Jak zgłosić szkodę lub zdarzenie?
Wypełnij prosty formularz online. Zajmie Ci to mniej czasu niż rozmowa z konsultantem na infolinii
Dołącz do tysięcy klientów, którzy codziennie wybierają taką formę zgłoszenia szkody lub świadczenia. Niemal 100% z nich jest zadowolonych z takiego rozwiązania.
Zobacz, jakie pytania dotyczące zgłaszania szkód i świadczeń pojawiają się najczęściej:

Pojazd
- Czy będę musiał coś dosyłać? Jakie dokumenty będą potrzebne podczas zgłaszania szkody?W przypadku szkód OC potrzebujemy:
- oświadczenia sprawcy lub notatka policji,
- oświadczenia o podatku VAT,
- numeru konta,
- dowód rejestracyjny pojazdu,
- zdjęć uszkodzonego pojazdu.
W przypadku szkód AC potrzebujemy:- numeru konta,
- zdjęć uszkodzonego pojazdu.
Najlepiej dołącz te dokumenty do zgłoszenia. Będziesz mógł dosłać je też później przez link, który otrzymasz zaraz po zarejestrowaniu szkody. Możesz też wysłać je przez serwis mojePZU lub e-mailem na: kontakt@pzu.pl (w tytule podając numer szkody lub sprawy). - Jak zgłosić szkodę?
Kliknij w „ Zgłoś szkodę lub świadczenie” i wybierz opcję „Pojazd”.
- Jakie szkody mogę zgłosić?
Możesz zgłosić szkody na pojazdach z ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej ( OC ) oraz Auto Casco (AC).
- Czy po zgłoszeniu szkody mogę od razu naprawić pojazd?
Zrób zdjęcia uszkodzeń (zgodnie ze wskazówkami) i prześlij je przez link, który otrzymasz zaraz po zarejestrowaniu szkody. Możesz też wysłać je przez serwis mojePZU lub e-mailem na: kontakt@pzu.pl (w tytule podając numer szkody lub sprawy). Jeśli będziemy mieli dodatkowe pytania, skontaktujemy się z Tobą.
- Jak powinno wyglądać oświadczenie sprawcy szkody? Gdzie znajdę druk?
Oświadczenie sprawcy powinno zawierać:
- opis zdarzenia (data i miejsce, opis okoliczności),
- dane poszkodowanego i sprawcy,
- nazwę firmy, w której jest ubezpieczony pojazd sprawcy i numer jego polisy,
- dane pojazdów, które brały udział w wypadku lub kolizji,
- podpis sprawcy.
Skorzystaj z gotowego wzoru
- Czy mogę zgłosić szkodę OC, jeśli nie mam danych sprawcy?
Tak, poinformujemy Cię, jakie będziemy mieli możliwości obsługi Twojej sprawy.
- Czy mogę zgłosić szkodę, jeśli jako poszkodowany mam polisę OC w PZU, a sprawca jest ubezpieczony w innym towarzystwie ubezpieczeń?
Tak, szkodę możesz zgłosić do PZU. Jeżeli będzie ona spełniać kryteria merytoryczne, przyjmiemy ją do obsługi. O szczegółach poinformuje Cię opiekun klienta.
- Co mam zrobić, jeśli zgłosiłem szkodę OC z polisy sprawcy, mam uszkodzony samochód, a dodatkowo chciałbym zgłosić uszczerbek na zdrowiu?
Zrób drugie zgłoszenie - wejdź w "Zgłoś szkodę lub świadczenie" i wybierz opcję "Ludzie".
- Ile mam czasu na zgłoszenie szkody?
Szkodę zgłoś od razu. Jeśli jest to szkoda z OC sprawcy, masz na to 3 lata.
Zwiń

Majątek
- Jakie dokumenty i informacje muszę przygotować, aby sprawnie zarejestrować szkodę?
W przypadku szkód majątkowych potrzebujemy:
- zdjęć uszkodzonego mienia
- informacja o numerze konta bankowego
- numer polisy
- opis zdarzenia - wskaż:
- okoliczności i przyczynę powstania szkody
- co uległo uszkodzeniu
- rozmiar i zakres uszkodzeń (np. wymiary zalanego pomieszczenia i wielkość zacieku)
Najlepiej dołącz te dokumenty do zgłoszenia. Będziesz mógł dosłać je też później do przez link, który otrzymasz zaraz po zarejestrowaniu szkody. Możesz też wysłać je przez serwis mojePZU lub e-mailem na: kontakt@pzu.pl (w tytule podając numer szkody lub sprawy).
- Jakie szkody mogę zgłosić w zakładce "Majątek"?
Możesz zgłosić szkodę majątkową ze swojej polisy. Jeśli wybierzesz "Ubezpieczenie sprawcy", zgłosisz szkodę, która powstała w Twoim mieniu i którą wyrządziła osoba, która ma OC w PZU.
- Jak zgłosić szkodę?
Kliknij w "Zgłoś szkodę lub świadczenie" i wybierz zakładkę "Majątek".
- Co jeśli nie mam REGON-u firmy?
Ten numer znajdziesz na ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu.
- Co powinno znaleźć się w opisie zdarzenia?
Opis powinien zawierać przyczynę zdarzenia oraz jego skutki. Na przykład - jeśli zdarzenie miało miejsce w mieszkaniu lub domu, opisz, które pomieszczenia zostały uszkodzone i w jaki sposób (np. zalany został sufit i 2 ściany w pokoju). Podaj powierzchnię całego pomieszczenia oraz powierzchnię, na której powstała szkoda. Jeśli uszkodzeniu uległo również wyposażenie, wymień je w opisie.
- Czy po zgłoszeniu szkody mogę zacząć ją naprawiać?
Szkodę zabezpiecz w taki sposób, aby się nie powiększała (np. przy uszkodzonym dachu). Naprawę możesz zacząć dopiero, gdy skontaktuje się z Tobą opiekun klienta.
- Kogo podać jako właściciela przedmiotu?
Właściciel przedmiotu to osoba ubezpieczona - znajdziesz ją na pierwszej stronie Twojej polisy. W szkodach, które rozpatrujemy z polisy OC sprawcy, poszkodowanym i właścicielem jest osoba, która poniosła szkodę.
- Jak mam zarejestrować zgłoszenie, gdy nie mam numeru polisy?
Jeśli masz polisę papierową, jej numer znajdziesz w prawym górnym rogu. Numer polisy PZU Dom zaczyna się od cyfry 1 i składa się z 10 cyfr. Jeżeli masz dostęp do serwisu mojePZU, w zakładce „Moje produkty” znajdziesz wszystkie swoje polisy z numerami.
- Ile mam czasu na zgłoszenie szkody?
Szkodę zgłoś od razu. Jeśli jest to szkoda z OC sprawcy, masz na to 3 lata.
- Zgłosiłem szkodę w uprawach. Czy mogę pozostawić poletko kontrolne?
Zostaw uprawy w niezmienionym stanie do czasu, aż skontaktuje się z Tobą opiekun klienta.
- Sąsiad w czasie cofania pojazdem uszkodził moje ogrodzenie. Mam ubezpieczenie majątkowe w PZU i polisę sąsiada, którą zawarł u innego ubezpieczyciela. Gdzie powinienem zgłosić tę szkodę?
Jeśli sprawca przyjmuje odpowiedzialność za tę szkodę, skontaktuj się z jego ubezpieczycielem, aby otrzymać odszkodowanie.
- Sąsiadka zalała moje mieszkanie. Mam polisę w PZU, jednak chcę aby to sąsiadka poniosła odpowiedzialność za tę szkodę. Co powinienem zrobić?
Jeśli nie możesz skontaktować się ze sprawcą szkody, zgłoś sprawę z regresem. Na tej podstawie otrzymasz odszkodowanie, a my, jako Twoja firma, zwrócimy się do sprawcy z prośbą o zwrot poniesionych kosztów.
- Moja pralka przestała działać. Wiem, że mam w moim ubezpieczeniu opcję "Pomoc w domu". Co powinienem zrobić?
Zadzwoń na naszą infolinię, a następnie wybierz 1 i 2. Konsultant zorganizuje pomoc.
- Podczas wichury drzewo stojące na mojej posesji złamało się i uszkodziło mój samochód. Mam ubezpieczone mienie oraz AC. Jaki formularz wybrać?
Jeśli chcesz zgłosić szkodę pojazdu, wypełnij formularz komunikacyjny i wybierz w nim polisę AC. Jeśli drzewo uszkodziło mienie poza pojazdem, wypełnij formularz majątkowy. Będzie to oddzielna sprawa.
- Co mam zrobić, gdy zalałem mieszkanie sąsiadowi? Mam polisę PZU.
Wraz z poszkodowanym wypełnij oświadczenie. Powinno ono zawierać przyczynę i zakres szkody. Podaj poszkodowanemu swój numer polisy.
- Czy powinienem poinformować administrację budynku o szkodzie?
Powinieneś poinformowac administrację budynku o szkodzie. Pracownik administracji może chcieć sporządzić protokół.
Zwiń

Ludzie
- Jakie sprawy lub szkody mogę zgłosić w zakładce „Ludzie”?
Możesz zgłosić sprawy z ubezpieczenia na życie oraz szkody osobowe z ubezpieczenia OC i NNW ubezpieczonych i poszkodowanych.
- Jak zgłosić szkodę lub świadczenie?
Kliknij w „ Zgłoś szkodę” i wybierz opcję „Ludzie”.
- Jak mam zarejestrować zgłoszenie, gdy nie mam numeru polisy?
Numer polisy znajdziesz na podpisanej deklaracji przystąpienia do ubezpieczenia, wniosku o ubezpieczenie lub w zakładzie pracy u osoby która obsługuje ubezpieczenie grupowe na życie. Jeżeli masz dostęp do serwisu mojePZU, w zakładce „Moje produkty” znajdziesz wszystkie swoje polisy z numerami.
- Czy mogę zgłosić szkodę OC, jeśli nie mam danych sprawcy?
Tak, poinformujemy Cię, jakie będziemy mieli możliwości obsługi Twojej sprawy.
- Jak powinno wyglądać oświadczenie sprawcy szkody? Gdzie znajdę druk?
Oświadczenie powinno zawierać:
- opis zdarzenia (data i miejsce, opis okoliczności),
- dane poszkodowanego i sprawcy,
- nazwę firmy, w której jest sprawca ubezpieczył pojazd i numer polisy tego pojazdu,
- dane pojazdów, które brały udział w wypadku lub kolizji,
- podpis sprawcy.
Skorzystaj z gotowego wzoru
- Ile mam czasu na zgłoszenie sprawy?
Na zgłoszenie szkody lub sprawy masz 3 lata od jej wystąpienia.
Zwiń

Ogólne
- Jak mogę sprawdzić numer szkody?
Numer szkody wyświetli się na ostatniej planszy zgłoszenia. Wyślemy Ci też e-mail z podsumowaniem, w którym znajdziesz numer sprawy (PZxxxxxx) lub szkody (PLxxxxxx). Wiadomość wysyłamy w ciągu kilku minut po zgłoszeniu. Jeśli jej nie widzisz, odśwież skrzynkę odbiorczą i sprawdź wszystkie foldery.
- W jaki sposób mogę przesłać zdjęcia lub dokumenty?
Zdjęcia lub dokumenty wyślij przez link, który otrzymasz od nas zaraz po zarejestrowaniu szkody lub sprawy. Możesz też wysłać je przez serwis mojePZU lub e-mailem na: kontakt@pzu.pl (w tytule podając numer szkody lub sprawy).
- Co jeśli nie mam konta w banku?
Możesz odebrać swoje odszkodowanie lub świadczenie w kasie najblizszego oddziału banku Pekao SA - weź ze sobą dowód osobisty. Możesz też upoważnić osobe trzecią, aby odebrała Twoje odszkodowanie
- Gdzie znajdę informacje, jakie dokumenty mam dostarczyć?
W trakcie zgłoszenia pojawi się lista dokumentów, których potrzebujemy. Informacja o wymaganych dokumentach jest zamieszczona również w serwisie mojePZU. Jeśli jakiegoś dokumentu zabraknie, opiekun klienta skontaktuje się z Tobą.
- Zgłosiłem szkodę, ale chciałbym uzupełnić informacje. Jak to zrobić?
Najlepiej uzupełnij informację przez link, który został wysłany do Ciebie zaraz po zarejestrowaniu szkody. Możesz też wysłać je przez serwis mojePZU lub e-mailem na: kontakt@pzu.pl (w tytule podając numer szkody lub sprawy).
- Gdzie sprawdzę, na jakim etapie jest moja sprawa?
Status sprawy możesz sprawdzić w serwisie mojePZU.
Zwiń

Assistance
- Miałam wypadek, holowaliście mój pojazd. Co mam jeszcze zrobić, żeby dostać odszkodowanie z AC?
Zlecenie holowania nie jest zgłoszeniem szkody z AC.
Szkodę możesz zgłosić w wybrany przez Ciebie sposób:
- zaloguj się do serwisu moje.pzu.pl,
- wypełnij formularz internetowy,
- zadzwoń 801 102 102,
- wyślij sms o treści SZKODA pod numer 4102 – oddzwonimy i przyjmiemy zgłoszenie,
- odwiedź nasz oddział.
- Co powinno zawierać oświadczenie sprawcy kolizji lub wypadku drogowego?
Oświadczenie powinno zawierać:
- opis wypadku/ kolizji (data i miejsce, opis okoliczności),
- dane poszkodowanego i sprawcy,
- nazwę firmy, w której jest ubezpieczony pojazd sprawcy, i numer jego polisy,
- dane pojazdów, które brały udział w wypadku lub kolizji,
- podpis sprawcy.
Najwygodniej skorzystać z gotowego wzoru, który znajdziesz tutaj.
- Czy muszę poinformować policję o zdarzeniu?
Musisz powiadomić policję, jeżeli:
- w wypadku są ranni lub zabici,
- podejrzewasz, że doszło do przestępstwa (np. kierowca jest pijany, doszło do włamania, podpalenia).
- Jestem za granicą. Zepsuł mi się samochód, nie mam pieniędzy na naprawę. Mogę liczyć na bezpłatną pomoc?
Nie pokrywamy kosztów naprawy. Możemy Ci jednak pomóc w przekazaniu pieniędzy i części potrzebnych do naprawy auta.
- Po uderzeniu pioruna spalił mi się dom. Mam u Was ubezpieczenie domu. Czy przysługuje mi mieszkanie zastępcze?
Wynajmiemy i opłacimy hotel lub mieszkanie zastępcze, jeżeli masz:
- ubezpieczenie PZU Pomoc w Domu, wariant Super lub
- Kartę PZU Pomoc w Domu.
Zwiń
Pozostałe formy zgłoszenia szkody lub zdarzenia:
Skorzystaj z czatu wideo.
Zadzwoń:
- 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora),
- 22 566 55 55 (opłata zgodna z taryfą operatora).
Wyślij SMS o treści SZKODA pod numer 4102 – oddzwonimy i przyjmiemy zgłoszenie.
Odwiedź nasz oddział.
Umów się na spotkanie z naszym agentem.
Wyślij e-mail na kontakt@pzu.pl.
Skontaktuj się z osobą, która zajmuje się ubezpieczeniami grupowymi w Twojej firmie, jeśli masz grupowe ubezpieczenie na życie.