26 listopada 2025

Informacja o zmianach w Regulaminie korzystania z usług świadczonych przez PTE PZU

Szanowni Państwo, Powszechne Towarzystwo Emerytalne PZU SA informuje o zmianie Regulaminu korzystania z usług świadczonych przez Powszechne Towarzystwo Emerytalne PZU Spółka Akcyjna.

Zmiany wchodzą w życie 1 grudnia 2025 roku i dotyczą w szczególności zmiany zasad szyfrowania korespondencji elektronicznej wysyłanej do Państwa przez Otwarty Fundusz Emerytalny PZU „Złota Jesień” lub Dobrowolny Fundusz Emerytalny PZU. Ponadto w Regulaminie wprowadzono zmiany korekcyjne i doprecyzowujące. Poniżej szczegółowy wykaz zmian Regulaminu.

Z pełną treścią nowego Regulaminu prosimy zapoznać się pod adresem https://www.pzu.pl/_fileserver/item/1565217

1. W § 1 dotychczasowe punkty 9 – 32 otrzymują oznaczenie 10-33 a jednocześnie pkt 9 otrzymuje brzmienie:

9) Hasło szyfrujące – ciąg znaków oparty na danych Członka OFE lub Oszczędzającego albo udostępniony mu na Koncie online, służący do zabezpieczenia plików pdf wysyłanych  pocztą elektroniczną  do Członka OFE lub Oszczędzającego;”,

2. w § 10:

1) w ust. 2 pkt 3 lit a. usuwa się kropkę i dodaje się wyrazy „ oraz  posiadają aktywny dostęp do Konta online.”,
2) w ust. 5 wyrazy  „znaki specjalne @ (‚`\”~!#$%^&*_-+|\\{};,:<>.?)/.” zastępuje się wyrazami „znaki specjalne @ (‚`\”~!#$%^&*_-+|{};:<>.?)/.”

3. W § 11 ust. 5 pkt 6 kropkę zastępuje się średnikiem i po pkt 6 dodaje się pkt 7 w brzmieniu:

7) zmianę Hasła szyfrującego z podstawowego na rozszerzone i odwrotnie.”,

4. W § 12

a) w ust. 5 pkt 10 kropkę zastępuje się średnikiem i po pkt 10 dodaje się pkt 11 w brzmieniu:
„11) zmianę Hasła szyfrującego z podstawowego na rozszerzone i odwrotnie.”,
b) w ust. 12  wyrazy „ust. 11.” zastępuje się wyrazami „ust. 10.” 

5. W § 15:

1) w ust. 5 wyrazy „o którym mowa w ust. 3” zastępuje się wyrazami „ o którym mowa w ust. 4.” ,
2) po ust. 5 dodaje się ust. 6 -8 w brzmieniu: 
„6. Korespondencja zawierająca dane osobowe lub finansowe, wysyłana do  Członka OFE PZU lub Oszczędzającego jest zabezpieczana Hasłem szyfrującym, a dodatkowo jest umieszczana na Koncie online jako korespondencja nieszyfrowana.
7. Hasło szyfrujące może być: 
1) podstawowe - składające się z danych Użytkownika zapisanych w rejestrze OFE PZU lub DFE PZU, tj.: 
a) nazwy miejscowości (z adresu zamieszkania) pisanej wielką literą bez polskich znaków, a jeśli nazwa miejscowości jest dwuczłonowa z pierwszego członu, 
b) 8 ostatnich cyfr numeru PESEL albo pełnej daty urodzenia jeśli fundusz nie posiada numeru PESEL, 
c) imienia pierwszego pisanego wielką literą, bez polskich znaków; 
2) rozszerzone - składające  się  z 15 znaków (małych i wielkich liter, cyfr oraz znaków specjalnych), które jest:
a) udostępniane Użytkownikowi na Koncie online,
b) stosowane po aktywowaniu  przez Użytkownika tej Usługi na Koncie online .  W razie rezygnacji z Usługi kolejna korespondencja jest szyfrowana hasłem podstawowym,  
c) stałe dla każdej korespondencji wysyłanej w okresie aktywnej Usługi. 
8. Hasło szyfrujące  jest poufne i nie powinno być udostępniane przez Użytkownika osobom trzecim.”,

6. W § 17:

1) w  ust. 1 pkt 3 i ust. 4 po wyrazie Hasła dodaje się wyrazy „Hasła szyfrującego”,
2) w ust. 5 po kropce dodaje się wyrazy „W razie ujawnienia Hasła szyfrującego Użytkownik powinien  niezwłocznie zmienić na Koncie online zakres Usługi, poprzez zamianę  hasła podstawowego na rozszerzone albo odwrotnie.”

7. W § 18 dotychczasowe pkt 1-5 zastępuje się pkt 1-3 w brzmieniu:

„1) na piśmie:
a) osobiście w siedzibie Funduszu i PTE PZU  (od pon. do pt.  w godz. 8.30-16.00) albo pod adresem agenta transferowego Funduszu (adres na pzu.pl),
b) listownie pod adresem: Powszechne Towarzystwo Emerytalne PZU SA, skrytka pocztowa 16, 02-696 Warszawa 113,
c) na adres do doręczeń elektronicznych:
POWSZECHNE TOWARZYSTWO EMERYTALNE PZU SPÓŁKA AKCYJNA AE:PL-55415-69109-GBIDE-22;
2) ustnie – telefonicznie na infolinii 801 102 102 albo do protokołu podczas wizyty klienta w siedzibie, o której mowa w pkt 1 lit. a;
3) w postaci elektronicznej:
a) mailem: kontakt@pzu.pl lub reklamacje@pzu.pl, 
b)  na czacie na pzu.pl.”

Zamknij