W czasie, gdy pełnił funkcję prezesa, zysk netto Grupy PZU podwoił się, wskaźnik ROE wzrósł o 40 proc., składka przypisana brutto – o 20 proc. Jednocześnie poziom zaangażowania pracowników zwiększył się z 35 do 51 proc., wyprzedzając o kilka punktów średnią dla wszystkich firm w Polsce.
– Bardzo dziękuję Pawłowi Surówce, który jako prezes spółki był twórcą strategii „Nowe PZU – więcej niż ubezpieczenia”. Jej efektem są nie tylko rekordowe w giełdowej historii Grupy wyniki osiągnięte w zeszłym roku, ale i szereg innowacyjnych projektów. Wśród nich internetowa platforma mojePZU, która stała się najbardziej rozbudowanym systemem elektronicznej obsługi klienta na rynku ubezpieczeniowym i finansowo-zdrowotnym, inwestycyjny serwis inPZU i innowacyjna usługa PZU GO – mówi przewodniczący Rady Nadzorczej PZU Maciej Łopiński.
W czasie, gdy Paweł Surówka był prezesem PZU, Grupa zaangażowała się także w międzynarodową promocję Polski i polskiej gospodarki, otwierając Dom Polski w czasie Światowego Forum Ekonomicznego w Davos, uczestnicząc w utworzeniu wspólnego indeksu giełdowego państw Trójmorza i powołując Radę Biznesu państw Europy Środkowo-Wschodniej.
– Kierowanie największą grupą finansową w tej części Europy było dla mnie wielkim zaszczytem. W szczególności zaś możliwość współpracy z wyjątkowymi ludźmi, którzy wyróżniają się profesjonalizmem, wiedzą i zaangażowaniem i którym jestem bardzo wdzięczny. Ze wszystkich sukcesów, które udało nam się osiągnąć, jestem najbardziej dumny z największego poziomu zaangażowania pracowników w historii PZU, czego rezultatem są rekordowe ubiegłoroczne wyniki Grupy PZU – podkreśla Paweł Surówka.
Rezygnację z funkcji członka zarządu PZU Życie złożył Roman Pałac, do niedawna prezes tej spółki. Pod jego kierownictwem, od 2017 roku, udział PZU Życie w rynku wzrósł z 34,9 do prawie 40 proc.
– Bardzo dziękuję całemu zespołowi PZU za wielkie zaangażowanie i walkę o pozycję rynkową naszej Grupy. To dzięki każdemu z was nasza Grupa osiągnęła jedne z najlepszych na świecie wyników finansowych, stała się liderem pod względem jakości obsługi klienta i wzrostu w biznesie zdrowotnym, w którym kilka lat temu nikt nie dawał nam szans – mówi Roman Pałac.