Co zrobić w razie wypadku samochodowego lub awarii w domu?
Wypadek w podróży, awaria? Zalane mieszkanie? Potrzebujesz pomocy? Jeśli masz ubezpieczenie w PZU, nie szukaj przypadkowej pomocy, skontaktuj się z nami.
Możesz to zrobić na kilka sposobów.
Zadzwoń – 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora).
Wyślij SMS o treści POMOC pod numer 4102 – oddzwonimy i zaproponujemy organizację pomocy.
Skorzystaj z aplikacji PZU POMOC w Twoim w telefonie komórkowym. Dzięki aplikacji możesz:
- uzyskać natychmiastową pomoc,
- znaleźć oddział PZU, sieć naprawczą PZU oraz partnerów PZU Pomoc,
- umówić się z agentem.
Jak skorzystać z aplikacji?
- Uruchom aplikację i naciśnij: „Wezwij pomoc”.
- Aplikacja namierzy Twoją lokalizację i przekaże nam Twoje wezwanie.
- Skontaktujemy się z Tobą i zorganizujemy pomoc.
- Nasz współpracownik przyjedzie udzielić Ci pomocy.
Nasza pomoc jest wszechstronna
- Pomożemy również wtedy, kiedy to Ty wyrządzisz komuś szkodę i będziecie potrzebować pomocy.
- Zorganizujemy pomoc sprawdzonych fachowców przez całą dobę np.: elektryka, hydraulika, ślusarza czy prawnika.
- W zależności od ubezpieczenia, które posiadasz i sytuacji, w której się znajdziesz, zorganizujemy np.: pobyt w hotelu, sprzątanie miejsca zdarzenia, przechowanie ocalałego majątku, wizytę psychologa, poradę specjalisty do spraw zabezpieczeń antywłamaniowych, telefoniczną informację prawną czy diagnozę przyczyny awarii instalacji.
- Jeśli potrzebujesz pomocy na drodze, poprzez GPS sprawdzimy, gdzie znajdują się nasze najbliższe pojazdy pomocy drogowej. Natychmiast wyślemy do Ciebie ten, który jest najbliżej miejsca gdzie się znadujesz.
- Jeśli zechcesz holować samochód do warsztatu – pomożemy Ci ten warsztat wybrać. Współpracujemy z wieloma warsztatami, które tworzą Sieć Naprawczą PZU. To program, dzięki któremu szybko naprawisz auto po wypadku. Współpracujemy z ponad 1000 warsztatów, które spełniają surowe wymagania techniczne i jakościowe. Są to serwisy autoryzowane przez producentów pojazdów oraz warsztaty niezależne. Każdy z nich udziela rocznej gwarancji na dokonaną naprawę.
Pytania naszych klientów
- Miałam wypadek, holowaliście mój pojazd. Co mam jeszcze zrobić, żeby dostać odszkodowanie z AC?
Zlecenie holowania nie jest zgłoszeniem szkody z AC.
Szkodę możesz zgłosić w wybrany przez Ciebie sposób:
- zaloguj się do serwisu moje.pzu.pl,
- wypełnij formularz internetowy,
- zadzwoń 801 102 102,
- wyślij sms o treści SZKODA pod numer 4102 – oddzwonimy i przyjmiemy zgłoszenie,
- odwiedź nasz oddział.
- Co powinno zawierać oświadczenie sprawcy kolizji lub wypadku drogowego?
Oświadczenie powinno zawierać:
- opis wypadku/ kolizji (data i miejsce, opis okoliczności),
- dane poszkodowanego i sprawcy,
- nazwę firmy, w której jest ubezpieczony pojazd sprawcy, i numer jego polisy,
- dane pojazdów, które brały udział w wypadku lub kolizji,
- podpis sprawcy.
Najwygodniej skorzystać z gotowego wzoru, który znajdziesz tutaj.
- Czy muszę poinformować policję o zdarzeniu?
Musisz powiadomić policję, jeżeli:
- w wypadku są ranni lub zabici,
- podejrzewasz, że doszło do przestępstwa (np. kierowca jest pijany, doszło do włamania, podpalenia).
- Jestem za granicą. Zepsuł mi się samochód, nie mam pieniędzy na naprawę. Mogę liczyć na bezpłatną pomoc?
Nie pokrywamy kosztów naprawy. Możemy Ci jednak pomóc w przekazaniu pieniędzy i części potrzebnych do naprawy auta.
- Po uderzeniu pioruna spalił mi się dom. Mam u Was ubezpieczenie domu. Czy przysługuje mi mieszkanie zastępcze?
Wynajmiemy i opłacimy hotel lub mieszkanie zastępcze, jeżeli masz:
- ubezpieczenie PZU Pomoc w Domu, wariant Super lub
- Kartę PZU Pomoc w Domu.
Zwiń