Autorski system pomocy stanowi wsparcie techniczne, medyczne, informacyjne i organizacyjne dla potrzebujących kierowców samochodówi pasażerów. 2 marca 2009 roku rozpoczęła się szeroka kampania marketingowa nowej oferty.
PZU Pomoc na drodze (Auto Pomoc) to usługi assistance sprzedawane w pakietach do ubezpieczeń komunikacyjnych OC i AC. Pakiet Komfort dodawany jest gratis przy zakupie ubezpieczenia OC i AC w PZU, pakiet Super jest natomiast dodatkowo płatny.
Ambicją PZU jest stworzenie ogólnopolskiej, powszechne znanej platformy pomocy dla każdego i w każdej sytuacji. Docelowo PZU Pomoc będzie obejmować:
lub których assitance nie obejmuje danej usługi.
Usługa jest zatem dostępna bezpłatnie dla tych, którzy wybrali odpowiednie ubezpieczenia komunikacyjne w PZU. Dla osób nieubezpieczonych w PZU świadczenia będą odpłatne. PZU Pomoc ma gwarantować najwyższą jakość świadczonych usług w połączeniu z umiarkowaną ceną.
Platforma PZU Pomoc działać będzie na początku w obszarze drogi: - Chcemy, aby numer PZU Pomoc stał się powszechnie znany, a usługi pomocy asystenckiej kojarzone były z PZU i to nie tylko
w kontekście ubezpieczeń. PZU Pomoc to także doraźne usługi dla każdego, w każdej sytuacji (żaden inny ubezpieczyciel nie oferuje możliwości doraźnego skorzystania z usług assistance), – mówi Rafał Stankiewicz, członek zarządu PZU SA.
Od 2010 roku pakiety te będzie można zakupić nie tylko bezpośrednio w PZU, ale również w formie karty pre-paid w innowacyjnych kanałach dystrybucji. Karty pre-paid z ubezpieczeniem będą połączone z programem lojalnościowym, w ramach którego użytkownik będzie mógł skorzystać
z dodatkowych przywilejów, np. zniżki na ubezpieczenia, produkty motoryzacyjne itp.
- Od stycznia 2009 roku każdy posiadacz ubezpieczenia PZU Auto Pomoc w wariancie Super w razie kolizji lub awarii samochodu może liczyć na kompleksową pomoc, bez względu na odległość od miejsca zamieszkania. To oferta unikalna na polskim rynku, gdyż gwarantuje zakres usług zarezerwowany do niedawna tylko dla samochodów nowych - objętych ochroną producentów samochodowych. Posiadacz samochodu osobowego i polisy OC zawartej w PZU może kupić PZU Auto Pomoc w wariancie Super już za 160 zł. Jeszcze niższą składkę - tylko 120 zł - zapłacą osoby, które wybrały OC i AC w PZU – mówi Witold Jaworski, członek zarządu PZU SA.
Najszerszą ofertę otrzymuje klient w pakiecie Super. Taki pakiet zawiera kompleksową opiekę nad kierowcą i pasażerem w nietypowych sytuacjach na drodze. Obejmuje m.in.: naprawę pojazdu na miejscu zdarzenia po wypadku lub awarii, holowanie uszkodzonego pojazdu bez limitu kwotowego do 150 km, dowóz paliwa, wymianę żarówek, zmianę koła, naprawę rozładowanego akumulatora, otwarcie samochodu z zatrzaśniętymi kluczykami lub transport po zastępcze kluczyki. Klient otrzyma tu także wynajem pojazdu zastępczego do 7 dni, nocleg do 3 dni, transport pasażerów do warsztatu, powrót do domu/kontynuację podróży dla pasażerów, wsparcie w odbiorze pojazdu po naprawie, holowanie sprawnej przyczepy, ciągniętej przez ubezpieczony pojazd – bez limitu kwotowego, do 150 km, zmiennika dla kierowcy i usługi informacyjne. Oferta w tym pakiecie obejmuje także złomowanie pojazdu.
Klient, który zdecyduje się na ten pakiet, otrzyma także szeroką ofertę wsparcia związanego z pomocą medyczną: transport medyczny w przypadku nagłego zachorowania lub urazu ciała do najbliższego szpitala, szpitala specjalistycznego, do szpitala w miejscu zamieszkania lub do miejsca zamieszkania, zwrot kosztów związanych z wizytą osoby bliskiej w przypadku hospitalizacji kierowcy a także przewóz i opiekę nad dziećmi i transport przewożonych zwierząt.
Pakiet PZU Pomoc w wersji Super można również kupić samodzielnie (np. klienci innych towarzystw ubezpieczeniowych). Usługi doraźne w obszarze drogi (dla osób nie posiadających assistance w PZU) świadczone są w razie wypadku, kolizji lub innego zdarzenia drogowego dla wszystkich potrzebujących pomocy 24 godziny na dobę, na terenie całej Polski. Schemat działania zakłada telefon do PZU Pomoc po zdarzeniu drogowym, przyjęcie zgłoszenia, wycenę Pomocy, usługę Pomocy i gotówkową płatność za jej udzielenie.
Pakiety PZU Pomoc w wersji Komfort oferowane są gratis do ubezpieczeń OC i AC. W ten sposób stają się kolejnym argumentem do wyboru oferty PZU w zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych. Przy wyborze ubezpieczenia OC w PZU kierowca otrzyma holowanie do 150 km po kolizji z innym pojazdem bez limitu kwotowego, holowanie poszkodowanego na terenie RP bez limitu kwotowego oraz usługi informacyjne. Wybierający AC w PZU bezpłatnie otrzymają pakiet, który zawiera: naprawę na miejscu zdarzenia po wypadku lub awarii, holowanie po wypadku lub awarii bez limitu kwotowego, do 150 km, złomowanie, wynajem pojazdu zastępczego do 3 dni, nocleg do 3 dni lub powrót do domu/kontynuację podróży dla pasażerów, odbiór pojazdu po naprawie, zmiennika kierowcy, wizytę osoby bliskiej w przypadku hospitalizacji kierowcy oraz usługi informacyjne.
2 marca ruszyła kampania reklamowa PZU Pomoc. Jej celem jest budowanie świadomości PZU Pomoc, popularyzacja nazwy i numeru 801 102 102, tak aby stały się powszechnie znane, a usługi pomocy kojarzone były z PZU, nie tylko w kontekście ubezpieczeń, ale różnego rodzaju doraźnych usług pomocy. Przesłanie kampanii PZU Pomoc zawarte jest w haśle: ”Pomagamy wszystkim kierowcom, tak żeby nie musieli nic robić sami. Od drobnych awarii po holowanie”. Kampania reklamowa wykorzystuje kanały informacyjne takie jak: TV, radio, prasę i Internet.
Reprezentantem PZU Pomoc jest sympatyczny ekspert PZU Pomoc - Bartek, występujący w reklamach telewizyjnych i reklamie prasowej. Kierowcy spotkają jego wizerunek również na stacjach benzynowych oraz w garażach centrów handlowych. Większe formy ambientowe są przewidziane przy popularnych trasach przelotowych.
W Polsce systematycznie wzrasta świadomość korzyści, jakie daje wsparcie asystenckie. Tego typu usługi są nadal kojarzone wyłącznie z ubezpieczeniami komunikacyjnymi oraz podróżnymi, choć branża ta dynamicznie rozwija się w innych obszarach. Zmiany społeczne, rosnąca liczba osób w podeszłym wieku oraz powiększające się grono “singli”, czyli jednoosobowych gospodarstw domowych to tylko niektóre z czynników napędzających popyt na usługi firm asystenckich. W Europie Zachodniej i USA obserwujemy boom na organizowanie usług pomocniczych, związanych z opieką medyczną nad osobami starszymi i niesamodzielnymi. Zainteresowaniem cieszy się również assistance w życiu codziennym, organizowany na żądanie klienta. Takie wsparcie jest niezastąpione w razie choroby i konieczności dostarczenia zakupów, leków, organizacji opieki nad dziećmi czy też zorganizowania korepetycji.