17 kwietnia 2009

PZU angażuje się w ogólnopolską kampanię społeczną „Użyj wyobraźni”

PZU zaangażował się w ogólnopolską kampanię społeczną „Użyj wyobraźni”.

Jest to program o charakterze prewencyjnym, którego celem jest budowanie wśród kierowców świadomości zagrożeń, jakie niosą ze sobą nadmierna prędkość i brawura. Program zwraca też uwagę na fakt, że skutki nieodpowiedzialnych zachowań kierowców dotykają również innych użytkowników dróg, którzy często stają się niewinnymi ofiarami tych zdarzeń. 

Inicjatorem  programu jest  Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, a partnerami - PZU  i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Działalność prewencyjna PZU  koncentruje się na poprawie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników polskich dróg, zarówno kierowców, jak i pieszych. Dlatego też PZU zaangażował się w kampanię „Użyj wyobraźni”, która piętnuje nieodpowiedzialne zachowania na drodze i buduje wśród kierowców świadomość zagrożeń i skutków tego rodzaju zachowań. „Użyj wyobraźni” doskonale wpisuje się w filozofię projektów społecznych realizowanych przez PZU pod wspólnym hasłem „Z myślą o bezpieczeństwie”.

Kampania „Użyj wyobraźni” została podzielona na trzy bloki tematyczne, poświęcone:

  • bezpieczeństwu motocyklistów (kwiecień – czerwiec)
  • bezpieczeństwu  młodych kierowców (czerwiec – sierpień)
  • oraz bezpieczeństwu  pieszych (okres jesienno – zimowy)

Ze względu na rozpoczęcie sezonu motocyklowego, jako pierwsza zainagurowana została  część kampanii poświęcona  bezpieczeństwu motocyklistów.

Ponieważ program „Użyj wyobraźni” skierowany jest przede wszystkim do młodszych odbiorców, w reklamie zastosowano język i symbolikę  właściwą dla percepcji  tej grupy wiekowej. Niezwykle sugestywne środki wyrazu zastosowane w reklamach mają zainteresować, zaintrygować, a w końcu skłonić do refleksji nad własnym zachowaniem na drodze oraz jego nieuchronnymi skutkami. Konstrukcja programu zakłada interakcję z odbiorcami kampanii za pośrednictwem strony  www.uzyjwyobrazni.pl.

Patronat medialny nad programem objęły portale Onet.pl oraz Ścigacz.pl. Kreacje przygotowała agencja BBDO Warszawa, zaś media zaplanował Media Direction OMD.

PZU jest jedną z niewielu firm ubezpieczeniowych, które utworzyły fundusz prewencyjny i korzystając z niego organizuje kampanie społeczne oraz akcje prewencyjne. Ich  celem jest nakłanianie do bezpiecznych zachowań – na drodze, nad morzem czy w górach.

Zamknij