
Z naszym ubezpieczeniem PZU Wojażer nie musisz się obawiać komplikacji i nieplanowanych wydatków podczas podróży. Sprawdź, w jakich sytuacjach możesz na nas liczyć.
Ubezpieczenie podstawowe
To ubezpieczenie kosztów leczenia w razie nagłego zachorowania lub wypadku.
Zorganizujemy i opłacimy m.in.:
- leczenie ambulatoryjne i szpitalne, transport medyczny z miejsca wypadku,
- leczenie stomatologiczne ostrych stanów zapalnych i bólowych poza granicami Polski,
- leczenie związane z ciążą i porodem do 32. tygodnia ciąży,
- naprawę albo zakup protez, okularów korekcyjnych oraz środków pomocniczych,
- komorę dekompresyjną stosowaną w leczeniu nurków (jeśli klient wykupi dodatkową ochronę).
Assistance – Pakiet Podstawowy
Organizujemy i opłacamy m.in.:
- transport medyczny do domu albo transport zwłok do miejsca pochówku,
- poszukiwanie i ratownictwo z powodu warunków pogodowych lub awarii sprzętu.
Zwracamy również koszty noclegu i wyżywienia w razie kwarantanny lub izolacji spowodowanej COVID-19. Organizujemy i opłacamy późniejszy powrót do domu, jeśli w wyniku kwarantanny lub izolacji klient nie może skorzystać z wcześniej zaplanowanego transportu.
Zapewniamy wsparcie infolinii, za której pośrednictwem nasi klienci mogą m.in. umówić się na telekonsultację medyczną, otrzymać informacje przydatne przed podróżą i w jej trakcie.
Ubezpieczenia dodatkowe
Gdy oczekujesz szerokiego zakresu pomocy w razie wypadku w podróży.
Assistance – Pakiet Rozszerzony
Zorganizujemy i opłacimy następujące usługi:
- w czasie podróży w Polsce lub za granicą: zmiennika kierowcy, pomoc w razie kradzieży dokumentów, wysyłkę niezbędnych przedmiotów osobistych, zakwaterowanie na czas rekonwalescencji, wcześniejszy powrót do domu, wizytę bliskiej osoby,
- dodatkowo w czasie podróży zagranicznej: transport do wcześniej zaplanowanego celu podróży (po udzieleniu pomocy medycznej), pomoc w przekazaniu kaucji, wsparcie tłumacza, pomoc prawną. Pokryjemy również koszty związane z opóźnieniem podróży.
Assistance – Pakiet Rodzina
- Zorganizujemy i opłacimy transport do domu dla osoby towarzyszącej.
- Opłacimy pobyt w hotelu dla osoby towarzyszącej, jeśli ubezpieczony po zakończeniu okresu ubezpieczenia będzie nadal przebywał w szpitalu.
Assistance – Pakiet Dziecko/Osoba niesamodzielna
Zapewnimy opiekę nad dzieckiem lub osobą niesamodzielną, jeśli rodzic lub opiekun podczas podróży trafi do szpitala.
- Pokryjemy koszty wizyty lub noclegu dla rodzica lub opiekuna, jeśli dziecko lub osoba niesamodzielna trafi do szpitala.
- Zapewnimy korepetycje dla dziecka, jeśli po powrocie do domu nie będzie mogło uczęszczać do szkoły w wyniku zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku, który wydarzył się podczas podróży.
Assistance – Pakiet Biznes
Zorganizujemy i opłacimy następujące usługi:
- dojazd pracownika oddelegowanego na zastępstwo osoby ubezpieczonej,
- w czasie podróży w Polsce lub za granicą: zmiennika kierowcy, pomoc w razie kradzieży dokumentów, wysyłkę niezbędnych przedmiotów osobistych, zakwaterowanie na czas rekonwalescencji, wcześniejszy powrót do domu, wizytę bliskiej osoby,
- dodatkowo w czasie podróży zagranicznej: transport do wcześniej zaplanowanego celu podróży (po udzieleniu pomocy medycznej), pomoc w przekazaniu kaucji, wsparcie tłumacza, pomoc prawną. Pokryjemy również koszty związane z opóźnieniem podróży.
Assistance – Pakiet Sport
- Zorganizujemy i opłacimy badania funkcjonalne, motoryczne i wydolnościowe dla osób, które uprawiają sporty wyczynowo.
- Pokryjemy koszty: naprawy zniszczonego sprzętu sportowego (lub wynajmu zastępczego), niewykorzystanego skipassu, a także zakwaterowania w razie zejścia lawiny. Zwrócimy pieniądze w razie zamknięcia tras zjazdowych.
- Udzielimy informacji turystyczno-sportowo-rekreacyjnych.
Assistance – Pakiet Rowerzysta
- Pokryjemy koszty transportu osoby ubezpieczonej i zniszczonego roweru do następnego etapu podróży albo do domu.
- Pokryjemy koszty naprawy roweru lub wypożyczenia innego.
Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW)
Wypłacimy świadczenie:
- za trwały uszczerbek na zdrowiu (procent sumy ubezpieczenia równy procentowi poniesionego uszczerbku),
- w razie śmierci ubezpieczonego (100% sumy ubezpieczenia).
Ubezpieczenie OC osób fizycznych w życiu prywatnym
- Wypłacimy odszkodowanie innej osobie, jeśli ubezpieczony, jego podopieczny lub zwierzę, podczas podróży nieumyślnie doprowadzi do utraty zdrowia lub życia innej osoby lub zniszczy jej własność.
- Poniesiemy odpowiedzialność za szkody spowodowane posiadaniem, kierowaniem, używaniem lub uruchamianiem urządzeń transportu osobistego (np. deskorolki).
Ubezpieczenie bagażu podróżnego
Wypłacimy odszkodowanie za utratę, uszkodzenie lub zniszczenie bagażu w wyniku:
- zdarzenia losowego, np.: pożaru w hotelu, akcji ratunkowej,
- wypadku, np. komunikacyjnego, wodnego czy powietrznego,
- kradzieży z włamaniem, np. z przechowalni, pokoju hotelowego, pomieszczenia bagażowego.
Ważne! Ochroną obejmujemy sprzęt elektroniczny.
Kontynuacja leczenia w Polsce
Po powrocie do Polski zorganizujemy i opłacimy leczenie w prywatnych placówkach medycznych – w razie nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania za granicą. Możemy zapewnić konsultacje lekarskie i badania diagnostyczne, pokrycie kosztów planowanej operacji chirurgicznej oraz zabiegów rehabilitacyjnych (w razie nieszczęśliwego wypadku) czy transport medyczny związany z operacją.
Ubezpieczenie rezygnacji z uczestnictwa albo skrócenia uczestnictwa w zorganizowanym wypoczynku
Jeżeli klient wykupił wyjazd w biurze podróży albo jeśli sam zorganizował podróż i zakwaterowanie, a z powodu choroby lub innego zdarzenia losowego (wymienionego w OWU) musi:
- zrezygnować z wyjazdu – pokryjemy koszty tej rezygnacji i anulowania biletu,
- przerwać wyjazd i wcześniej wrócić do kraju – zorganizujemy i opłacimy powrót.
Ochrona obejmuje również nagłe zachorowanie oraz skierowanie decyzją administracyjną na kwarantannę lub izolację z powodu COVID-19.
Ważne! Klient może kupić to ubezpieczenie w ciągu 3 dni roboczych od daty zakupu wyjazdu.
Może je kupić osobno – niezależnie od ubezpieczeń podstawowych.
Jeśli chcesz poznać szczegóły organizacji usług i limity, zajrzyj do tabeli.
Kogo i gdzie ubezpieczamy
Mogą korzystać z niego Polacy i obcokrajowcy, podróżujący m.in. w celach turystycznych, naukowych, związanych z pracą lub uprawianiem sportów.
Dlaczego warto
Doskonale znamy i rozumiemy obawy związane z podróżami, dlatego dzięki kompleksowym rozwiązaniom możemy zapewnić Ci ochronę w podróży na wakacje, wyjazd służbowy czy w góry.
Ochrona ubezpieczeniowa – wyłączenia i ograniczenia
W niektórych sytuacjach ochrona ubezpieczeniowa nie będzie działała lub ją ograniczymy. O takich sytuacjach mówimy, że są to ograniczenia lub wyłączenia odpowiedzialności ubezpieczeniowej.
Nie ubezpieczymy Cię, jeśli np.:
- jedziesz za granicę zdiagnozować chorobę lub się leczyć (czyli na planowe leczenie),
- wyjeżdżasz pomimo tego, że ze względów zdrowotnych nie powinieneś.
Pełną listę ograniczeń i wyłączeń odpowiedzialności ubezpieczeniowej znajdziesz w ogólnych warunkach ubezpieczenia.
Jak kupić ubezpieczenie
Wybierz wygodny dla Ciebie sposób
przez internet
Zadzwoń do nas 600 600 601
lub zamów rozmowę
Pytania i odpowiedzi
FAQ COVID
Jakie świadczenia w związku z COVID-19 będą mi przysługiwać, jeśli zawrę umowę ubezpieczenia PZU Wojażer? W razie nagłego zachorowania na COVID-19 przysługują:
|
Czy muszę dokupić dodatkową ochronę, jeśli chcę ochrony w razie nagłego zachorowania na COVID-19? Nie musisz kupować żadnych dodatkowych opcji. Taka ochrona jest już w zakresie podstawowym. |
Czy pomożecie mi, kiedy trafię na kwarantannę w czasie pobytu za granicą? Tak. Zwrócimy koszty noclegu i wyżywienia – do 7 tys. zł. Zorganizujemy i pokryjemy koszty powrotu do domu, jeśli przepadły ci zarezerwowane wcześniej bilety. |
Czy pokryjecie koszty mojego pobytu za granicą po terminie powrotu, jeśli w czasie wyjazdu moje dziecko lub współtowarzysz podróży zachoruje na COVID-19 i będzie musiał zostać? Wykup Assistance Rodzina lub Assistance Dziecko/Osoba niesamodzielna. Dzięki Assistance Rodzina pokryjemy koszty hotelu do 10 dób. Limity kwotowe sprawdź w obowiązujących Cię ogólnych warunkach ubezpieczenia. W ramach Assistance Dziecko / Osoba niesamodzielna pokryjemy koszty hotelu dla rodzica albo opiekuna w przypadku hospitalizacji dziecka lub osoby niesamodzielnej – do 10 dób. Zrobimy to, jeśli w następstwie nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania objętego odpowiedzialnością PZU SA hospitalizowane jest dziecko lub osoba niesamodzielna, a lekarz leczący ubezpieczonego w porozumieniu z lekarzem Centrum Pomocy uzna za konieczną stałą obecność rodzica albo opiekuna w szpitalu. |
Czy można zawrzeć umowę ubezpieczenia PZU Wojażer będąc już za granicą? Tak, można to zrobić z odpowiedzialnością od dnia następnego – nie ma karencji. Przyjmujemy wtedy odpowiedzialność za nagle zachorowanie lub nieszczęśliwy wypadek po rozpoczęciu okresu odpowiedzialności wskazanego na polisie. |
Czy pokryjecie koszty testu na COVID-19? Odpowiadamy za testy, które związane są z nagłym zachorowaniem. Nie odpowiadamy za profilaktyczne testy na COVID-19. |
Jeśli wyjadę do pracy za granicę np. na pół roku, to czy będę miał ochronę w razie zachorowania na COVID-19? Tak. Zapewnimy Ci pomoc medyczną do wysokości sumy ubezpieczenia, a także zwrot kosztów kwarantanny lub izolacji, jeśli zostaniesz na nią skierowany. |
Wykupiłam ubezpieczenie rezygnacji (kl. nr 12 OWU). Przed wyjazdem zostałam skierowana na kwarantannę i nie pojechałam na wykupioną wycieczkę. Czy zwrócicie mi jej koszty? Tak. Jeśli kwarantanna została Pani narzucona decyzją administracyjną, to pokryjemy koszty straconej wycieczki. |
Czy dodatni wynik testu na COVID-19 uprawnia mnie do otrzymania pomocy? Tak, ale pod warunkiem, że występują też objawy zachorowania. Zgłoś się do naszego Centrum Pomocy. Zorganizujemy i pokryjemy koszty potrzebnej pomocy medycznej. Jeśli jesteś już po wizycie u lekarza, zwrócimy Ci za nią pieniądze i pokryjemy koszty przepisanych leków. |
Czy mogę otrzymać pomoc po powrocie z podróży, jeśli zachoruję na COVID-19 za granicą? Tak, ale pod warunkiem, że przed wyjazdem rozszerzyłeś swoją polisę PZU Wojażer o Ubezpieczenie kontynuacji leczenia po podróży, a my organizowaliśmy dla Ciebie pomoc medyczną w trakcie podróży za granicą. Wtedy również po powrocie pokryjemy i zorganizujemy m.in.: wizyty lekarskie, zabiegi ambulatoryjne, badania i rehabilitację. Limity ilościowe i kwotowe naszej pomocy znajdziesz w ogólnych warunkach ubezpieczenia PZU Wojażer. |
Jakich kosztów związanych z epidemią COVID-19 nie pokryje ubezpieczenie? Nie pokrywamy m.in. następujących kosztów związanych z epidemią COVID-19:
|
Nie odnaleźliśmy podanej frazy w tej sekcji
- Jak otrzymać zwrot kosztów za leczenie za granicą? Mam ubezpieczenie turystyczne PZU Wojażer.
1. Poinformuj nas o poniesionych kosztach leczenia w wybrany przez Ciebie sposób:
- zadzwoń 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora),
- wypełnij formularz.
2. Przekaż formularz, rachunki i dokumentację medyczną w wybrany przez Ciebie sposób:
- e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- na adres: Biuro Procesów Obsługowych, ul. Postępu 18a, 02-676 Warszawa,
- do naszego oddziału.
- Podczas podróży linie lotnicze zgubiły mój bagaż. Mam Wojażera z ubezpieczeniem bagażu. Co mam zrobić?
1. Poinformuj nas o zaginięciu bagażu w ciągu 7 dni kalendarzowych:
- wypełnij formularz lub
- zadzwoń 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora).
2. Zbierz dokumenty:
- pokwitowanie powierzenia bagażu liniom lotniczym,
- listę utraconych rzeczy wraz z ceną i rokiem zakupu (potwierdzone dowodami zakupu np. paragonami, rachunkami).
3. Przekaż formularz i dokumenty w wybrany przez Ciebie sposób:
- e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- na adres: Biuro Procesów Obsługowych, ul. Postępu 18a, 02-676 Warszawa,
- do naszego oddziału.
- W zeszłym miesiącu złamałam nogę, podczas pobytu za granicą. Mam ubezpieczenie Wojażer. Jak mogę otrzymać pieniądze z ubezpieczenia?
Jest kilka kroków, aby uzyskać wypłatę z ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), po zakończeniu leczenia.
1. Poinformuj nas o wypadku w wybrany przez Ciebie sposób:
- zadzwoń – 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora),
- wypełnij formularz.
2. Przekaż formularz i dokumentację medyczną w wybrany sposób:
- e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- na adres: Biuro Procesów Obsługowych, ul. Postępu 18a, 02-676 Warszawa,
- do naszego oddziału.
- Jak mogę przekazać dokumenty do szkody z ubezpieczenia Wojażer?
Możesz przekazać je w wybrany przez Ciebie sposób:
- e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- do Biuro Procesów Obsługowych, ul. Postępu 18a, 02-676 Warszawa,
- do naszego oddziału.
- Czy jeśli dokumenty do szkody z ubezpieczenia Wojażer są w języku obcym, muszę je przetłumaczyć?
Nie. Nie ma takiej konieczności.
- Jestem za granicą i zachorowałem. Możecie mnie umówić na wizytę u lekarza?
Tak. Zadzwoń +48 22 566 55 44 (opłata zgodna z taryfą operatora).
- Zatrułam się podczas pobytu za granicą. Mam ubezpieczenie PZU Wojażer. Czy umówicie mnie do lekarza i za niego zapłacicie?
Tak. Zadzwoń +48 22 566 55 44.
- Jestem za granicą i bardzo rozbolał mnie ząb. Mam ubezpieczenie PZU Wojażer. Czy umówicie mnie do dentysty i za niego zapłacicie?
Tak. Zadzwoń +48 22 566 55 44. Możesz także sam umówić się na wizytę i za nią zapłacić, a my zwrócimy Ci koszty leczenia.
Zwiń
Dokumenty do pobrania
Aktualne
In English
Polski
Archiwalne
Polski
In English – Archival documents
In Deutsch – Archivdokumente
Русский – Архивные документы
Informacja prawna
Ten materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny. Szczegółowe informacje o zakresie ubezpieczenia, w tym o wyłączeniach i ograniczeniach odpowiedzialności PZU SA, znajdziesz w aktualnych ogólnych warunkach ubezpieczenia zamieszczonych w sekcji Dokumenty do pobrania.