Co się dzieje podczas zgłaszania szkody lub zdarzenia?
Pojazd
W zależności od rozmiaru uszkodzeń Twojego pojazdu, wysokość odszkodowania możesz poznać na dwa sposoby.
- Kwotę odszkodowania zaproponuje Ci nasz system, już podczas zgłaszania szkody przez serwis www, wystarczy, że zaznaczysz uszkodzone elementy pojazdu. Jest to możliwe, dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu, które wprowadziliśmy na rynek ubezpieczeniowy.
2. Wysokość odszkodowania możemy wyliczyć również na podstawie:
- przesłanych zdjęć,
- wideooględzin (link otrzymasz SMS-em),
- oględzin w naszym oddziale, w warsztacie współpracującym z PZU lub w innym wybranym przez Ciebie miejscu,
- rozmowy telefonicznej (w przypadku niewielkich uszkodzeń).
O decyzji poinformujemy Cię w sposób, który wybierzesz:
- przez serwis www,
- e-maile,
- listem.
Majątek
W zależności od rozmiaru uszkodzeń Twojego domu, mieszkania, ruchomości lub innych przedmiotów, wysokość odszkodowania możesz poznać na dwa sposoby.
- Kwotę odszkodowania zaproponuje Ci nasz system, już podczas zgłaszania szkody przez serwis www, wystarczy, że zaznaczysz uszkodzone elementy. Jest to możliwe, dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu, które wprowadziliśmy na rynek ubezpieczeniowy.
- Wysokość odszkodowania możemy wyliczyć również na podstawie:
- rozmowy telefonicznej (w przypadku niewielkich uszkodzeń),
- przesłanych do nas zdjęć,
- przeprowadzonych oględzin w miejscu zdarzenia.
O decyzji poinformujemy Cię w sposób, który wybierzesz:
- przez serwis www,
- e-mailem,
- listem.
Ludzie
- Rozpatrzymy sprawę na podstawie dostępnej dokumentacji (w razie potrzeby przeprowadzimy badanie medyczne po zakończonym leczeniu).
- O decyzji poinformujemy Cię w sposób, który wybierzesz:
- przez serwis www,
- e-mailem,
- listem.
Pytania naszych klientów
- Jakie informacje podaję przy zgłoszeniu szkody z ubezpieczenia samochodu?
Poprosimy Cię o podanie:
- danych osobowych i kontaktowych właściciela pojazdu i kierowcy,
- danych pojazdu (numeru rejestracyjnego, marki, modelu),
- opisu, jak doszło do zdarzenia (daty i miejsca, opisu okoliczności).
Jeżeli szkodę wyrządziła Ci inna osoba (np. kierowca innego pojazdu), poprosimy Cię o podanie danych osobowych i kontaktowych sprawcy.
Jeśli do wypadku była wzywana policja, poprosimy Cię o podanie adresu jednostki policji, która przyjechała.
- Mam uszkodzony samochód. Gdzie możecie go obejrzeć?
Jest kilka możliwości.
- Jeżeli możesz bezpiecznie przyjechać uszkodzonym samochodem do nas, zadzwoń 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora) i umów datę i miejsce wizyty.
- Oględziny mogą się też odbyć w warsztacie, który z nami współpracuje. Zadzwoń 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora), a skierujemy Cię do jednego z nich.
- Oględziny możemy też wykonać w miejscu, które wskażesz, np. na Twoim podwórku. Zadzwoń 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora) i umów się na spotkanie.
- Okradziono mi mieszkanie. Jak mam sporządzić listę utraconych rzeczy?
Na liście podaj:
- nazwę i krótką charakterystykę przedmiotów, np. marka, model, typ,
- liczbę skradzionych przedmiotów,
- rok ich produkcji lub zakupu,
- ich szacunkową wartość w dniu kradzieży,
- rodzaj dokumentu, który potwierdza fakt ich posiadania, np. faktura, gwarancja, książka serwisowa.
Wykaz najlepiej sporządź w oparciu o druk Wykaz strat w mieniu ruchomym.
Wypełniony dokument dostarcz do nas w wybrany przez siebie sposób:
- wyślij e-mail na kontakt@pzu.pl, w tytule wpisz numer szkody,
- wyślij list na adres PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa,
- odwiedź nasz oddział.
- Zgłosiłam szkodę. Chcę dostarczyć brakujące dokumenty. Jak mogę to zrobić?
Możesz to zrobić w wybrany przez Ciebie sposób:
- zaloguj się do serwisu internetowego i załącz dokumenty,
- pokaż je podczas oględzin (dotyczy tylko szkód majątkowych),
- prześlij je e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- złóż dokumenty w naszym oddziale,
- prześlij je na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa.
- Po oględzinach zauważyłem dodatkowe uszkodzenia – co dalej?
Zgłoś uszkodzenia w wybrany przez Ciebie sposób:
- zaloguj się do serwisu internetowego E-Szkoda (jeśli nie masz numeru PIN, zadzwoń 801 102 102),
- wyślij informację e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- zadzwoń 801 102 102,
- wyślij sms o treści SZKODA pod 4102 – oddzwonimy i przyjmiemy zgłoszenie.
- Jak długo będę czekać na decyzję w sprawie odszkodowania?
Decyzję wydajemy najszybciej, jak to możliwe, ale nie później niż 30 dni od daty zgłoszenia. W większości przypadków wysyłamy informację i pieniądze o wiele szybciej. Jeżeli wydanie decyzji w tym terminie nie będzie możliwe, np. jeżeli nie otrzymamy wszystkich dokumentów, decyzję wydamy do 14 dni od dostarczenia ostatniego wymaganego dokumentu.
- Dostałem odmowę wypłaty odszkodowania, ponieważ nie dostarczyłem wszystkich dokumentów. Co mam teraz zrobić?
Dostarcz dokumenty, których brakowało, najszybciej, jak to możliwe. Kiedy je dostaniemy, ponownie zajmiemy się Twoją sprawą.
Możesz to zrobić w wybrany sposób. Wyślij dokumenty:
- przez serwis internetowy,
- e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- listem na adres: PZU, ul. Postępu 18 a, 02-676 Warszawa,
- odwiedź nasz oddział.
- Jak mogę przekazać dokumenty do szkody z ubezpieczenia Wojażer?
Możesz przekazać je w wybrany przez Ciebie sposób:
- e-mailem na kontakt@pzu.pl,
- do Biuro Assistance, al. Jana Pawła II 75, 15-704 Białystok,
- do naszego oddziału.
- Czy po zgłoszeniu szkody z ubezpieczenia PZU Auto Szyba wzrośnie moja składka w PZU Auto AC?
Nie. Zgłoszenie szkody z ubezpieczenia PZU Auto Szyba nie obciąża historii ubezpieczenia w AC.
Zwiń