W ostatnich dniach otrzymujemy od klientów informacje, że kontaktują się z nimi osoby podające się za pracowników, agentów PZU lub pracowników kancelarii/instytucji nadzorującej towarzystwa ubezpieczeniowe.
Jaki jest schemat działania?
Do klienta dzwoni osoba, która przedstawia się jako pracownik, agent PZU lub pracownik kancelarii/ instytucji nadzorującej towarzystwa ubezpieczeniowe. Osoba ta proponuje wizytę w domu lub miejscu pracy, uzasadniając to m.in:
- chęcią pomocy w analizie warunków posiadanej polisy,
- możliwością podpisania nowej, korzystniejszej polisy,
- koniecznością dopłaty składki, ponieważ wzrósł koszt ubezpieczenia,
- możliwością zwrotu bonifikaty zawyżonej składki.
Co zrobić w takiej sytuacji?
- Jeżeli skontaktuje się z Tobą osoba, która przedstawia się jako pracownik lub agent PZU: Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska oraz nazwy jednostki PZU, w której pracuje.
- Zaproponuj jednostkę PZU jako miejsce spotkania. To pozwoli ograniczyć ryzyko zaproszenia nieuprawnionej osoby do domu i pomoże pozbyć się wątpliwości, co do wiarygodności rozmówcy.
- Możesz także umówić się z doradcą w oddziale PZU lub zamówić kontakt z agentem na naszej stronie internetowej.
Jeżeli skontaktuje się z Tobą osoba, która przedstawia się jako pracownik kancelarii lub instytucji nadzorującej towarzystwa ubezpieczeniowe, postaraj się zweryfikować te informacje w firmie, na którą się powołuje, np. zadzwoń na numer stacjonarny tej firmy.
PAMIĘTAJ! Nie udzielaj informacji na temat swoich danych osobowych i danych ubezpieczeniowych nieznanym osobom.
W razie wątpliwości skontaktuj się z nami.