Pytania i odpowiedzi dla produktów Indywidualnie Kontynuowanych
- Czy warunki ubezpieczenia indywidualnie kontynuowanego są takie same jak warunki ubezpieczenia grupowego?
Nie. Ubezpieczenie grupowe określa zakres i cenę ubezpieczenia indywidualnie kontynuowanego, jednak nie są to takie same warunki jak w ubezpieczeniu grupowym.
W ubezpieczeniu indywidualnie kontynuowanym chronimy życie ubezpieczonego i jego bliskich. Wypłacamy świadczenie m.in. w razie śmierci ubezpieczonego, jego małżonka, rodzica czy teścia.
Ubezpieczenie indywidualnie kontynuowane można rozszerzyć o ubezpieczenia dodatkowe, np. na wypadek trwałego uszczerbku na zdrowiu ubezpieczonego spowodowanego nieszczęśliwym wypadkiem.
Na polisie sprawdzisz między innymi, co obejmujemy ochroną i jakie są sumy ubezpieczenia.
- Gdy pracowałem i miałem ubezpieczenie grupowe, wypłaciliście mi świadczenie za pobyt w szpitalu po tym, jak zachorowałem. Teraz odmówiliście mi świadczenia. Dlaczego?
Ubezpieczenie indywidualnie kontynuowane to inna umowa niż ubezpieczenie grupowe.
Ubezpieczenie grupowe określa zakres i cenę ubezpieczenia indywidualnie kontynuowanego, jednak nie są to takie same warunki, jak w ubezpieczeniu grupowym.
Ubezpieczenie indywidualnie kontynuowane możesz poszerzyć o ubezpieczenia dodatkowe. Jednym z nich jest ubezpieczenie leczenia szpitalnego następstw nieszczęśliwego wypadku. Zgodnie z jego warunkami wypłacimy świadczenie za leczenie szpitalne, którego przyczyną był nieszczęśliwy wypadek.
- Jestem po operacji. Dlaczego otrzymałem wypłatę w formie karty aptecznej zamiast gotówki?
Jeśli dostałeś od nas kartę apteczną po operacji, oznacza to, że masz dodatkowe ubezpieczenie z Kartą apteczną. To ubezpieczenie gwarantuje właśnie taką formę świadczenia po operacji lub pobycie w szpitalu po nieszczęśliwym wypadku. Karta uprawnia Cię do odbioru produktów w aptece do określonego limitu.
Więcej informacji o Karcie aptecznej i sposobach, w jakich możesz z niej skorzystać, znajdziesz tutaj.
- Dlaczego w moim obecnym wykazie operacji brakuje operacji, która była w zakresie ubezpieczenia grupowego?
Ubezpieczenie indywidualnie kontynuowane to inna umowa niż ubezpieczenie grupowe. Również ubezpieczenia dodatkowe oferują zazwyczaj inny zakres ochrony niż ubezpieczenia dodatkowe w ubezpieczeniu grupowym.
Wykaz operacji obejmuje 389 operacji w ubezpieczeniu z Kartą apteczną, które jest ubezpieczeniem dodatkowym do ubezpieczenia indywidualnie kontynuowanego. W ubezpieczeniu grupowym wykaz operacji chirurgicznych obejmuje 610 pozycji. Może się więc zdarzyć, że dana operacja jest objęta ochroną w ubezpieczeniu grupowym, a nie jest objęta ochroną w ubezpieczeniu kontynuowanym.
- Czy przy zawarciu ubezpieczenia indywidualnie kontynuowanego będzie karencja?
To zależy, kiedy zapłacisz pierwszą składkę za ubezpieczenie indywidualnie kontynuowane.
Karencji nie będzie, jeśli pierwszą składkę zapłacisz w ciągu 3 miesięcy od zakończenia ubezpieczenia grupowego. Wtedy ubezpieczenie kontynuowane rozpoczniemy z pełną ochroną.
Karencję zastosujemy, jeśli pierwszą składkę zapłacisz w czwartym, piątym lub szóstym miesiącu od zakończenia ubezpieczenia grupowego.
- Czy po zawarciu ubezpieczenia IK może się zdarzyć karencja?
Po zawarciu ubezpieczenia kontynuowanego karencję zastosujemy w dwóch przypadkach. Gdy:
- wznowisz ubezpieczenie - jeśli nie opłacisz składki w terminie i zakończymy naszą ochronę, możesz ją wznowić. Wystarczy, że opłacisz składkę, a my wznowimy ochronę z karencją. Do czasu zakończenia karencji, będziemy Cię chronić od następstw nieszczęśliwych wypadków.
- podwyższysz sumę ubezpieczenia - karencję zastosujemy do podwyżki sumy ubezpieczenia. W okresie karencji wypłacimy świadczenia według sumy ubezpieczenia sprzed podwyżki, chyba że przyczyną zdarzenia będzie nieszczęśliwy wypadek.
- Jaki jest zakres ubezpieczenia indywidualnie kontynuowanego?
W ubezpieczeniu indywidualnie kontynuowanym chronimy życie ubezpieczonego i jego bliskich. Wypłacamy świadczenie m.in. w razie śmierci ubezpieczonego, jego małżonka, rodzica czy teścia.
Zakres konkretnej umowy zależy od warunków, jakie gwarantowała umowa grupowa.
Jeśli masz już IK, zakres naszej ochrony sprawdzisz na swojej polisie.
- Jak mogę opłacić składkę za moje ubezpieczenie indywidualnie kontynuowane?
Składki za ubezpieczenie indywidualnie kontynuowane możesz opłacać tak, jak Ci wygodnie. Możesz to zrobić:
- przelewem,
- przekazem pocztowym,
- w serwisie mojePZU (w przypadku niektórych umów),
- w kasie naszego dowolnego oddziału.
- Czy mogę dostać blankiety wpłat?
Jeśli chcesz otrzymać blankiety:
- wypełnij formularz online,
- zadzwoń na naszą infolinię pod numer 801 102 102, (opłata zgodna z taryfą operatora),
- napisz do nas na kontakt@pzu.pl,
- odwiedź nasz dowolny oddział.
Wysokość składki oraz termin jej wpłaty sprawdzisz również w mojePZU.
- W jaki sposób mogę zmienić osobę uposażoną w polisie?
Jeśli chcesz zmienić uposażonego w swoim ubezpieczeniu, potrzebujemy Twojego pisemnego wniosku.
Najszybciej możesz go złożyć w naszym oddziale.
Jeśli nie możesz zgłosić się do nas osobiście, Twój podpis na wniosku musi potwierdzić jedna z wymienionych osób:
- agent PZU Życie SA,
- notariusz,
- uprawniony pracownik polskiej placówki dyplomatycznej (ambasady lub konsulatu).
Twój wniosek powinien zawierać numer Twojej umowy oraz szczegółowe dane osobowe i adresowe Twoje i nowej osoby uposażonej.
- Co powinien zawierać wniosek o zmianę osoby uposażonej?
Jeśli chcesz zmienić uposażonego w swoim ubezpieczeniu, potrzebujemy Twojego pisemnego wniosku. Powinien on zawierać:
- Twoje dane osobowe i adresowe,
- numer umowy,
- odręczny podpis.
Najszybciej możesz złożyć wniosek w naszym oddziale.
Jeśli nie możesz zgłosić się do nas osobiście, podpis na wniosku musi potwierdzić jedna z wymienionych osób:
- agent PZU Życie SA,
- notariusz,
- uprawniony pracownik polskiej placówki dyplomatycznej (ambasady lub konsulatu).
- Gdzie mogę sprawdzić, za jaki okres mam zapłacić kolejną składkę?
Termin i wysokość nastepnej składki oraz okres jej obowiązywania sprawdzisz:
- w serwisie mojePZU,
- na naszej infolinii pod numerem 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora),
- na blankiecie - jeśli go nie masz, skontaktuj się z nami.
- Jak mogę zmienić swoje dane?
Swoje podstawowe dane, np. nazwisko, adres czy dane kontaktowe, możesz zmienić bez wychodzenia z domu. Możesz to zrobić na kilka sposobów. Wystarczy, że:
- zadzwonisz do nas pod numer 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora),
- wypełnisz formularz online,
- napiszesz do nas na kontakt@pzu.pl.
Pozostałe dane możesz zmienić w naszym oddziale. Jeśli nie możesz zgłosić się do nas osobiście, będziemy potrzebować Twojego pisemnego wniosku z nowymi danymi. Podpis na wniosku musi potwierdzić jedna z wymienionych osób:
- agent PZU Życie SA,
- notariusz,
- uprawniony pracownik polskiej placówki dyplomatycznej (ambasady lub konsulatu).
- Co obejmuje polisa IK?
W ubezpieczeniu indywidualnie kontynuowanym chronimy życie ubezpieczonego i jego bliskich. Wypłacamy świadczenie m.in. w razie śmierci ubezpieczonego, jego małżonka, rodzica czy teścia.
Zakres konkretnej umowy zależy od warunków, jakie gwarantowała umowa grupowa.
Jeśli masz już IK, zakres naszej ochrony sprawdzisz na swojej polisie.