Szczegóły

02 kwietnia 2020

PZU – najlepszy ubezpieczyciel w prestiżowym rankingu „Instytucja Roku”

Najlepszy ubezpieczyciel, najlepsza jakość obsługi w placówkach i w kanałach zdalnych, najlepszy projekt CSR oraz najlepsze biuro prasowe – PZU został triumfatorem prestiżowego rankingu „Instytucja Roku”.

Zdobył w tym roku aż sześć statuetek w konkursie organizowanym przez portal MojeBankowanie.pl. Osobowością Roku została Dyrektor Zarządzająca Marketingiem i Relacjami z Klientem Anna Janiczek.

– PZU to nie tylko ubezpieczenia. To przede wszystkim ludzie, nasi klienci i pracownicy. Cieszy nas, że wysiłek i zaangażowanie całego zespołu PZU doceniają ci, którym służymy, a więc właśnie klienci. Największym wyróżnieniem są ich dobre opinie. Zostały potwierdzone przez ekspertów badaniami metodą „tajemniczego klienta”, które przyczyniły się do sukcesu PZU w rankingu. Nadają sens naszej pracy i są powodem do dumy – mówi prezes PZU Beata Kozłowska-Chyła.

Skupienie się na oczekiwaniach i potrzebach klientów to podstawa działań PZU. – To fachowa i sprawna obsługa, bliskość placówek, szeroki zakres usług online i wprowadzanie produktów jeszcze lepiej dopasowanych do wymagań klientów. Wsłuchujemy się w ich potrzeby i z myślą o nich rozwijamy ofertę. W budowanie relacji z klientami są zaangażowani pracownicy Contact Center, doradcy w oddziałach, agenci PZU, specjaliści od innowacji i produktów, na czele z zarządem. Najwyższe standardy, które spełniamy, są zasługą całego zespołu PZU – podkreśla prezes PZU Życie Aleksandra Agatowska.

Jak przypomina, po przekroczeniu jesienią liczby 1500 biur agentów wyłącznych PZU ma już – razem z oddziałami – prawie dwa tysiące placówek, w których klienci mogą liczyć na fachową obsługę i wsparcie. PZU robi jednocześnie szybki i śmiały skok w świat cyfrowy. Dzięki serwisowi mojePZU.pl, najbardziej rozbudowanej platformie na rynku finansowo-zdrowotnym w Polsce, klienci mogą zgłosić szkodę, umówić się z lekarzem, kupić polisę czy inwestować swoje oszczędności.

Właśnie za wkład w rozwój usprawnień i innowacji związanych z obsługą klienta została doceniona statuetką „Osobowość Roku” Dyrektor Zarządzająca Marketingiem i Relacjami z Klientem Anna Janiczek. – Warunkiem budowania długotrwałych relacji z klientami jest łatwość i dostępność naszych usług. Na to stawiamy i to podejście się sprawdza, co widać w kryzysowych sytuacjach, jak obecny stan epidemii. Jesteśmy w stanie zapewnić klientom skuteczną pomoc i wysoką jakość usług mimo ograniczeń, które zmuszają ich do pozostawania w domu – mówi Anna Janiczek.

Dla PZU miarą sukcesu jest osiąganie nie tylko biznesowych, ale także społecznych celów. Dlatego szczególną rolę odgrywają takie projekty, jak wyróżniona za Najlepszy Projekt CSR akcja „Pomoc To Moc”. Służy wspieraniu lokalnych inicjatyw, publicznemu zdrowiu i bezpieczeństwu. Jedną z bardziej spektakularnych zeszłorocznych akcji było sfinansowanie sprzętu ratowniczego dla jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej.

– Strażacy ochotnicy są często pierwsi na miejscu tragedii: pożarów, wypadów na drodze, klęsk żywiołowych. Dlatego ofiarowaliśmy im sprzęt, dzięki któremu mogą jeszcze sprawniej ratować ludzi dotkniętych nieszczęściem. Zorganizowaliśmy też społeczną kampanię na rzecz bezpieczeństwa na drogach „Prowadzisz? Odłóż telefon”, a żeby chronić pieszych, rozdaliśmy im kilkaset tysięcy światełek odblaskowych – przypomina członek zarządu PZU Życie Dorota Macieja.

Jak podkreśla, wyrazem społecznego zaangażowania PZU jest też ostatnia pomoc dla szpitali, służb medycznych, Policji i Straży Granicznej, które walczą z epidemią koronawirusa. Sięgnęła już prawie 10 milionów złotych.

W kryzysowych sytuacjach ważną rolę pełni też szybka informacja. – PZU nie tylko spieszy z pomocą, ale i z przekazywaną za pośrednictwem mediów informacją dla klientów, jak i gdzie uzyskać wsparcie – mówi Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Piotr Bugajski. Biuro zostało uhonorowane tytułem Najlepszego Biura Prasowego za szybkie przekazywanie rzetelnych informacji, ich wysoki merytoryczny poziom i kompetentny zespół. – Kluczem jest zrozumienie potrzeb i oczekiwań dziennikarzy oraz szacunek dla ich pracy. Rolą dziennikarzy jest dociekać i zdobywać informacje, a zadaniem biur prasowych – przekazywać je w sposób możliwie komunikatywny i kompetentny – dodaje Bugajski.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności
Zamknij