- Największe znaczenie ma sieć sprzedaży PZU Życie, ale z początkiem roku również PZU majątkowe zostało dystrybutorem TFI - mówi Artur Dziekański z biura prasowego grupy. W przypadku PZU Zycie dystrybucja funduszy odbywa się zarówno w punktach obsługi klienta (POK), jak i za pośrednictwem agentów. Około 70 proc. wpływów generują pracownicy POK, reszta to zasługa ok. 400 aktywnie sprzedających fundusze agentów.
- Liczymy, że udział agentów w sprzedaży funduszy TFI PZU docelowo będzie znacznie większy, podobnie jak w krajach rozwiniętych, gdzie głównym kanałem dystrybucji są często właśnie agenci - mówi Artur Dziekański. Dodaje, że ich skuteczność w większym stopniu niż w przypadku sprzedaży w punktach obsługi zależy od koniunktury na rynku kapitałowym.
(Marcin Jaworski, Dziennik Gazeta Prawna, nr 187; wybrane fragmenty)