Jak dokonujecie zwrotu składki?
Jeśli nie wykorzystasz ubezpieczenia do końca jego trwania (np. sprzedasz samochód), możesz otrzymać zwrot pieniędzy.
Dotyczy to wszystkich ubezpieczeń z wyjątkiem obowiązkowych:
- OC posiadaczy pojazdów mechanicznych,
- OC rolników z tytułu posiadania gospodarstwa rolnego,
- obowiązkowego ubezpieczenia budynków wchodzących w skład gospodarstwa rolnego od ognia i innych zdarzeń losowych.
Aby uzyskać zwrot pieniędzy z tych ubezpieczeń, nowy właściciel musi je wypowiedzieć. Pamiętaj, że może tego nie zrobić. Ma prawo korzystać z ubezpieczenia do końca jego trwania.
Aby otrzymać pieniądze, skontaktuj się z nami w wybrany przez Ciebie sposób.
Odwiedź nasz oddział.
Wypełnij formularz internetowy.
Zadzwoń – 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora).
Skorzystaj z gotowego formularza.
Wypełniony formularz wyślij na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa.
Pytania naszych klientów
- Sprzedałam samochód. Czy dostanę zwrot składki z polisy OC?
Zwrot składki jest możliwy, jeśli nowy właściciel samochodu wypowie umowę ubezpieczenia przed jej końcem.
- Sprzedałem samochód ubezpieczony w PZU. Kupujący będzie nadal korzystał z polisy OC, ale opłaciłem również ubezpieczenie AC i NNW. Co dalej z tymi ubezpieczeniami?
Aby otrzymać zwrot pieniędzy za umowy dobrowolne, powiadom nas jak najszybciej o sprzedaży samochodu. Masz na to 14 dni.
Podaj nam dane:
- sprzedającego, czyli Twoje,
- kupującego,
- pojazdu,
- datę sprzedaży,
- swój numer rachunku bankowego wraz z dyspozycją zwrotu składki.
Możesz też dostarczyć nam kopię umowy kupna-sprzedaży lub faktury.
Zrób to w wybrany sposób:- zaloguj się do serwisu moje.pzu.pl,
- wyślij e-mail na kontakt@pzu.pl,
- wyślij list na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa,
- odwiedź nasz oddział.