Jak sprawdzić, na jakim etapie jest sprawa?
Możesz sprawdzić, na jakim etapie jest Twoja sprawa w wybrany przez Ciebie sposób.
Zaloguj się do serwisu internetowego, dzięki któremu:
- sprawdzisz, na jakim etapie jest Twoje zgłoszenie,
- dołączysz dokumenty,
- skontaktujesz się z nami.
Skorzystaj z czatu wideo.
Wyślij SMS o treści SZKODA pod numer 4102 – oddzwonimy i udzielimy informacji.
Pytania naszych klientów
- Urodziłam dziecko. Zgłosiłam to z ubezpieczenia grupowego, które mam w firmie. Jak przekażecie mi pieniądze z ubezpieczenia?
Zrobimy to w wybrany przez Ciebie sposób:
- na numer konta, który podasz,
- w wybranym oddziale banku.
- Zgłosiłam pobyt w szpitalu. Jak długo będę musiała czekać na odpowiedź i wypłatę pieniędzy?
Przekazujemy informację o wypłacie do 30 dni od daty zgłoszenia. Jednak w większości przypadków wysyłamy informację i pieniądze o wiele szybciej (ok. 4 dni).
- Jakie dokumenty powinnam Wam przekazać po śmierci ubezpieczonego, aby otrzymać pieniądze z ubezpieczenia?
Prosimy o przygotowanie:
- polisy (danych ubezpieczenia),
- dokumentu tożsamości uposażonego,
- skróconego odpisu aktu zgonu,
- karty zgonu lub innego dokumentu medycznego, który podaje przyczynę śmierci.
W niektórych przypadkach możemy poprosić o inne dokumenty, np. od policji, prokuratury, straży pożarnej. W takiej sytuacji poinformujemy Cię o tym.
- Komu należą się pieniądze po śmierci osoby, która była ubezpieczona na życie w PZU?
Pieniądze może odebrać osoba wskazana w polisie, czyli uposażona. Może się zdarzyć, że w polisie nie ma wskazanej osoby uposażonej. W takim przypadku pieniądze należą się następującym osobom wg kolejności:
- małżonkowi – kwota w całości,
- dzieciom – kwoty w częściach równych,
- rodzicom – kwoty w częściach równych,
- innym ustawowym spadkobiercom ubezpieczonego – kwoty w częściach równych.
- Kto może uzyskać informację na temat mojej szkody z ubezpieczenia mieszkania?
Informacji udzielamy:
- właścicielowi mieszkania,
- osobie pisemnie upoważnionej przez właściciela,
- osobie reprezentującej firmę, która jest właścicielem mieszkania. Może to być osoba wpisana do KRS-u lub Wpisu do Ewidencji Działalności Gospodarczej, upoważniona przez właściciela.
- Dowiedziałem się, że do internetowego zgłoszenia szkody mogę dołączyć zdjęcia lub dokumenty. Jak to zrobić?
To proste.
- Zdjęcia postaraj się zrobić przy dobrym oświetleniu.
- Załącz je w formacie JPG – maksymalnie prześlij 7 zdjęć.
- Dokumenty zeskanuj do pliku PDF i/lub TIFF, lub sfotografuj je i prześlij w formacie JPG.
- Rozmiar jednego pliku nie może przekroczyć 15 MB, a łączny rozmiar załączników nie może przekroczyć 30 MB.
Jeśli zgłaszasz uszkodzenia pojazdu, dołącz:
- dwa zdjęcia pojazdu wykonane po tej samej przekątnej (Ujęcie pierwsze powinno obejmować przód i jeden bok, natomiast ujęcie drugie tył i przeciwległy bok pojazdu. Na zdjęciach musi być widoczna tablica rejestracyjna),
- zdjęcie pola numerowego VIN,
- zdjęcia uszkodzonych elementów i części pojazdu.
- Jak otrzymam wycenę mojej szkody?
Otrzymasz ją w wybrany przez Ciebie sposób:
- zaloguj się do serwisu internetowego E-Szkoda, (jeśli nie masz numeru PIN, zadzwoń 801 102 102),
- zadzwoń 801 102 102,
- wyślij sms o treści SZKODA pod numer 4102 – oddzwonimy.
- Mam cesję na polisie. Czy wystąpicie do banku o zgodę na wypłatę odszkodowania na moje konto?
Wystąpimy do banku o zgodę. Jeżeli uzyskasz ją we własnym zakresie, może to przyspieszyć podjęcie decyzji w Twojej sprawie.
- Jak długo będę czekać na decyzję w sprawie odszkodowania?
Decyzję wydajemy najszybciej jak to możliwe, ale nie później niż 30 dni od daty zgłoszenia. W większości przypadków wysyłamy informację i pieniądze o wiele szybciej. Jeżeli wydanie decyzji w tym terminie nie będzie możliwe, np. jeżeli nie otrzymamy wszystkich dokumentów, decyzję wydamy do 14 dni od dostarczenia ostatniego wymaganego dokumentu.
- Dostałem odmowę wypłaty odszkodowania, ponieważ nie dostarczyłem wszystkich dokumentów. Co mam teraz zrobić?
Dostarcz dokumenty, których brakowało, najszybciej, jak to możliwe. Kiedy je dostaniemy, ponownie zajmiemy się Twoją sprawą.
Możesz to zrobić w wybrany sposób. Wyślij dokumenty:
- przez serwis internetowy,
- e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- listem na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa,
- odwiedź nasz oddział.
Zwiń