18 czerwca 2025

Komunikat o zmianie depozytariusza DFE PZU

Uprzejmie informujemy, że w dniu 13 czerwca 2025 r. nastąpiła zmiana banku depozytariusza obsługującego Dobrowolny Fundusz Emerytalny PZU (DFE PZU).

W związku z tym zmianie uległy numery rachunków bankowych do wpłat na indywidualne konto zabezpieczenia emerytalnego  (IKZE) oraz indywidualne konto emerytalne (IKE) dla klientów DFE PZU. Aktualny numer rachunku bankowego obowiązujący do wpłat klienci DFE PZU znajdą na swoim indywidualnym koncie online. 

Do 12 czerwca 2025 r. depozytariuszem DFE PZU był ING Bank Śląski SA, od 13 czerwca 2025 r. funkcję tę pełni Deutsche Bank Polska SA. Depozytariusz przechowuje aktywa DFE PZU i przyjmuje wpłaty oszczędzających. 

Zmiana banku nastąpiła za zezwoleniem Komisji Nadzoru Finansowego, a odpowiednie zmiany zostały wprowadzone do Statutu DFE PZU, który znajduje się na pzu.pl.

Numer rachunku do wpłat można sprawdzić na:

  • indywidualnym koncie online,
  • stronie internetowej moje.pzu.pl oraz w aplikacji mojePZU.
  • infolinii PZU: 801 102 102 po identyfikacji numerem rachunku bądź numerem PESEL oraz imieniem i nazwiskiem.

Klienci korzystający z automatycznych płatności (zleceń stałych lub w sytuacji gdy DFE PZU jest zapisany jako stały odbiorca) powinni niezwłocznie dokonać zmiany numeru rachunku do wpłat na IKZE lub IKE w swoim banku.

W sytuacji kiedy przez pomyłkę klient wpłaci środki na dotychczasowy rachunek, 
to wpłata zostanie przekazana na nowy rachunek i przeliczona na IKZE lub IKE, jednak taką obsługę PTE PZU zapewnia w ograniczonym czasie.

O dacie zamknięcia dotychczasowych rachunków poinformujemy na stronie internetowej pzu.pl oraz koncie online. Z tego powodu przed wpłatą warto upewnić się, czy w przelewie wskazany jest nowy numer rachunku bankowego.

Zamknij