Jak zgłosić szkodę lub zdarzenie?
Wypełnij prosty formularz online. Zajmie Ci to mniej czasu niż rozmowa z konsultantem na infolinii
Dołącz do tysięcy klientów, którzy codziennie wybierają taką formę zgłoszenia szkody lub świadczenia. Niemal 100% z nich jest zadowolonych z takiego rozwiązania.
Zobacz, jakie pytania dotyczące zgłaszania szkód i świadczeń pojawiają się najczęściej:
Pojazd
- Czy będę musiał coś dosyłać? Jakie dokumenty będą potrzebne podczas zgłaszania szkody?W przypadku szkód OC potrzebujemy:
- oświadczenia sprawcy lub notatka policji,
- oświadczenia o podatku VAT,
- numeru konta,
- zdjęć uszkodzonego pojazdu.
W przypadku szkód AC potrzebujemy:- numeru konta,
- zdjęć uszkodzonego pojazdu.
Najlepiej dołącz te dokumenty do zgłoszenia. Będziesz mógł dosłać je też później do przez link, który otrzymasz zaraz po zarejestrowaniu szkody. Możesz też wysłać je e-mailem na: kontakt@pzu.pl lub przez serwis mojePZU, jeśli masz do niego dostęp. - Jak zgłosić szkodę?
Kliknij w „ Zgłoś szkodę lub świadczenie” i wybierz opcję „Pojazd”.
- Jakie szkody mogę zgłosić?
Możesz zgłosić szkody na pojazdach z ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej ( OC ) oraz Auto Casco (AC).
- Czy po zgłoszeniu szkody mogę od razu naprawić pojazd?
Zrób zdjęcia uszkodzeń i prześlij je przez link, który otrzymasz zaraz po zarejestrowaniu szkody. Możesz też wysłać je e-mailem na: kontakt@pzu.pl lub przez serwis mojePZU, jeśli masz do niego dostęp. Jeśli będziemy mieli dodatkowe pytania, skontaktujemy się z Tobą.
- Jak powinno wyglądać oświadczenie sprawcy szkody? Gdzie znajdę druk?
Oświadczenie sprawcy powinno zawierać:
- opis zdarzenia (data i miejsce, opis okoliczności),
- dane poszkodowanego i sprawcy,
- nazwę firmy, w której jest ubezpieczony pojazd sprawcy i numer jego polisy,
- dane pojazdów, które brały udział w wypadku lub kolizji,
- podpis sprawcy.
Skorzystaj z gotowego wzoru (podlinowane)
- Czy mogę zgłosić szkodę OC, jeśli nie mam danych sprawcy?
Tak, poinformujemy Cię, jakie będziemy mieli możliwości obsługi Twojej sprawy.
- Czy mogę zgłosić szkodę, jeśli jako poszkodowany mam polisę OC w PZU, a sprawca jest ubezpieczony w innym towarzystwie ubezpieczeń?
Tak, szkodę możesz zgłosić do PZU. Jeżeli będzie ona spełniać kryteria merytoryczne, przyjmiemy ją do obsługi. O szczegółach poinformuje Cię opiekun klienta.
- Co mam zrobić, jeśli zgłosiłem szkodę OC z polisy sprawcy, mam uszkodzony samochód, a dodatkowo chciałbym zgłosić uszczerbek na zdrowiu?
Zrób drugie zgłoszenie - wejdź w "Zgłoś szkodę lub świadczenie" i wybierz opcję "Ludzie".
- Ile mam czasu na zgłoszenie szkody?
Szkodę zgłoś od razu. Jeśli jest to szkoda z OC sprawcy, masz na to 3 lata.
Zwiń
Majątek
- Jakie dokumenty i informacje muszę przygotować, aby sprawnie zarejestrować szkodę?
W przypadku szkód majątkowych potrzebujemy:
- Zdjęcia uszkodzonego mienia
- Opis zdarzenia - wskaż:
- okoliczności i przyczynę powstania szkody
- co uległo uszkodzeniu
- rozmiar i zakres uszkodzeń (np. wymiary zalanego pomieszczenia i wielkość zacieku)
- Informacja o numerze konta bankowego
Najlepiej dołącz te dokumenty do zgłoszenia. Będziesz mógł dosłać je też później do przez link, który otrzymasz zaraz po zarejestrowaniu szkody. Możesz też wysłać je e-mailem na: kontakt@pzu.pl lub przez serwis mojePZU, jeśli masz do niego dostęp.
- Jakie szkody mogę zgłosić w zakładce "Majątek"?
Możesz zgłosić szkodę majątkową ze swojej polisy. Jeśli wybierzesz "Ubezpieczenie sprawcy", zgłosisz szkodę, która powstała w Twoim mieniu i którą wyrządziła osoba, która ma OC w PZU.
- Jak zgłosić szkodę?
Kliknij w "Zgłoś szkodę lub świadczenie" i wybierz zakładkę "Majątek".
- Co jeśli nie mam REGON-u firmy?
Ten numer znajdziesz na ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu.
- Co powinno znaleźć się w opisie zdarzenia?
Opis powinien zawierać przyczynę zdarzenia oraz jego skutki. Na przykład - jeśli zdarzenie miało miejsce w mieszkaniu lub domu, opisz, które pomieszczenia zostały uszkodzone i w jaki sposób (np. zalany został sufit i 2 ściany w pokoju). Podaj powierzchnię całego pomieszczenia oraz powierzchnię, na której powstała szkoda. Jeśli uszkodzeniu uległo również wyposażenie, wymień je w opisie.
- Czy po zgłoszeniu szkody mogę zacząć ją naprawiać?
Szkodę zabezpiecz w taki sposób, aby się nie powiększała (np. przy uszkodzonym dachu). Naprawę możesz zacząć dopiero, gdy skontaktuje się z Tobą opiekun klienta.
- Kogo podać jako właściciela przedmiotu?
Właściciel przedmiotu to osoba ubezpieczona - znajdziesz ją na pierwszej stronie Twojej polisy. W szkodach, które rozpatrujemy z polisy OC sprawcy, poszkodowanym i właścicielem jest osoba, która poniosła szkodę.
- Jak mam zarejestrować zgłoszenie, gdy nie mam numeru polisy?
Jeśli masz polisę papierową, jej numer znajdziesz w prawym górnym rogu. Numer polisy PZU Dom zaczyna się od cyfry 1 i składa się z 10 cyfr. Jeżeli masz dostęp do serwisu mojePZU, w zakładce „Moje produkty” znajdziesz wszystkie swoje polisy z numerami.
- Ile mam czasu na zgłoszenie szkody?
Szkodę zgłoś od razu. Jeśli jest to szkoda z OC sprawcy, masz na to 3 lata.
- Zgłosiłem szkodę w uprawach. Czy mogę pozostawić poletko kontrolne?
Zostaw uprawy w niezmienionym stanie do czasu, aż skontaktuje się z Tobą opiekun klienta.
- Sąsiad w czasie cofania pojazdem uszkodził moje ogrodzenie. Mam ubezpieczenie majątkowe w PZU i polisę sąsiada, którą zawarł u innego ubezpieczyciela. Gdzie powinienem zgłosić tę szkodę?
Jeśli sprawca przyjmuje odpowiedzialność za tę szkodę, skontaktuj się z jego ubezpieczycielem, aby otrzymać odszkodowanie.
- Sąsiadka zalała moje mieszkanie. Mam polisę w PZU, jednak chcę aby to sąsiadka poniosła odpowiedzialność za tę szkodę. Co powinienem zrobić?
Jeśli nie możesz skontaktować się ze sprawcą szkody, zgłoś sprawę z regresem. Na tej podstawie otrzymasz odszkodowanie, a my, jako Twoja firma, zwrócimy się do sprawcy z prośbą o zwrot poniesionych kosztów.
- Moja pralka przestała działać. Wiem, że mam w moim ubezpieczeniu opcję "Pomoc w domu". Co powinienem zrobić?
Zadzwoń na naszą infolinię, a następnie wybierz 1 i 2. Konsultant zorganizuje pomoc.
- Podczas wichury drzewo stojące na mojej posesji złamało się i uszkodziło mój samochód. Mam ubezpieczone mienie oraz AC. Jaki formularz wybrać?
Jeśli chcesz zgłosić szkodę pojazdu, wypełnij formularz komunikacyjny i wybierz w nim polisę AC. Jeśli drzewo uszkodziło mienie poza pojazdem, wypełnij formularz majątkowy. Będzie to oddzielna sprawa.
- Co mam zrobić, gdy zalałem mieszkanie sąsiadowi? Mam polisę PZU.
Wraz z poszkodowanym wypełnij oświadczenie. Powinno ono zawierać przyczynę i zakres szkody. Podaj poszkodowanemu swój numer polisy.
- Czy powinienem poinformować administrację budynku o szkodzie?
Powinieneś poinformowac administrację budynku o szkodzie. Pracownik administracji może chcieć sporządzić protokół.
Zwiń
Ludzie
- Jakie sprawy lub szkody mogę zgłosić w zakładce „Ludzie”?
Możesz zgłosić sprawy z ubezpieczenia na życie oraz szkody osobowe z ubezpieczenia OC i NNW ubezpieczonych i poszkodowanych.
- Jak zgłosić szkodę lub świadczenie?
Kliknij w „ Zgłoś szkodę” i wybierz opcję „Ludzie”.
- Jak mam zarejestrować zgłoszenie, gdy nie mam numeru polisy?
Numer polisy znajdziesz na podpisanej deklaracji przystąpienia do ubezpieczenia, wniosku o ubezpieczenie lub w zakładzie pracy u osoby która obsługuje ubezpieczenie grupowe na życie. Jeżeli masz dostęp do serwisu mojePZU, w zakładce „Moje produkty” znajdziesz wszystkie swoje polisy z numerami.
- Czy mogę zgłosić szkodę OC, jeśli nie mam danych sprawcy?
Tak, poinformujemy Cię, jakie będziemy mieli możliwości obsługi Twojej sprawy.
- Jak powinno wyglądać oświadczenie sprawcy szkody? Gdzie znajdę druk?
Oświadczenie powinno zawierać:
- opis zdarzenia (data i miejsce, opis okoliczności),
- dane poszkodowanego i sprawcy,
- nazwę firmy, w której jest sprawca ubezpieczył pojazd i numer polisy tego pojazdu,
- dane pojazdów, które brały udział w wypadku lub kolizji,
- podpis sprawcy.
Skorzystaj z gotowego wzoru (podlinowane)
- Ile mam czasu na zgłoszenie sprawy?
Na zgłoszenie szkody lub sprawy masz 3 lata od jej wystąpienia.
Zwiń
Ogólne
- Jak mogę sprawdzić numer szkody?
Numer szkody wyświetli się na ostatniej planszy zgłoszenia. Wyślemy Ci też e-mail z podsumowaniem, w którym znajdziesz numer sprawy (PZxxxxxx) lub szkody (PLxxxxxx). Wiadomość wysyłamy w ciągu kilku minut po zgłoszeniu. Jeśli jej nie widzisz, odśwież skrzynkę odbiorczą i sprawdź wszystkie foldery.
- W jaki sposób mogę przesłać zdjęcia lub dokumenty?
Zdjęcia lub dokumenty wyślij przez link, który otrzymasz od nas zaraz po zarejestrowaniu szkody lub sprawy. Możesz też wysłać je e-mailem na: kontakt@pzu.pl
Możesz również przesłać dokumentację przez serwis mojePZU, jeśli masz do niego dostęp. - Co jeśli nie mam konta w banku?
Możesz odebrać swoje odszkodowanie lub świadczenie w kasie najblizszego oddziału banku Pekao SA - weź ze sobą dowód osobisty. Możesz też upoważnić osobe trzecią, aby odebrała Twoje odszkodowanie
- Gdzie znajdę informacje, jakie dokumenty mam dostarczyć?
W trakcie zgłoszenia pojawi się lista dokumentów, których potrzebujemy. Jeśli jakiegoś dokumentu zabraknie, opiekun klienta skontaktuje się z Tobą.
- Zgłosiłem szkodę, ale chciałbym uzupełnić informacje. Jak to zrobić?
Możesz to zrobić przez link, który wysłaliśmy do Ciebie po zarejestrowaniu szkody. Możesz też napisać do nas na: kontakt@pzu.pl
Możesz również przesłać dodatkowe informacje przez serwis mojePZU, jeśli masz do niego dostęp. - Gdzie sprawdzę, na jakim etapie jest moja sprawa?
Możesz to zrobić przez link, który wysłaliśmy do Ciebie po zarejestrowaniu szkody. Status sprawy możesz również sprawdzić w serwisie mojePZU, jeśli masz do niego dostęp.
Zwiń
Assistance
- Miałam wypadek, holowaliście mój pojazd. Co mam jeszcze zrobić, żeby dostać odszkodowanie z AC?
Zlecenie holowania nie jest zgłoszeniem szkody z AC.
Szkodę możesz zgłosić w wybrany przez Ciebie sposób:
- zaloguj się do serwisu moje.pzu.pl,
- wypełnij formularz internetowy,
- zadzwoń 801 102 102,
- wyślij sms o treści SZKODA pod numer 4102 – oddzwonimy i przyjmiemy zgłoszenie,
- odwiedź nasz oddział.
- Co powinno zawierać oświadczenie sprawcy kolizji lub wypadku drogowego?
Oświadczenie powinno zawierać:
- opis wypadku/ kolizji (data i miejsce, opis okoliczności),
- dane poszkodowanego i sprawcy,
- nazwę firmy, w której jest ubezpieczony pojazd sprawcy, i numer jego polisy,
- dane pojazdów, które brały udział w wypadku lub kolizji,
- podpis sprawcy.
Najwygodniej skorzystać z gotowego wzoru, który znajdziesz tutaj.
- Czy muszę poinformować policję o zdarzeniu?
Musisz powiadomić policję, jeżeli:
- w wypadku są ranni lub zabici,
- podejrzewasz, że doszło do przestępstwa (np. kierowca jest pijany, doszło do włamania, podpalenia).
- Jestem za granicą. Zepsuł mi się samochód, nie mam pieniędzy na naprawę. Mogę liczyć na bezpłatną pomoc?
Nie pokrywamy kosztów naprawy. Możemy Ci jednak pomóc w przekazaniu pieniędzy i części potrzebnych do naprawy auta.
- Po uderzeniu pioruna spalił mi się dom. Mam u Was ubezpieczenie domu. Czy przysługuje mi mieszkanie zastępcze?
Wynajmiemy i opłacimy hotel lub mieszkanie zastępcze, jeżeli masz:
- ubezpieczenie PZU Pomoc w Domu, wariant Super lub
- Kartę PZU Pomoc w Domu.
Zwiń
Pozostałe formy zgłoszenia szkody lub zdarzenia:
Skorzystaj z czatu wideo.
Zadzwoń:
- 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora),
- 22 566 55 55 (opłata zgodna z taryfą operatora).
Wyślij SMS o treści SZKODA pod numer 4102 – oddzwonimy i przyjmiemy zgłoszenie.
Odwiedź nasz oddział.
Umów się na spotkanie z naszym agentem.
Wyślij e-mail na kontakt@pzu.pl.
Skontaktuj się z osobą, która zajmuje się ubezpieczeniami grupowymi w Twojej firmie, jeśli masz grupowe ubezpieczenie na życie.