Jak sprawdzić, na jakim etapie jest Twoje zgłoszenie?
Możesz sprawdzić, na jakim etapie jest Twoja sprawa w wybrany przez Ciebie sposób.
Zaloguj się do serwisu internetowego, dzięki któremu:
- sprawdzisz, na jakim etapie jest Twoje zgłoszenie,
- dołączysz dokumenty,
- skontaktujesz się z nami.
Skorzystaj z czatu wideo.
Wyślij SMS o treści SZKODA pod numer 4102 – oddzwonimy i udzielimy informacji.
Pytania do Statusu szkody
Tu znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o obsługę szkody lub świadczenia. Kliknij w kategorię, aby rozwinąć treść.
Kontakt i status szkody
- W jaki sposób Opiekun klienta skontaktuje się ze mną?
Opiekun klienta może skontaktować się z Tobą telefonicznie, e-mailowo lub SMS-em.
- Jak sprawdzić, co się dzieje z moim zgłoszeniem?
Możesz to zrobić na różne sposoby:
- użyj linku, który wysłaliśmy do Ciebie po zarejestrowaniu szkody lub sprawy,
- przez serwis mojePZU, jeśli masz do niego dostęp,
- na czacie wideo,
- przez wysyłkę SMS-a o treści SZKODA pod numer 4102 – oddzwonimy.
- Chcę zrezygnować z obsługi mojej szkody lub sprawy. Jak to powinienem zrobić?
Możesz to zrobić na różne sposoby:
- użyj linku, który wysłaliśmy do Ciebie po zarejestrowaniu szkody lub sprawy,
- prześlij informację na kontakt@pzu.pl (w tytule podając numer szkody lub sprawy),
- przez serwis mojePZU, jeśli masz do niego dostęp.
- Podczas rejestracji podałem zły numer konta bankowego. Co mam teraz zrobić?
Możesz to zmienić na różne sposoby:
- użyj linku, który wysłaliśmy do Ciebie po zarejestrowaniu szkody lub sprawy,
- prześlij informację na kontakt@pzu.pl (w tytule podając numer szkody lub sprawy),
- przez serwis mojePZU, jeśli masz do niego dostęp.
Zwiń
Dokumenty
- Spowodowałem kolizję. Na miejscu zdarzenia spisałem oświadczenie z poszkodowanym. Czy muszę odpowiadać na pismo i opisywać okoliczności zdarzenia?
Tak. Potrzebujemy od Ciebie potwierdzenia, że zdarzenie było takie, jak opisałeś w oświadczeniu.
- Jeśli otrzymałem już wypłatę, czy nadal muszę dostarczyć brakujące dokumenty?
Jeżeli będzie taka potrzeba, skontaktuje się z Tobą opiekun klienta.
- Wysłałam kosztorys lub fakturę. Jak długo będę czekać na jej sprawdzenie ?
Mamy na to 14 dni od momentu, kiedy ją otrzymamy. Zazwyczaj trwa to krócej.
- Jak odbiorę wycenę mojej szkody?
Możesz to zrobić na różne sposoby:
- użyj linku, który wysłaliśmy do Ciebie po zarejestrowaniu szkody lub sprawy,
- wyślij SMS o treści SZKODA pod numer 4102 – oddzwonimy i udzielimy Ci informacji,
- przez serwis mojePZU, jeśli masz do niego dostęp.
- Gdzie dostanę akt małżeństwa, urodzenia, zgonu?
Możesz skorzystać z dwóch możliwości:
- odebrać dokument w Urzędzie Stanu Cywilnego,
- pobrać dokument ze strony www.gov.pl – jeśli masz profil zaufany.
- Otrzymałem pismo z potwierdzeniem okoliczności zdarzenia, w którym zostałem wskazany jako sprawca szkody. W dniu zdarzenia nie byłem jednak właścicielem pojazdu. Co powinienem zrobić?
Prześlij nam dokument, który potwierdzi, że sprzedałeś ten pojazd.
Wyślij tę wiadomość na kontakt@pzu.pl –w tytule podaj numer polisy OC lub PESEL.
- Czy możecie mi udostępnić notatkę policyjną?
Tak, wyślij nam taką prośbę. Możesz to zrobić na różne sposoby:
- użyj linku, który wysłaliśmy do Ciebie po zarejestrowaniu szkody lub sprawy,
- prześlij informację na kontakt@pzu.pl (w tytule podając numer szkody lub sprawy),
- przez serwis mojePZU, jeśli masz do niego dostęp.
- Co mam zrobić, jeśli nie mam notatki policyjnej, o którą mnie prosicie?
Jeśli nie masz notatki policyjnej, my poprosimy o nią policję.
- Jakie dokumenty muszę dołączyć, abym dostała wypłatę świadczenia z tytułu ciężkiej choroby małżonka?
- pełnej historii choroby małżonka,
- aktu małżeństwa (jeśli jest starszy niż 3 miesiące, dołącz oświadczenie, że jesteś obecnie w związku małżeńskim),
- oświadczenie RODO małżonka i dowód osobisty ubezpieczonego.
- Leżałem w szpitalu. Czy muszę dostarczyć kartę leczenia szpitalnego czy wystarczy zaświadczenie ze szpitala, abym dostał wypłatę świadczenia?
Potrzebujemy pełnej katy, a nie samego zaświadczenia.
- Jakie dokumenty musze dołączyć, aby zostało zrealizowane świadczenie z tytułu ciężkiej choroby dziecka?
Konieczne jest dołączenie pełnej historii choroby poszkodowanego dziecka, akt urodzenia dziecka, oświadczenie RODO prawnego opiekuna dziecka lub dziecka jeżeli jest pełnoletnie oraz dowód osobisty ubezpieczonego.
- Jakie dokumenty muszę dostarczyć po śmierci osoby ubezpieczonej?
Wyślij nam akt zgonu, dowód osobisty osoby uprawnionej oraz dyspozycję wypłaty. Możemy też potrzebować karty zgonu lub dokumentacji medycznej z przyczyną śmierci osoby ubezpieczonej. O te dokumenty może poprosić Cię opiekun Twojej sprawy.
- Pracownik administracji sporządził protokół zalania mojego mieszkania. Kto powinien go Wam dostarczyć?
Jeśli pracownik administracji przekazał Ci taki protokół, prześlij nam jego zdjęcie lub skan. Możesz to zrobić na różne sposoby:
- użyj linku, który wysłaliśmy do Ciebie po zarejestrowaniu szkody lub sprawy,
- prześlij wiadomość na kontakt@pzu.pl (w tytule podając numer szkody lub sprawy),
- przez serwis mojePZU, jeśli masz do niego dostęp.
Jeśli go nie masz, opiekun klienta poprosi administrację, aby go przekazała.
Zwiń
Oględziny mienia i komisje lekarskie
- Jestem właścicielką mieszkania. Poniosłam szkodę. Czy muszę być przy oględzinach?
Nie musisz być przy oględzinach. Ważne jest tylko to, aby ktoś udostępnił naszemu pracownikowi Twoje mieszkanie.
- Mam uszkodzony samochód. Gdzie możecie go obejrzeć?
Zrób zdjęcia uszkodzeń i prześlij je do nas. Możesz to zrobić na różne sposoby:
- użyj linku, który wysłaliśmy do Ciebie po zarejestrowaniu szkody lub sprawy,
- prześlij wiadomość na kontakt@pzu.pl (w tytule podając numer szkody),
- przez serwis mojePZU, jeśli masz do niego dostęp.
Jeśli będziemy mieli dodatkowe pytania, skontaktujemy się z Tobą.
- Po oględzinach zauważyłem dodatkowe uszkodzenia – co mam zrobić?
Wyślij do nas tę informację. Możesz to zrobić na różne sposoby:
- użyj linku, który wysłaliśmy do Ciebie po zarejestrowaniu szkody,
- prześlij zdjęcia dodatkowych uszkodzeń na kontakt@pzu.pl (w tytule podając numer szkody),
- przez serwis mojePZU, jeśli masz do niego dostęp.
- Po pożarze nie mogę mieszkać w moim domu. Kiedy przyjedzie rzeczoznawca i czy PZU zorganizuje mi pomoc?
Opiekun klienta poinformuje Cię tak szybko, jak będzie to możliwe, jaką pomoc możemy zorganizować dla Ciebie.
- Zgłosiłem trwały uszczerbek na zdrowiu. Czy komisja lekarska będzie konieczna?
Zazwyczaj nie jest konieczna. Staramy się podjąć decyzję na postawie zebranej dokumentacji medycznej.
- Miałem dwa wypadki. Czy muszę zgłaszać je osobno, czy też będą rozpatrzone w jednym zgłoszeniu?
W przypadku dwóch różnych wypadków czy zdarzeń zrób dwa osobne zgłoszenia.
Zwiń
Skargi i reklamacje
- Wyceniliście koszt naprawy pojazdu, a ja nie zgadzam się z tą wyceną. Co mam zrobić?
Wyślij do nas tę informację. Możesz to zrobić na różne sposoby:
- użyj linku, który wysłaliśmy do Ciebie po zarejestrowaniu szkody,
- prześlij informację na kontakt@pzu.pl (w tytule podaj numer szkody lub sprawy),
- przez serwis mojePZU, jeśli masz do niego dostęp.
- W jakim czasie otrzymam odpowiedz na reklamację?
Odpowiemy na Twoją reklamację do 30 dni od dnia, kiedy ją otrzymaliśmy.
W sprawach szczególnie skomplikowanych odpowiemy Ci w ciągu 60 dni.
- Nie zgadzam się z decyzją. W jaki sposób mogę się odwołać?
Wyślij do nas tę informację. Możesz to zrobić na różne sposoby:
- przez link, który wysłaliśmy do Ciebie po zarejestrowaniu szkody,
- prześlij informację na kontakt@pzu.pl (w tytule podaj numer szkody lub sprawy),
- przez serwis mojePZU, jeśli masz do niego dostęp.
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie skorzystaj z Czatu.