Można to zrobić całodobowo za pośrednictwem:
internetowego formularza zgłaszania szkód
infolinii 801 102 102.
Szkodę można także zgłosić udając się bezpośrednio do placówki PZU
tu znajdziesz adres najbliższej jednostki PZU
W przypadku mniejszych zniszczeń stosowany jest uproszczony system likwidacji szkody na podstawie wywiadu telefonicznego z klientem, podczas, którego zostaną oszacowane straty. Należne odszkodowanie zostanie wypłacone w trybie pilnym bez dokonywania oględzin rzeczoznawcy. Dla udokumentowania poniesionych wydatków związanych z naprawą zniszczonego mienia poszkodowany powinien zachować rachunki, faktury, kosztorysy, karty gwarancyjne, itp.
Kiedy konieczne oględziny
W przypadku szkód o wyższej wartości straty oszacuje rzeczoznawca PZU, który skontaktuje się z Państwem telefonicznie i uzgodni termin oględzin. Poszkodowany może przygotować rachunek strat spisując wszystkie przedmioty, które stracił w wyniku powodzi. Potwierdzeniem ich posiadania mogą być rachunki, paragony, faktury karty gwarancyjne oraz zdjęcia. Rzeczoznawca PZU sporządzi dokumentację szkody i poinformuje o przybliżonym terminie realizacji przez PZU wypłaty odszkodowania.
Zanim przyjedzie rzeczoznawca
Aby zabezpieczyć zalane mienie przed dalszym zniszczeniem i ograniczyć rozmiary szkód, Poszkodowani nie muszą czekać na wizytę likwidatora. W tym celu należy m.in. wypompowywać wodę z zalanych pomieszczeń oraz osuszać i wentylować je. Jeżeli poszkodowani w związku z tymi czynnościami poniosą koszty, to warto je udokumentować np. fakturą zleceniobiorcy. Zanim woda ustąpi, przedmioty będące częścią wyposażenia domu (np. sprzęt AGD, RTV, meble, dywany) należy wynieść i osuszyć w miarę dostępnych możliwości. W przypadku całkowicie zniszczonego mienia - dla ułatwienia oszacowania szkody i przed jego wywiezieniem - prosimy wykonać dokumentację fotograficzną wraz z wykazem całkowicie zniszczonego mienia.
Mobilne Biuro PZU
Akcję likwidacji szkód powodziowych wspiera Mobilne Biuro PZU. Autobus dojeżdża do terenów najbardziej dotkniętych powodzią, a Poszkodowani mogą w miejscu jego postoju zgłosić szkodę, dokonać jej rozliczenia i uzyskać niezbędne informacje. Udających się do Mobilnego Biura PZU prosimy o zabranie ze sobą dokumentów tożsamości oraz wszelkiej dokumentacji, która będzie pomocna w rozliczeniu szkody.