Dbamy o Twoje bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni

W PTE PZU SA bezpieczeństwo Twoich danych i środków finansowych traktujemy priorytetowo. Rejestr członków OFE PZU i DFE PZU obsługuje na nasze zlecenie Agent Transferowy – Pekao Financial Services Sp. z o.o., który posiada wdrożony i certyfikowany System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji zgodny z międzynarodową normą ISO/IEC 27001. Certyfikat potwierdza, że Agent Transferowy skutecznie zarządza ryzykiem związanym z ochroną danych oraz zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa informacji w procesach operacyjnych i technologicznych.

Co robimy, aby chronić Twoje dane?

  • Monitorujemy nasze systemy IT, które są nieustannie nadzorowane i aktualizowane, aby eliminować zagrożenia,
  • Stosujemy zaawansowane technologie ochrony przed atakami DDoS, phishingiem, ransomware i malware,
  • Nie stosujemy aktywych linków – nie wysyłamy aktywnych linków w wiadomościach e-mail ani SMS. Zamiast tego podajemy statyczne adresy stron internetowych lub lokalizację informacji w serwisie,
  • Szyfrujemy korespondencję mailową  – dokumenty zawierające dane osobowe, w tym finansowe są szyfrowane z wykorzystaniem bezpiecznego hasła. Dodatkowo oferujemy możliwość wyboru szyfrowania rozszerzonego – hasło dostępne jest na koncie online klienta, co zwiększa poziom bezpieczeństwa,
  • Umożliwiamy silne uwierzytelnianie przy logowaniu do konta online – proponujemy dwa dodatkowe sposoby logowania:

Logowanie dwuskładnikowe

Logowanie następuje po wpisaniu loginu i hasła oraz kodu jednorazowego, który wyślemy w wiadomości SMS albo e-mail.

Logowanie za pomocą Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej (login.gov.pl)

Po wybraniu opcji Login.gov.pl, a następnie mObywatel albo e-Dowód należy postępować zgodnie z instrukcją umieszczona na stronie logowania.

WAŻNE: Logowanie dwuskładnikowe możesz samodzielnie aktywować na swoim koncie online. Usługa będzie możliwa, jeśli OFE PZU lub DFE PZU posiada Twój numer telefonu albo adres e-mail. Aby ją uruchomić należy zalogować się do konta tak, jak dotychczas (loginem i hasłem) albo przez Login.gov.pl, a następnie w zakładce Mojedane/ Ustawienia/ Dwuskładnikowe logowanie zaznaczyć sposób otrzymywania kodów jednorazowych (SMS lub e-mail). Prosimy zadbać, aby numer telefonu lub adres e-mail były aktualne i informować nas o ich ewentualnych zmianach.

Jak możesz zadbać o swoje bezpieczeństwo online?

Korzystaj tyko z zaufanych urządzeń

Loguj się do konta online tylko z urządzeń, które są zabezpieczone aktualnym oprogramowaniem antywirusowym i systemem operacyjnym z najnowszymi aktualizacjami.

Unikaj publicznych sieci Wi-Fi

Nigdy nie loguj się do konta online z niezabezpieczonych, publicznych sieci Wi-Fi – mogą one być wykorzystywane do przechwytywania danych.

Nie zapisuj haseł w przeglądarce

Korzystaj z menedżerów haseł zamiast zapisywania danych logowania w przeglądarce internetowej.

Aktualizuj aplikacje i systemy

Regularne aktualizacje systemu operacyjnego i aplikacji minimalizują ryzyko wykorzystania luk bezpieczeństwa.

Uważaj na załączniki i linki

Nie otwieraj załączników ani nie klikaj w linki z nieznanych źródeł. Nie wysyłamy aktywnych linków w wiadomościach e-mail ani SMS.

Aktualizuj hasło do konta on-line

Cyklicznie zmieniaj hasło do konta online.

Sprawdź połączenie szyfrowane

Sprawdź czy połączenie z kontem online jest szyfrowane, używaj szyfrowania HTTPS (ikona „zamkniętej kłódki” w pasku adresowym przeglądarki).

Zabezpiecz swoje urządzenie hasłem lub biometrią

Ustaw silne hasło, kod PIN lub zabezpieczenie biometryczne (odcisk palca, rozpoznawanie twarzy) na swoim telefonie, tablecie lub komputerze.

Jeśli otrzymasz podejrzaną wiadomość od nadawcy podającego się za PTE PZU, DFE PZU lub OFE PZU:

  • Nie klikaj w linki ani nie odpowiadaj na wiadomość.
  • Nie otwieraj podejrzanych załączników
  • Nie podawaj żadnych danych – w szczególności loginów, haseł czy danych finansowych.
  • Zgłoś incydent na adres: iodpte@pzu.pl


 

Zamknij