Ubezpieczyciel został wyróżniony za konsekwentną realizację programu promediacyjnego w Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy KNF. Od lat PZU kieruje tam liczne wnioski o mediację wobec swoich klientów oraz wyraża zgodę na mediacje inicjowane przez tych klientów.
– Zgodnie z naszą strategią biznesową chcemy być blisko naszych klientów i chcemy być fair. Ta zasada obowiązuje w przypadku sporów pomiędzy nami, a klientami, które są czasem nie do uniknięcia przy tak dużej skali działalności. Zawsze dążymy więc do polubownego rozwiązania. Bezstronnie wspiera nas w tym procesie KNF, co często pozwala na uniknięcie kłopotliwej drogi sądowej. Tym bardziej jesteśmy dumni, że Komisja doceniła nasze starania po raz kolejny – mówi Radosław Bedyński, Dyrektor Biura Likwidacji Szkód i Świadczeń w PZU.
PZU miał zdecydowanie największy (ok. 80%) udział w mediacjach za pośrednictwem KNF. To ponad dwukrotnie więcej niż wynosi udział spółki w rynku.
KNF ustanowiła wyróżnienie „Instytucja finansowa przyjazna mediacji” w 2014 roku. Jest ono przyznawane tym instytucjom finansowym, które publicznie deklarują chęć polubownego rozwiązywania sporów ze swoimi klientami w drodze mediacji. Kapituła konkursu składa się z: Przewodniczącego KNF, Prezesa Sądu Polubownego przy KNF oraz trzech członków Zgromadzenia Ogólnego Arbitrów i Mediatorów Sądu Polubownego przy KNF (wybranych niezależnie przez to gremium).