Informacja o zmianach w statucie Dobrowolnego Funduszu Emerytalnego PZU

Powszechne Towarzystwo Emerytalne PZU Spółka Akcyjna uprzejmie informuje o zmianach w Statucie Dobrowolnego Funduszu Emerytalnego PZU.

Zarząd Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego PZU Spółka Akcyjna, działając zgodnie z art. 23 Ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych oraz § 34 ust. 3 Statutu Dobrowolnego Funduszu Emerytalnego PZU uprzejmie informuje, że Zwyczajne Walne Zgromadzenie Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego PZU Spółka Akcyjna Uchwałą Nr 7 z dnia 24 czerwca 2025 roku w sprawie zmiany Statutu Dobrowolnego Funduszu Emerytalnego PZU oraz ustalenia tekstu jednolitego tego Statutu, dokonało następujących zmian w Statucie Dobrowolnego Funduszu Emerytalnego PZU:

1) § 10 otrzymuje następujące nowe brzmienie:

„§ 10
Obowiązywanie umowy

  1. Umowa, o której mowa w § 9 ust. 1, zostaje zawarta na czas nieokreślony.
  2. Każda ze stron może wypowiedzieć umowę z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia.
  3. Jeżeli nie zachodzą przesłanki do wypłaty lub wypłaty transferowej, w razie wypowiedzenia umowy przez którąkolwiek ze stron, następuje zwrot środków z Funduszu.
  4. Umowa wygasa z końcem 13 miesiąca od zawarcia umowy, jeżeli w tym okresie odpowiednio IKZE lub IKE Oszczędzającego nie zostało zasilone wpłatą albo wypłatą transferową.
  5. Umowa ulega rozwiązaniu także w przypadku:
    1) wypłaty na rzecz Oszczędzającego (jednorazowej bądź wypłaty ostatniej raty);
    2) zwrotu całości środków;
    3) wypłaty transferowej.”

2) § 22 otrzymuje następujące nowe brzmienie

„§22
Zasady pokrywania kosztów przez Towarzystwo oraz obniżania stawek opłat Funduszu

  1. Towarzystwo może:
    1) pokryć w części lub w całości koszty, o których mowa w § 19 ust. 1 pkt 2 – 4;
    2) zmniejszyć wynagrodzenie stałe za zarządzanie, o którym mowa w § 20 ust. 2, do wysokości nie niższej niż 1,00 zł w skali miesiąca;
    3) zmniejszyć wysokość lub zaniechać naliczania i pobierania wynagrodzenia zmiennego, o którym mowa  § 20 ust. 3;
    4) zmniejszyć wysokość pobieranych opłat, o których mowa w § 18 lub zaniechać pobierania tej opłaty:
    a) w ramach ofert promocyjnych;
    b) w stosunku do określonych grup osób przystępujących do Funduszu, w szczególności:
    – przedstawicieli oraz pracowników: Towarzystwa, Agenta Transferowego, Depozytariusza, dystrybutorów, akcjonariuszy Towarzystwa oraz podmiotów dominujących i zależnych w stosunku do akcjonariuszy Towarzystwa;
    – członków najbliższej rodziny osób, o których mowa powyżej;
    – Oszczędzających pozyskanych przez określonych Dystrybutorów lub przedstawicieli.
  2. Towarzystwo powiadamia organ nadzoru o warunkach promocji.
  3. Oszczędzający oraz osoby przystępujące do Funduszu otrzymują informację o ofertach promocyjnych oraz pozostałe informacje nie wskazane w Statucie, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, w tym poczty elektronicznej, konta online lub listem zwykłym lub poprzez udostępnienie przez osobę reprezentującą Fundusz, a także Dystrybutorów przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, w tym oferowanych przez nich aplikacji klienckich lub posiadanych stron internetowych.
  4. Informację o promocjach Oszczędzający otrzymują nie później niż w dniu jej rozpoczęcia.”.

§ 31 ust. 5 ulega zmianie w ten sposób, że po wyrazie „gdy” zostanie wykreślony wyraz „pisemnie”.
§ 32 ust. 1 ulega zmianie w ten sposób, że po wyrazie „czasu” zostanie dodany przecinek.
§ 32 ust. 2 ulega zmianie w ten sposób, że po wyrazie „Fundusz” zostanie dodany przecinek.

Komisja Nadzoru Finansowego w dniu 5 września 2025 r. udzieliła zezwolenia na dokonanie powyższych zmian w Statucie Dobrowolnego Funduszu Emerytalnego PZU oraz zezwoliła na skrócenie ich wejścia w życie w ten sposób, że powyższe zmiany wejdą w życie z upływem jednego miesiąca od dnia dokonania ogłoszenia o zmianie, tj. 1 grudnia 2025 roku.

Statut DFE PZU (obowiązujący od 1 grudnia 2025 r.)

Zamknij